AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Noe å tenke på...?! http://www.cutiepiepolly.se/2013/06/5-fakta-du-inte-visste-men-borde-veta.html Anonymous poster hash: 66896...e43
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Blir litt vanskelig å holde seg unna disse merkene, katta må jo ha mat.. Anonymous poster hash: b6bb3...527
Barcelone Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Ja det er noe å tenke på faktisk. Jeg er veldig opptatt av hva jeg kjøper og hvordan dette produseres osv. Skulle gjerne ha sluppet å kjøpe dette til mine katter, men de må jo ha mat og jeg vet faktisk ikke hva annet jeg kan gi dem...?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Kjøp Orijen - problem løst. Der har dyra hatt det bra før slakt, det er ikke korn i det, og for katter er det ekstra bra pga høyt kjøttinnhold. Anonymous poster hash: a0e0d...097 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Litt av poenget var å få frem at kanskje ikke alltid dyrt er bra, og at man ikke skal stole blindt på veterinærer. At det er mye juks og fanteri! Mange hunde- og katteeiere får tyn av andre ''bedrevitere'' hvis de f.eks velger å IKKE fôre med RC eller Hills. Man kan jo velge å råfôre katter, men da må man så klart sette seg inn i hva et slikt kosthold må bestå av for å være sikker på at kattene får alle de næringsstoffene de trenger Hva man velger å fôre dyra sine med får være opp til hver enkelt mener jeg, selv har jeg valgt å gå over til Orijen enn så lenge. Anonymous poster hash: 11f7e...7f7
Portvinpiken Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Det er jo bare å råfôre. Med et dyrevennlig perspektiv er det jo ikke "bare, bare" det heller. Da må en i så fall kun bruke økologisk og helst slaktavfall fra dyr man vet hvor kommer fra, evt. jakt osv.
Gjest Badebuksa Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 (endret) Med et dyrevennlig perspektiv er det jo ikke "bare, bare" det heller. Da må en i så fall kun bruke økologisk og helst slaktavfall fra dyr man vet hvor kommer fra, evt. jakt osv. Og ikke minst så må man være veldig bevisst på ingredienser. Hunder skal ikke kun ha kjøtt, de trenger en viss mengde fett, vitaminer osv (sier ikke at du ikke vet det, men er nok endel som tror at råfôring kun er å slenge en kotelett i skåla til hunden) Endret 16. januar 2014 av Badebuksa
Portvinpiken Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Og ikke minst så må man være veldig bevisst på ingredienser. Hunder skal ikke kun ha kjøtt, de trenger en viss mengde fett, vitaminer osv (sier ikke at du ikke vet det, men er nok endel som tror at råfôring kun er å slenge en kotelett i skåla til hunden) Enig. Veldig mange driver med misforstått råfòring nå siden det er veldig "in" og i tiden, men dessverre er ikke kunnskapen helt tilstede. Om ikke lenge kan det hende vi ser effekten av dette i div. mangelsykdommer hos hunder også. Dette er kun spekulasjoner fra min side, men jeg tør påstå at jeg ikke er heeeelt på viddene. Selv er jeg ikke helt "råfòingsfrelst". Jeg har drevet egne dyrebutikker og i den sammenheng solgte jeg de store fortypene som her er nevnt. Dog tok jeg ikke inn Eukanuba (dette er noen år siden så det var når det blåste som værst rundt deres forskningssentre). Nei. Jeg tror IKKE at tørrfòr er svaret på alt og nødvendigvis det sunneste. Jeg synes også det er noe tåpelig alle disse rasefòrene. Genialt for RC å få solgt mer, men jeg tror ikke noen ting på det før jeg selv kan gå på Rema og be om en lasagne for personer med x hårfarge, x vekt, x mosjonsnivå osv. osv. Min erfaring med egne hunder tilsier ikke at jeg bør slutte med tørrfòr. Ei heller at jeg bør slutte med v&h eller å gi de rått kjøtt og rå bein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå