AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har lyst til å flytte på meg, og helst til en by. Derfor håper jeg det er noen her som kan fortelle meg hvordan det er å bo i de nevnte byer, fordeler og ulemper, kollektiv transport og flyreise muligheter til utlandet. Og fordi jeg er miljøbevisst; Er det gode bruktbutikker der? Anonymous poster hash: 304e0...f68
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Jeg bor i Oslo og trives godt. Har bodd i Bergen også, men liker Oslo bedre selv om Bergen er hyggelig nok. Kollektivtransporten er nok ganske sikkert Norges beste i tilbud, utvalget bruktbutikker det samme. Det blir jo en naturlig følge av befolkningstallet. Fordelen er at du har alt, men du mangler ikke mye i de andre byene heller. Ulempen må være at det blir litt asfaltjungel i deler av byen, og at enkelte strøk ikke er så hyggelige hele døgnet. Jeg føler meg personlig aldri utrygg her, men det er jo en kjennsgjerning at alle belastede miljøer trekker inn til den største byen for å kunne bli litt borte i mengden. Ellers er det egentlig ganske greit med turområder her, contrary to popular belief. Midt i Oslo ligger noen kilometer nord for Sognsvann, såpass stor er Marka. Bademulighetene er også ganske fine om sommeren og klimaet er, i norsk målestokk, ganske bra. Har ikke noe vondt å si om verken Bergen, Kristiansand eller Ålesund, men personlig foretrekker jeg Oslo. Fordelene er typisk de fine tingene som det blir mer av med et høyt befolkningstall, ulempene de dårlige tingene som også følger med befolkningstallet. Ikke at Oslo er noen enorm by, men i norsk målestokk blir den jo stor - på godt og vondt. Anonymous poster hash: f24dc...211 3
weetos Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Veldig fornøyd med Kristiansand Fin by med mye gøy å gjøre på sommeren. Busstilbudet er blitt utvidet og det går ofte buss hvis du bor i de sentrale områdene. Har et godt utvalg i bruktbutikker hvis man vet hvor man skal lete og en haug av loppemarkeder både nært og fjernt i de varmere månedene. Ikke langt til flyplassen (20 min med rutebussen). På sommeren skjer det mye gøy, mange festivaler i kristiansand og nabobyene. Vil anbefale Bragdøya som tursted, her har de gamle jordgammer man kan leie for overnatting, de har markeder med selvlagde ting etter gamle tradisjoner osv. Eller man kan overnatte på Grønningen fyr. Også mange fine strender man kan besøke, og å tilbringe noen dager på båttur er heller ikke å forakte. Krabbelysing er også en gøy sommeraktivitet. PÅ vinteren er det "nærhet" til mange skisteder (Hovden, brokke, ljosland, bortelid, eikerapen, gautefall, sirdal osv). Kristiansand har også et stort studentmiljø med mange foreninger. og vi har kilden. et fantastisk sted. Nå vet jeg ikke riktig når jeg skal slutte å prise denne fantastiske byen, men hvis du lurer på noen flere ting, kan du jo spørre. 2
Anglofil Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Jeg har bodd i Kristiansand og Oslo. Jeg liker begge byer svært godt, men det er i Oslo jeg har mitt hjerte. Jeg mener at Oslo har absolutt alt man kan ønske seg: skibakker, marka, sjøen, nærheten til naturen, godt kollektivnettverk med t-bane, buss, tog og trikk. Det er massevis av forskjellige butikker. Det er et godt kulturtilbud og det skjer noe hele tiden hvis man skulle kjede seg. Enkelt å komme seg til og fra de ulike flyplassene. Jeg flyttet inn i leilighet på østkanten i Oslo forrige uke og jeg trives som plommen i egget. Jeg kan bokstavelig talt spenne på meg skiene utenfor blokka, gå rett ut i marka og nyte naturen. Samtidig er det fem minutter til t-banen og det tar meg 20-25 minutter så er jeg i Oslo sentrum. Jeg kunne ikke tenkt meg noe bedre. Og det at jeg bor nære alt av nødvendigheter som apotek, butikker osv. Men, jeg er veldig glad i Kristiansand, og det er en nydelig sommerby, men har naturlig nok ikke like mye å tilby som Oslo. Jeg er veldig glad i nærheten til sjøen, de nydelige sommerdagene osv. Det jeg derimot savnet da jeg bodde der var nærheten til skibakker slik som man har i Oslo. Kristiansand er en koselig og oversiktlig by, men litt småkjedelig. Kollektivtilbudet er helt greit, men har rom for store forbedringer. Greit hvis man bor sentrumsnært, men kunne nok vært bedre, spesielt til og fra Kjevik. Helt idiotiske tider flybussen/rutebussen kjører på som ofte gjør at man må ta drosje. Forøvrig har jeg aldri likt vintrene i Kristiansand. Tunge, varme og våte. Når det først snør så snør det votter og vinter og man snør fast på motorveien. Men snøen forsvinner med en gang og det går mye i slaps. Det syntes jeg var kjedelig. Sånn sett liker jeg Oslo-vintrene mye bedre. Men Oslo-vintrene er kaldere, men jeg liker det bedre enn all slapsen. Kunne ærlig talt ikke tenkt meg å bodd noe annet sted enn Oslo, men så er jeg Oslo-jente helt inn til margen. Mvh Yvonne Endret 17. januar 2014 av Yvonne 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Flere? Anonymous poster hash: 304e0...f68
Scherbatsky Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Tja, jeg flytta jo fra Ålesund av en grunn... Når det er sagt så er det en nydelig by. Koselig, du har det meste (Moa blir bare større og større, byen er også fin når man husker på at den er der - om de bare kunne gjøre det litt lettere å komme seg dit). Fantastiske tur områder, Fjellstua er et MUST, Sukkertoppen også... og så mange andre fine områder å oppdage. I tillegg kan du ta e deilig dagstur til Geiranger, Trollstigen etc. uten problem. Kollektivt? Tja, på listen over feil og mangler står det øverst. Kollektiv tilbudet er noe dritt. Og det er det første jeg tenker på når jeg en sjelden gang tenker "Tja, kanskje jeg kommer til å flytte tilbake en gang..." For du må ha bil i Ålesund, eller tilgang til noen som har det. For å føle at du ikke må planlegge godt eller belage deg på taxi. Mest fordi bussene slutter jo å gå før ungene legger seg (litt overdrevet, men ikke langt ifra). Sist jeg sjekka, og jobba seinvakt på Maki, så slutta bussen å gå halv ti til Moa. Kjedelig. I tillegg så er jo by-sentrum så fint, at de burde ihvertfall gjøre det lettere å komme seg dit. Når bussen da går (som er greit for Åse sida, hvert kvarter på dagtid, ikke så kjekt for Lerstad sida), så koster det sinnsykt mye og da får man ikke bruke den i en time, sånn som i Oslo eller Trondheim. Og det er kjipt. Men, har du bil eller ikke trenger at bussen går til nattetider... så er Ålesund er fantastisk valg. Naturen kan du ikke slå, og det er rett og slett en koselig by.
Gjest RompeRusk Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Tja, jeg flytta jo fra Ålesund av en grunn... Når det er sagt så er det en nydelig by. Koselig, du har det meste (Moa blir bare større og større, byen er også fin når man husker på at den er der - om de bare kunne gjøre det litt lettere å komme seg dit). Fantastiske tur områder, Fjellstua er et MUST, Sukkertoppen også... og så mange andre fine områder å oppdage. I tillegg kan du ta e deilig dagstur til Geiranger, Trollstigen etc. uten problem. Kollektivt? Tja, på listen over feil og mangler står det øverst. Kollektiv tilbudet er noe dritt. Og det er det første jeg tenker på når jeg en sjelden gang tenker "Tja, kanskje jeg kommer til å flytte tilbake en gang..." For du må ha bil i Ålesund, eller tilgang til noen som har det. For å føle at du ikke må planlegge godt eller belage deg på taxi. Mest fordi bussene slutter jo å gå før ungene legger seg (litt overdrevet, men ikke langt ifra). Sist jeg sjekka, og jobba seinvakt på Maki, så slutta bussen å gå halv ti til Moa. Kjedelig. I tillegg så er jo by-sentrum så fint, at de burde ihvertfall gjøre det lettere å komme seg dit. Når bussen da går (som er greit for Åse sida, hvert kvarter på dagtid, ikke så kjekt for Lerstad sida), så koster det sinnsykt mye og da får man ikke bruke den i en time, sånn som i Oslo eller Trondheim. Og det er kjipt. Men, har du bil eller ikke trenger at bussen går til nattetider... så er Ålesund er fantastisk valg. Naturen kan du ikke slå, og det er rett og slett en koselig by. Signerer denne Har også bodd i Bergen i flere år, elsker byen 😄 kollektivtransport er egentlig temmelig greit, avhenger litt av hvor du bor. Bruktbutikker er jeg usikker på, siden det aldri har vært av interesse. Man kommer seg kjapt ut i naturen, til og med når du bor i sentrum (stoltzen, fjellveien) Florerer av kafeer, utesteder, restauranter og man finner alltid noe som man liker. 3 kjøpesentre i sentrum, i tillegg til lagunen 25 minutter utenfor sentrum, som det nettopp har begynt å gå Bybane til Endret 19. januar 2014 av RompeRusk
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er født og oppvokst i Oslo. Jeg har ikke bodd i de andre byene, så vet ikke, men vil tro at kollektivtransporten er best utbygd her. I tilegg går jeg utifra ta det er Gardemoen som har flest utenlandsavganger med tanke på flymuligheter. Det er en god del bruktbutikker her. (Og vi kildesorterer! Hehe). Ulemper med Oslo; dette blir kanskje ikke så aktuelt for deg da du ikke er født og oppvokst her, men jeg syntes Oslo til tider kan bli en litt liten by (men den er vel størst av de du nevner..). Jeg sammenligner med andre hovedstader i andre land hvor det omtrent bor like mange i hovedstaden som det bor i hele Norge, haha. Føles ut som man møter på de samme folka uansett hvor man beveger seg her, jeg fatter ikke at noen tør å ha ONS med noen, sjangsen er jo relativ stor for at man møter akkurat den personen på trikken uka etter liksom. Dessuten syntes jeg sentrum er lite.. Men jeg er vel generellt litt Oslo lei kanskje, jeg vurderer faktisk å flytte til Bergen. Anonymous poster hash: 9eb93...496
Juvel Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har nylig flyttet hjem til Kristiansand etter 8 år i Oslo. Oslo er flott på den måten at det er mye å finne på der (utesteder, spisesteder ++), men for å være ærlig så gjorde den byen meg deprimert de siste par årene. Skitten by, tiggere og narkomane overalt. Dyrt sted å bo. Forloveden min ønsker å bo i Oslo igjen i fremtiden, men det går jeg kun med på om vi har gode jobber og kan bo litt bra. Når dette er sagt, har jeg mine beste venner i Oslo. Det er mange flotte mennesker å bli kjent med om man er heldig Kristiansand har alt jeg trenger innen 10 minutters avstand (bor i sentrum). Det er skjønne naturområder her, og enkelte deler av sentrum er utrolig koselig. Det er nok av ting å finne på her om man vet hvor man skal gå. Jeg har virkelig funnet roen her på sørlandet Nr. 1 av det jeg savner med Oslo er Illegal burger!!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Bor i Bergen, ganske billigt og sentralt (så sentralt som du kan få det faktisk), men samtidig roligt og med god standard. Men jeg leier hos familie, så har vært heldig. Fordeler med Bergen er vel at det er jo egentlig en relativt liten by, men den er allikevel passe stor (litt for stor for meg som er fra bygda faktisk) for meg som student. Jeg liker at man kan se fjellene/natur og at det er litt værhardt, og at man lett kan komme seg opp og ned langs kysten derifra (evnt utenlands med kanskje rundt 40 minutters bilkjøring fra sentrum med buss/bil til Flesland). I ut mot bydelssentrene er busstilbudet svært greit, frekvensen ligger vel på 10 min ut mot. Noen steder er det dog så stygge køer at bussene blir stående allikevel, og andre steder er bussene ekstremt fulle. Det ser jeg på som en ulempe, skal du inn mot sentrum om morgenen og tilbake på ettermiddagen så er vanlig/stappfullt rush å forvente. Og enkelte steder er busstilbudet meget tragiskt, og bybanen er en vits. Den er flott om man bare skal reise et par stopp, til det er den egentlig bortimot fantastisk, men med en gang man skal reise langt så blir det bare veldig tungvint. Jeg unngår å bosette meg langs traséen dens for å si det sånn, og tar alltid buss om jeg skal sørover, men de går ikke på søndager! (Da er man nødt til å ta bybanen.) Tror kanskje også Bergen har en slags ''personlighet'' som ikke alle klarer å komme overens med. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men merket det da jeg var i Oslo. Det er jo noen bruktbutikker her, men hvor gode de er vet jeg ikke. Vil si at Bergen har litt av alt, og er en ganske grei by å bo i. Anonymous poster hash: ae2ce...9cf 2
Gjest åffårno Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har bodd alle steder utenom Ålesund, og er forøvrig enig i Yvonne sin beskrivelse selv om jeg har omvendt tilknytning hjertemessig Jeg ville styrt unna Ålesund totalt, valgt Bergen dersom du ikke plages av MYE regn og litt "tett" følelse( litt pes på vinteren i dårlig vær transportmessig om man skal ut av byen), Kristiansand dersom du vil ha noe litt trygt og Oslo dersom du vil ha mest mulig kulturtilbud osv. Jeg bruker naturen betydelig mer i Bergen og Kristiansand(om man bor sentralt) enn i Oslo- avstanden om man bor sentralt er akkurat slik at man ikke helt gidder og ender opp med park- og cafeliv istedet. Kristiansand er ikke billig å bo i som noen her sier, men prisene er noe lavere enn i Bergen og Oslo. Dog fortsatt ikke billig. Kollektiven i Krs er ikke til å sammenlikne med Oslo, men bor man sentralt trenger man ikke transport. Og som Yvonne påpeker sp irriterer flybusstilbudet vettet av befolkningen. Har holdt på å miste noen fly pga plutselige endringer(les; det går ingen den lørdagen). Dog er Oslo like irriterende med alle erstatningene(buss for tbane/flytog/kansellerte togavganger osv, stappfulle busser ala sild i tønne- trikken like så).
Gjest RompeRusk Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Bor i Bergen, ganske billigt og sentralt (så sentralt som du kan få det faktisk), men samtidig roligt og med god standard. Men jeg leier hos familie, så har vært heldig. Fordeler med Bergen er vel at det er jo egentlig en relativt liten by, men den er allikevel passe stor (litt for stor for meg som er fra bygda faktisk) for meg som student. Jeg liker at man kan se fjellene/natur og at det er litt værhardt, og at man lett kan komme seg opp og ned langs kysten derifra (evnt utenlands med kanskje rundt 40 minutters bilkjøring fra sentrum med buss/bil til Flesland). I ut mot bydelssentrene er busstilbudet svært greit, frekvensen ligger vel på 10 min ut mot. Noen steder er det dog så stygge køer at bussene blir stående allikevel, og andre steder er bussene ekstremt fulle. Det ser jeg på som en ulempe, skal du inn mot sentrum om morgenen og tilbake på ettermiddagen så er vanlig/stappfullt rush å forvente. Og enkelte steder er busstilbudet meget tragiskt, og bybanen er en vits. Den er flott om man bare skal reise et par stopp, til det er den egentlig bortimot fantastisk, men med en gang man skal reise langt så blir det bare veldig tungvint. Jeg unngår å bosette meg langs traséen dens for å si det sånn, og tar alltid buss om jeg skal sørover, men de går ikke på søndager! (Da er man nødt til å ta bybanen.) Tror kanskje også Bergen har en slags ''personlighet'' som ikke alle klarer å komme overens med. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men merket det da jeg var i Oslo. Det er jo noen bruktbutikker her, men hvor gode de er vet jeg ikke. Vil si at Bergen har litt av alt, og er en ganske grei by å bo i.Anonymous poster hash: ae2ce...9cf (det tar 25 minutter med bil fra Danmarksplass til Flesland 😃)
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 (det tar 25 minutter med bil fra Danmarksplass til Flesland ) Haha ok, da bommet jeg godt der, takk! Anonymous poster hash: ae2ce...9cf
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Hei! Jeg bor i Ålesund. Har bodd her i 1,5 år nå fordi jeg går på skole her. Helt nydelig by synes jeg. Blir liksom bare mer og mer forelska i den for hver dag. Tror nok det er her jeg kommer til og ende opp til slutt, for jeg føler jeg hører til her, noe jeg aldri har følt et annet sted Kjæresten min fra rundt her også da, så håper jo at jeg holder sammen med han i årene fremover også. Jeg er veldig fornøyd med bussrutene, men nå er ikke jeg heller vant til at bussene går hver 5 minutt sånn som de gjør i Oslo da. Her går de hver 15 minutt og så går det også ekspressbuss inn til Moa hver halvtime. Men så har jeg heller aldri hatt et problem med at jeg har måtte tatt buss om natta heller Og den byen jeg kommer fra slutta bussene og gå enda tidligere, så En annen fordel er at det ikke blir så kaldt her (i forhold til det jeg er vant med) og det er nesten ikke snø i det hele tatt her i sentrum om vinteren! Fly er vel ganske greit det også. Er ikke noe jeg tar ofte, men går direkteruter til mange steder i utlandet fra Vigra. Jeg bor midt i sentrum, så det er vel naturligvis en del støy her om nettene i helger, men ellers er det veldig stille og rolig. Men en ting som jeg hater er den j*vla ryddebilen som kjører forbi her natt til mandag (i 4-5 tiden) nesten hver natt.. Jeg sover så tungt om nettene at jeg ikke engang hører en brannalarm, men den bilen der vekker meg. Og da er det selvsagt alltid umulig og sovne igjen også. Så det er vel det eneste som jeg synes er en ulempe med byen da. Jeg er veldig fornøyd med butikkene her, og er en fast kunde på kicks blandt annet. Synes også at sunnmøringer for det meste er veldig åpne og lett og komme innpå. Anonymous poster hash: b9452...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Stavanger <3 Anonymous poster hash: a0454...6b5
Gjest RompeRusk Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Haha ok, da bommet jeg godt der, takk!Anonymous poster hash: ae2ce...9cf Nja, tar jo lengre tid med buss så ikke nødvendigvis så kjempegrovt
Scherbatsky Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Hei! Jeg bor i Ålesund. Har bodd her i 1,5 år nå fordi jeg går på skole her. Helt nydelig by synes jeg. Blir liksom bare mer og mer forelska i den for hver dag. Tror nok det er her jeg kommer til og ende opp til slutt, for jeg føler jeg hører til her, noe jeg aldri har følt et annet sted Kjæresten min fra rundt her også da, så håper jo at jeg holder sammen med han i årene fremover også. Jeg er veldig fornøyd med bussrutene, men nå er ikke jeg heller vant til at bussene går hver 5 minutt sånn som de gjør i Oslo da. Her går de hver 15 minutt og så går det også ekspressbuss inn til Moa hver halvtime. Men så har jeg heller aldri hatt et problem med at jeg har måtte tatt buss om natta heller Og den byen jeg kommer fra slutta bussene og gå enda tidligere, så En annen fordel er at det ikke blir så kaldt her (i forhold til det jeg er vant med) og det er nesten ikke snø i det hele tatt her i sentrum om vinteren! Fly er vel ganske greit det også. Er ikke noe jeg tar ofte, men går direkteruter til mange steder i utlandet fra Vigra. Jeg bor midt i sentrum, så det er vel naturligvis en del støy her om nettene i helger, men ellers er det veldig stille og rolig. Men en ting som jeg hater er den j*vla ryddebilen som kjører forbi her natt til mandag (i 4-5 tiden) nesten hver natt.. Jeg sover så tungt om nettene at jeg ikke engang hører en brannalarm, men den bilen der vekker meg. Og da er det selvsagt alltid umulig og sovne igjen også. Så det er vel det eneste som jeg synes er en ulempe med byen da. Jeg er veldig fornøyd med butikkene her, og er en fast kunde på kicks blandt annet. Synes også at sunnmøringer for det meste er veldig åpne og lett og komme innpå. Anonymous poster hash: b9452...4c9 Tanta mi er leder på Kicks på Moa Gård (den med Expert på, de kaller det visstnok ikke Moa Gård lenger) Vi sunnmøringer ER generelt veldig åpne og glade - i tillegg har vi jo sinnssykt kul dialekt, eller? Akkurat nå savner jeg den varme vinteren i Ålesund. Har vokst opp med liksom 0, rundt omkring på vinteren, også flytta jeg til Oslo og holdt på å få frostskader. Og sunnmøringer er litt knipne, så har enda ikke kjøpt varme nok sko eller jakke. Kjøpe varmt skjerf da, blir resten til neste år Det er faktisk deilig å kunne gå tur i joggesko, selv på vinteren. Syns det var koselig å lese at du liker deg så godt! Blir litt stolt Er jo ikke den største byen
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har bodd alle steder utenom Ålesund, Jeg ville styrt unna Ålesund totalt, Uhm..? Jeg bor i Ålesund og ville ikke byttet ut denne byen med en annen. Kollektivtrafikken er helt brukbar den, men det som er problematisk er sentrumsrushet om man skulle være så uheldig å få jobb på en side av hellebroa og bosted på andre siden. Flybussen er ikke den beste ordningen.. Vi har vel to? bruktbutikker tror jeg + fretex, ellers arrangeres det jo endel loppemarked og slikt. Og til tross for vårt gniene rykte så er det mange som gir vekk brukte ting om du melder deg inn i kjøp og salgs gruppe på FB, som de fleste steder tenker jeg. Gatene er trygge stort sett, med bare et par utsatte steder mtp narkotika. Men det er ikke vanlig for den gjengse Ålesunder å gå der etter mørkets fall, bevisst eller ubevisst om handelen som skjer. Sjangsen for å bli utsatt for noe er uansett veldig liten. Går stortsett i sykkeltyveri av ulåste sykler. Bare veier om vinteren som nevnt er en herlig pluss. Behøver ikke å reise langt for å finne snøen igjen og masse friluftsmuligheter. Hovedsaklig er det friluftsmennesker som ender opp her når de skal velge by. Bil er greit å ha. Anonymous poster hash: 85d96...358
Gjest Amber Rose Skrevet 20. januar 2014 #20 Skrevet 20. januar 2014 Veldig fornøyd med Kristiansand Fin by med mye gøy å gjøre på sommeren. Busstilbudet er blitt utvidet og det går ofte buss hvis du bor i de sentrale områdene. Har et godt utvalg i bruktbutikker hvis man vet hvor man skal lete og en haug av loppemarkeder både nært og fjernt i de varmere månedene. Ikke langt til flyplassen (20 min med rutebussen). På sommeren skjer det mye gøy, mange festivaler i kristiansand og nabobyene. Vil anbefale Bragdøya som tursted, her har de gamle jordgammer man kan leie for overnatting, de har markeder med selvlagde ting etter gamle tradisjoner osv. Eller man kan overnatte på Grønningen fyr. Også mange fine strender man kan besøke, og å tilbringe noen dager på båttur er heller ikke å forakte. Krabbelysing er også en gøy sommeraktivitet. PÅ vinteren er det "nærhet" til mange skisteder (Hovden, brokke, ljosland, bortelid, eikerapen, gautefall, sirdal osv). Kristiansand har også et stort studentmiljø med mange foreninger. og vi har kilden. et fantastisk sted. Nå vet jeg ikke riktig når jeg skal slutte å prise denne fantastiske byen, men hvis du lurer på noen flere ting, kan du jo spørre. Enig i alt dette, men må påpeke at busstilbudet er elendig der jeg bor. Fikk heldigvis lappen med en gang jeg ble 18, så det er ikke lenger et issue for meg, men vet det er mange som irriterer seg grønne over bussen. Vi har jo et skisenter 15 min unna sentrum da, men kan jo selvfølgelig ikke måle seg med de større, da det ikke er så stort. Sørlandssenteret er jo også toppers og har det meste man trenger og ble norges største kjøpesenter for ikke så lenge siden. Dyreparken er også super! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå