AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Hei. Hva menes når kjæresten sier at vi kan få barn når jeg er klar? Han sier han vil reise og er ikke voksen nok for det. Hvordan vet man om man blir voksen nok for det? Jeg har vist jeg ville ha barn siden jeg var 18 og nå er vi 23. Skjønner vell ikke helt hva å bli klar betyr? Han sier også at han vet ikke når han blir klar og slikt? Skjønner ikke dette helt og jeg får ikke svar heller. Han er bare negativt om alt som heter barn, de bare skriker, man kan ikke gjøre noe osv.. Noen som kan forklare hva det betyr å bli klar? Kan det ta mange år? Anonymous poster hash: 933e1...a41
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Fikk en god forklaring av en venn når jeg spurte om dette. Hun sa at du er klar for barn når du ikke lenger fokuserer på hva du vil miste ved å få barn. Du er klar når ingen motargumenter lenger virker og du ikke lenger sier "ja,men...". For meg var det slik. Jeg hadde lyst på barn fra jeg var 25 men det var ikke før jeg var 29 at jeg ikke lenger fant tungtveiende argumenter for at jeg ikke burde få. Det skal dog sies at jeg ikke var i fast jobb, hadde ønske om videre kurser som ikke ville passe med barn nå, mannen hadde ikke fast jobb heler. Poenget mitt er at disse argumentene ikke lenger fungerte for å få meg til å vente, alt jeg ønsket var barn NÅ. (ps. Vi fikk begge fast jobb før barnet var født og kursene kan tas senere).Anonymous poster hash: 12dc3...50f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Det høres ut som om dere har vokst fra hverandre. Du er klar for å slå deg til ro og få barn, mens han vil reise og oppleve nye ting. Anonymous poster hash: 0853f...7cf
Barcelone Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Jeg er 33 og venter mitt første barn nå. Her endte det vel med at det var mannen som sa ifra. Men vi har tatt oss tid til å reise og nyte livet og tosomheten. Hvor lenge har dere vært sammen egentlig? 23 år er ingen alder og de ferreste gutter vil vel ha barn så tidlig? Hva med å bare nyte det å være kjærester. Reise på ferie, gå ut å spise middag, gjøre alt dere har lyst til. Barn har dere mer enn nok tid til å få.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Jeg var klar for jeg hadde gjort det jeg ville av "egoistiske" ting som ikke alltid er like forenelig med å være mamma. Jeg hadde reist masse, tatt utdannelse, festet mye, sovet lenge og kun tenkt på meg selv. Så kom jeg til et punkt der jeg var ferdig med å være "egoistisk" og jeg hadde rom, tid, lyst og energi til et barn. Jeg var klar for å roe ned og leve et mer stabilt liv. Jeg var 27 år da jeg var klar. Anonymous poster hash: 15de1...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå