AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Jeg og kjæresten har vært sammen i ca 1,5år. Til høsten flytter vi sammen. Han har to barn på 7 og 10 år, mens jeg har et barn på 7år. Barna våre går kjempe fint sammen. Kjæresten har i flere år feriert sammen med flere familier og barn i Danmark. Der har de leid et stort hus sammen og vært 1 uke. Nå planlegges det ny tur til sommeren, og i år blir det kanskje Spania. De aller fleste ønsker Spania i år. Kjæresten ønsker at jeg og min datter skal være med, men jeg er litt skeptisk. Jeg har kun truffet ett av de parene før, siden alle bor spredt i Norge. Rekker neppe å treffe noen av dem før evt turen skjer. Må se ann hvor dyrt det blir også... Har et barn med særskilte behov og hun trenger struktur. Litt engstelig for om det kan bli litt vanskelig for henne å bo så mange familier sammen. Hun er en sosial jente ellers.. Jeg har fortalt dette til kjæresten, men føler ikke at han forstår meg helt.. Men jeg har kjempe lyst til at vi skal ha ferie sammen i år med barna. Vet at han ønsker veldig å reise på ferie sammen med alle igjen i år. Dette er vanskelig valg..... Anonymous poster hash: 0647e...3b4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Er jo kun du som kan mene noe om hvordan din datter vil takle det og det er jo henne du må ta mest hensyn til. Synes det er litt rart at kjæresten din ikke forstår problemet, han burde jo respektere at du kjenner datteren din best.Anonymous poster hash: cd1b3...35b
Kittykat Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Hvis du ser bort fra at du ikke har truffet så mange av den, så er det det at datteren din trenger struktur og har særkilte behov, som gjør at du er usikker. Dette vil jo være en problemstilling uansett om dere reiser med dem nå i år eller når dere reiser sammen senere en gang. Dette er jo bare en måte å finne ut av på og det er å prøve. Det kan hende at det går bra og det kan også hende at det blir for mye for henne. Dette er det uansett kun du som kan svare på, da du kjenner datteren din best. Likevel synes jeg samboeren din ikke virker forståelsesfull i det hele tatt pga det med datteren din. Men det er kanskje ikke enkelt for han, da han ikke har et barn med særskilte behov. Uansett så burde han likevel se din side om saken og skjønne at du er bekymret da dette vil være en helt ny situasjon for din datter. Og de andre barna som er med, vil jo sikkert kunne gjøre på mye som datteren din ikke kan være med kanskje ( du sier ikke noe om hva, så jeg bare gjetter ) hvis hun har rutiner som hun må følge pga de særskilte behovene. Dette er det som sagt kun du som kan svare på. Du må jo ta mest hensyn til datteren din i sånne situasjoner. Du vil jo bare det beste for henne og når situasjonen er som den er med datteren din, så må jo det tas hensyn til uansett hvordan man vrir og vender på det og folk må jo vise iallefall litt forståelse for situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå