AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har en kattunge på snart 11 uker som har løs mage, og det har hun hatt siden hun var rundt 5 uker og begynte å spise fast føde. Hun bæsjer i tillegg flere ganger om dagen. Den er ikke helt flytende, men veldig myk, og den lukter ikke noe særlig verre enn våre andre katters avføring. Hun virker heller ikke syk eller slapp, men er likevel begymret over at hun har hatt det så lenge. Hun har fått zoolac de siste dagene uten at det har hatt virkning. Jeg har også droppet bløtfóret (som hun tidligere kun fikk på morgenen), slik at hun kun spiser tørrfor. Vi har både kattungefór og voksenfór stående fremme da vi har noen veldig tykke, voksne katter i huset, men voksenfór har aldri vært noe problem hos noen av de andre kattungene vi har hatt. Anonymous poster hash: 1303b...833
Frk.K Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 De eneste som har kunnskap innen dette sånn 100% er nok Dr. Dyregod, så jeg ville nok ringt til vetrinær / dyrelege, om det har pågått lenge..
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 ettersom du har prøvd zoolac uten hell ville jeg prøvd dyrlege. så små kattunger skal jo heller ikke faste så du må få noe sterkere for magen hos dyrlegen tenker jeg. lykke til med lillepus kan være den har fått orm også? kan overføres fra mor Anonymous poster hash: 25914...0bb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Du kan jo prøve pro-kolin før du får time hos veterinær, men det må kjøpes ho veterinær da (ikke resept-belagt). Det hjalp på min katt da han hadde løs mage som kattunge. Anonymous poster hash: 215bf...5ad
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Hun har også fått ormekur, sist for 2 uker siden. Anonymous poster hash: 1303b...833
mrs. Devil Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Gå og få en avføringsprøve tatt med en gang. Diaré på unge dyr skal sjekkes opp. Er det en bakteriell infeksjon er det kun dyrlege som kan bli kvitt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå