Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Må man gå kurs e.l. for å få ta eksamen som privatist?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du må melde deg opp som privatist i faget innen fristen, samt betale eksamensavgift. I tillegg er det lurt å lese litt :-)

Klem fra Lilleool som fikk 5 på privatisteksamen sin i dag!

Gjest Anonymous
Skrevet

Gratulerer med en 5`er og takk for svar.

Så jeg kan ta VK1 eksamener og bare kjøpe bøker og betale eksamener? :wink:

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Hva slags utdanning er det du har hatt før? Hvis du ikke har bestått VK1 fag så kan du ta opp dette som privatist. Da melder du deg selv opp som privatist hos privatistkontoret i Oslo som ligger ved Helsfyr (husker ikke adr). Neste oppmelding er vel i august/september. Da melder du deg opp i de fagene du ikke har karakter i eller vil forbedre. Du må levere leseliste i noen av fagene eller så må du bruke en du får av de. Hvilken fag er det du skal ta opp? For at vi/jeg skal kunne gi deg konkrete svar, så må du fortelle oss om utdannelsen du har tatt hittil. Og hva du ønsker å oppnå, altså komeptansemessig.

Nei, du trenger ikke å ta kurs, men hvis du tror du kommer til å slite med lesingen vil jeg anbefale deg til å kontakte noen privatskoler i oslo/norge som tilbyr slike kurs for privatister. Da må du betale litt for det. Bøker må du skaffe selv. Leselister er pensumlister som du må skaffe deg, men som jeg sa det er bare i enkelte fag du trenger det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har bare GK fra før. Også har jeg noen fag(allmenfagene) fra VK1 som jeg har tatt som privatist.

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Du har flere valg: ta alle fag du trenger for å fullføre VK1 som privatist, også søke på vgs hvis du kan det. Eller så må du ta VK1 og VK2 som privatist. Det blir ganske dyrt for deg. for fag du har hatt før 590kr. for nye fag 270kr eller noe rundt der. Og for å få generell studiekompetanse så må du ha hatt visse fag. det vet du kanskje? Her er en side du kan ta en titt på(hvis du ikke har vært her før). Her får du info om privatisteksamen, generell studiekompetanse og andre nyttige ting:

http://www.skoleetaten.oslo.kommune.no/def...Privatiseksamen

Håper dette er til hjelp. Eller så får du spørre oss/meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...