Gå til innhold

Middagsserviser og pene glass/kopper

Gjest Guilty

Anbefalte innlegg

Ja, det er fortsatt en stund til jeg skal flytte ut for andre gang men jeg liker å planlegge og få ting i orden, samt at jeg da har litt tid på å samle før jeg flytter ut. Ble veldig lei av alle disse IKEA tingene som ble kjøpt i all hast sist gang.

Jeg ser etter pene middagsserviser, villeroy&boch og slikt har jo noen pene, men jeg aner virkelig ikke hva jeg bør gå for! Jeg liker litt småromantisk men samtidig enkelt og ikke altfor mye dilldall. Pris spiller ikke så veldig stor rolle, men om jeg må opp i 500+ for en vanlig tallerken tror jeg nok at jeg står over. Så noen som vet om noen fine serviser jeg kan ta en titt på? :)

Ser også etter pene og enkle glass i god kvalitet. Vinglass og slikt bør helst være i krystall. På glass liker jeg det veldig enkelt og uten noe som helst form for dilldall, noe pent og enkelt i god kvalitet og med en fin og praktisk form. Er ute etter vinglass, hvitvinsglass, drinkeglass, cocktailglass, champagneglass.. Ja, det meste! Og såklart vannglass. Dette bør også være enkelt og praktisk. Også sist men ikke minst; kopper(gjerne med små og mellomstore tallerkener til). Store tekopper og kaffekopper i samme stil, gjerne samme serie. Har en stor lyserosa tekopp jeg er kjempeglad i som har et lett mønster, så gjerne noe slikt.

Dette ble litt mye, men setter stor pris på linker, bilder og tips da jeg er ganske grønn og vil ha noe gjennomført! :) Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker godt serviset Wedgwood Jasper Conran strata:

Jasper-Conran-at-Wedgwood-White-Embossed

Ellers høres det ut som Grey Pearl fra Villeroy&Boch kan være noe for deg.

Riedel vinum vinglass. Chianti/Zinfandel er et godt allround glass som passer de fleste røde og hvite viner:

6416-15.jpg

Bordeaux for røde viner som krever større klokke:

6416-0.jpg

Vi drikker champagne fra vinglass, men dette er et godt champagneglass:

6416-48.jpg

Hva med whitewood fra Wiik & Walsøe for kopper:

whitewood_kopp_skaal.jpg

Anonymous poster hash: f598f...d48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...