Gå til innhold

Hva slags forsikring har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilket selskap bruker dere?

Har ikke forsikring noe plass og det er på tide å signe det. Men hvilket selskap lønner det seg og ha og hva slags type forsikring bør jeg ha, innbo helse, ufør, ulykke etc?

Anonymous poster hash: a5e65...0e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samtlige forsikringer hos Gjensidige, de kom overraskende nok best ut av det. De er helt fantastiske på bil-forsikringer på grunn av at jeg er medlem i STAFO. Fikk litt av en rabatt, ingen har vært i nærheten av å matche den (jeg har sjekket).

Skrevet

Jeg har samtlige forsikringer hos Gjensidige, de kom overraskende nok best ut av det. De er helt fantastiske på bil-forsikringer på grunn av at jeg er medlem i STAFO. Fikk litt av en rabatt, ingen har vært i nærheten av å matche den (jeg har sjekket).

Har du flere typ forsikringer der? Innbo, helse etc? Fornøyd med det og?

Skrevet

Jeg hadde forsikring på innbo, bil og reise i If Storebrand, betalte over 15000 pr år. Syntes det var dyrt ja, så sjekka med banken jeg bruker, gikk over til den når eg fikk vite jeg nå sparer nærmere 10000 i året. Helt utrolig for en forskjell det er, lurt å sjekke en gang pr år eller annethvert i hvertfall.

Anonymous poster hash: 80e12...c54
Skrevet

Har du flere typ forsikringer der? Innbo, helse etc? Fornøyd med det og?

Jeg har personsforsikringer; uførhet og død, men jeg har en slags ekstraforsikring på uførhet som sikrer meg utbetaling innen jeg har vært arbeidsufør i x antall måneder (altså, jeg må ikke være erklært ufør), husker ikke helt detaljene, men det er iallfall greit å ha. Har også ulykke, reise og innebo.

Har en veldig god inneboforsikring som dekker opp til 1,5 mill uten at jeg betaler ekstra (tror også det er pga jeg er medlem i STAFO).

Er veldig fornøyd med Gjensidige, på grunn av antall forsikringer har jeg min egen rådgiver, og det er greit å forholde seg til en person når man har spørsmål etc. Anbefales. :)

Skrevet

Ariana, hvor mye betaler du i året da? Høres systematisk ut:)

Skrevet

Jeg hadde forsikring på innbo, bil og reise i If Storebrand, betalte over 15000 pr år. Syntes det var dyrt ja, så sjekka med banken jeg bruker, gikk over til den når eg fikk vite jeg nå sparer nærmere 10000 i året. Helt utrolig for en forskjell det er, lurt å sjekke en gang pr år eller annethvert i hvertfall.

Anonymous poster hash: 80e12...c54

Er det for en person? Hva slags bank er det? Gjelder det uføre og?

Gjest Blomst83
Skrevet

Har bil, innbo og reise via Gjensidige

Skrevet

Jeg går på aap og vil ha en forsikring som sikrer meg om jeg blir ufør. Trygg sa at jeg kan få en engangssum, men andre sa at jeg kunne få mndlig... Klarer ikke å skjønne stort av det. Detter ut og vet ikke hva som lønner seg?

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg går på aap og vil ha en forsikring som sikrer meg om jeg blir ufør. Trygg sa at jeg kan få en engangssum, men andre sa at jeg kunne få mndlig... Klarer ikke å skjønne stort av det. Detter ut og vet ikke hva som lønner seg?

Det du gjør er å sette deg ned og sende mail til ulike forsikringsselskap hvor du forteller hva du er ute etter og ber de sende deg et skriftlig tilbud. Da har du alt svart på hvit og du kan sammeligne hva som lønner seg.

Skrevet

Ariana, hvor mye betaler du i året da? Høres systematisk ut:)

Jeg betaler vel ca. 3500 i året for bilforsikringen (kasko), og rundt 9500 for den andre pakken. Veldig fornøyd.

Skrevet

Det du gjør er å sette deg ned og sende mail til ulike forsikringsselskap hvor du forteller hva du er ute etter og ber de sende deg et skriftlig tilbud. Da har du alt svart på hvit og du kan sammeligne hva som lønner seg.

Anbefaler uansett å lese gjennom vilkårene. Selv ble jeg satt ut av hvor lite rettshjelpsforsikring OBOS dekket ifht. for eksempel Gjensidige.

Skrevet

Bil, hus og kanskje en person forsikring hos Gjensidige.

Skrevet

Kan du få forsikring mot å bli ufør hvis du går på AAP? Det høres usannsynlig ut, siden risikoen for at du blir ufør må antas å være høyere enn for andre.

Anonymous poster hash: 21ee3...9d4

• Liker 1
Skrevet

Kan du få forsikring mot å bli ufør hvis du går på AAP? Det høres usannsynlig ut, siden risikoen for at du blir ufør må antas å være høyere enn for andre.

Samme tenker jeg. Jeg fikk ikke forsikring da jeg gikk på AAP med alvorlig autoinmun sykdom.

Anonymous poster hash: 2456d...a50

Skrevet

Jag och mannen har

Hus och hemförsäkring

Bilförsäkring

Motorcykelförsäkringar 2 st

Olycksfallförsäkring mannen

Liv och olycksfall mig

Liv och olycksfall för 2 barn

Pensionsförsäkringar 2 st

Plus att jag genom facket och arbetsgivare har extra försäkringar för olycka och somyäcker upp vid långvarig sjukdom

Jag har dessutom pensionsförsäkring genomjobbet.

Jag tror vi har det mesta i olika bolag. Något annat lönar sig inte

Tyvärr har de prissatt husförsäkringen extra billigt i det bolag mannens fack har hemförsäkring

Barnen är i samma bolag, jag i ett annt.

Bilen i ett tredje och motorcyklarna i olika bolag.

Motorcyklarna måste vi se över varje år.

Mängdrabatterna ger ingenting i förhållande till enskilda rabatter och villkor

Skrevet

Att vi har livförsäkringar beror på att vi vill att den andra ska kunna bo kvar med barnen och lösa en större del av huslånet med försäkringspengar om en av oss skulle dö.

Skrevet

Har reiseforsikring gjennom If europeiske. Men tror jeg skal bytte til Frende nå når den andre går ut, da den har kommet best ut i tester og er billigere.

Skrevet

Jeg unngår i mest mulig grad forsikringer og velger å være "selvassurandør". Jeg har ikke bil og har bare en minimums innboforsikring. Jeg anser sannsynligheten for at noe skal skje er minimal. Jeg er en forsiktig og ansvarlig person, og ønsker ikke å brøfø forsikringsbransjen, eller å finansiere andres uforsiktighet.

Reiseforsikring dekker jeg gjennom bruk av kredittkort.

Nå tilbys forsikringer for alle eventualiteter og ikke minst ved kjøp av hvitevarer og elektronikk, som virker helt unødvendige for normalt forsiktige mennesker.

Forsikringsbransjen har spesialisert seg på skremmemarkedsføring for stadig flere forsikringsprodukter.

Og hvis uhellet først er ute, er man heller ikke så sikker med forsikring. Det gjelder å lese det med liten skrift.

Gjest Blomst83
Skrevet

Anbefaler uansett å lese gjennom vilkårene. Selv ble jeg satt ut av hvor lite rettshjelpsforsikring OBOS dekket ifht. for eksempel Gjensidige.

Det tok jeg som en selvfølge at vedkomende gjorde,men burde kanskje ha spesifisert det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...