lady90 Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Kjøpte 6 gardiner med maljer til å ha i stua som er perfekte i stoff og farge. Problemet er at vi glemte å sjekke hvordan de ville bli hengende bak sofaen. Vi har et stort vindu bak sofaen og en verandadør ved siden av vinduet igjen. Foran verandadøra har vi hel lengde på gardinen, mens bak sofaen (2 lengder) har vi lagt de opp til rett under vinduskarmen. Det er fordi det er en panelovn under vinduet og i tillegg står sofaen veldig tett opptil vinduet. (Har ikke mulighet for å flytte på sofaen). Men når de nå henger bak sofaen så blir de klemt nederst slik at de ikke folder seg som de skal. Lurer på om vi skal legge de opp enda litt til slik at de kommer over sofakanten, men gjemt bak sofaputene (ryggputene går et stykke over sofakanten bak). De vil da ikke dekke hele vinduet, men det er det ingen som vil se med mindre de står og kikker inn på siden. De vil nok henge en 10-15 cm over vinduskarmen, men det blir bare 3-4 cm av vinduet som ikke dekkes nederst. Jeg nekter å bytte ut alle gardinene da jeg har brukt mye penger og jobb på dem.
Kontormus Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Går det ikke å trekke sofaen frem noen cm? Hvis du legger opp gardinene enda mer vil de bli for korte, selv om det ikke syns innenfra. Hadde irritert vettet av meg...
lady90 Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2014 Går det ikke å trekke sofaen frem noen cm? Hvis du legger opp gardinene enda mer vil de bli for korte, selv om det ikke syns innenfra. Hadde irritert vettet av meg... Egentlig ikke plass altså, men skal prøve. Men det er ikke noe innsyn utenfra så ingen ser det. Og vi kommer jo stort sett til å ha gardinene trekt fra
Kontormus Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Egentlig ikke plass altså, men skal prøve. Men det er ikke noe innsyn utenfra så ingen ser det. Og vi kommer jo stort sett til å ha gardinene trekt fra Jo, hvis du syns det er en løsning som funker. Men som du sier så har gardinene kostet mye, og vil kanskje passe til et annet vindu en gang hvis du ikke klipper de av. Men kanskje det går å legge de opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå