Sunshine Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 (endret) Hvis du skulle kjøpt ny vinterkåpe (klassisk ullkåpe), hvilket merke ville du gått for? Den skal være varm nok til noen få minusgrader og i god kvalitet. Pris er ikke viktig. Endret 16. januar 2014 av Sunshine
Neket Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Kjøpte nettopp en fra Hunky Dory, kjempefornøyd. Merket spiller liten rolle, så lenge kvaliteten er god og den passer!?
Sunshine Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2014 Nei det spiller ingen rolle, jeg er bare ute etter noe i god kvalitet som varer i flere år. Jeg er så lei av at jakker som blir slitte og stygge etter noen få sesonger, og derfor er jeg villig til å betale mye penger for å få noe som varer.
Misscherry Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Kjøpte min i ull på veto moda i fjor. Sjelden jeg finner klær det. Men den er veldig fin i fasonger og har en enorm, fin hette. Kosta ca 1000
Sunshine Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2014 Men Vero moda er ikke kjent for kvalitet akkurat.... De varer en sesong eller tre bare. Jeg tenker på tøy i en helt annen prisklasse, og kjøper gjerne en ullkåpe fra Burberry om kvaliteten henger sammen med prisen. Er det ingen som har kjøpt noe som varer og varer?
Vannkvinne Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Jeg kjøpte en ullkåpe fra Samsøe Samsøe for sikkert 5 år siden, minns å huske at den ikke var spesielt dyr, ca 2.000,-. Den har holdt seg veldig bra, ser helt ny ut, ingen antydning til nupper.
Neket Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Min mor har en ullkåpe fra H&M som er mange år gammel og fremdeles ser helt fin ut Om det står Burberry på den er ikke nødvendigvis kvaliteten noe bedre fordi den kostet 8000 mot en Hunky Dory på salg til 2000. H&M hadde en ullkåpe inne nå med samme blanding i stoffet som den jeg kjøpte, til 800 kr. Litt dyrt for å være dem, men da er den heller ikke laget med 5% ull og resten syntetisk slik billige greier ofte er.
Sunshine Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Som sagt så spiller ikke merkenavn eller pris noen rolle, bare den er i god kvalitet. Jeg har også en jakke fra HM som jeg har hatt i mange år som har holdt seg like fin, men man ser forsåvidt at den kommer fra en billigkjede pga detaljer som sømmer, snitt og knapper i tillegg til at den ikke er særlig varm. Jeg er nå såpass voksen at jeg ønsker et klassisk snitt som både er og ser ut som en kvalitetsvare. Gjerne noe som ikke alle andre går med. Hunky Dory er jeg ikke kjent med, hvor får man kjøpt disse? Har du brukt plaggene derfra lenge og vet at de holder? Planen er forsåvidt å handle i London så det endrer kanskje litt på mulighetene. Endret 17. januar 2014 av Sunshine
skruf Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 http://www.zalando.no/mint-berry-kape-frakk-sort-m3221h021-802.html Jeg kjøpte nettopp denne. Veldig fornøyd med den, den er god og varm, går nedom rumpa så den holder baken og lårene varme også, og den sitter fint på. Innsving i livet og generelt veldig feminin:) Eneste som ergrer meg er at jeg kjøpte den før den kom på salg
Sunshine Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2014 Har du kjøpt det merket før? Vet du at kåpene deres holder seg fine lenge?
skruf Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Har du kjøpt det merket før? Vet du at kåpene deres holder seg fine lenge? Meg du mener? Jeg har endel kjoler og bluser fra Mint&Berry, og er veldig fornøyd med de plaggene iallefall:) Første gangen jeg kjøper kåpe derifra. Har jo ikke hatt den så lenge, men den har vært så og si i daglig bruk, og den er virkelig fin:)
Neket Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Med snitt, mener du da passform, fasong, utseende? Noen kan sikkert se smashing ut i en Vero Moda-kåpe og som de har tredd på seg en potetsekk i en Burberry Jeg for min del er ikke interessert i å betale tusenvis av kroner ekstra pga knapper Det er forøvrig verdens enkleste ting å gjøre noe med Jeg kjøpte Hunkydoryen fordi den satt så fint på meg, og pga overkommelig pris på et tidløst plagg. Jeg syntes det var litt dyrt, enda den var til halv pris, men jeg har omtrent ikke gått i noe annet siden jeg kjøpte den.
Sunshine Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 17. januar 2014 Det er ikke akkurat vanskelig å se forskjell på en billig jakke og en dyr jakke der det er lagt mye tanke bak designet. Det ser man på alt. Snitt, fasong, ekstra detaljer, knapper søm og type tråd, stoff etc. Jeg bruker gjerne noen flere tusenlapper på et plagg som holder lengre og ser bedre ut. Jeg handler på Vero Moda og HM også, men da kjøper jeg klær som går fort av moten. Klassiske plagg som ikke går av moten betaler jeg gladelig mer for, det samme med sko og vesker.
Gjest Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har en fra NOA NOA. Kjempefornøyd! Varm men lett og veldig fin.
Sunshine Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 17. januar 2014 Hva med Carven? Det har jeg aldri hørt om. Er det god kvalitet på jakkene?
Sunshine Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har en fra NOA NOA. Kjempefornøyd! Varm men lett og veldig fin. Har de helt klassiske kåper? Jeg ser for meg litt mer romantisk snitt og farger på klærne deres...
Gjest Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 Min er alá denne: http://m.zalando.no/noa-noa-kape-frakk-bla-nn121h007-502.html
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #19 Skrevet 17. januar 2014 Max Mara har klassiske kåper med god kvalitet.Anonymous poster hash: 57211...f92
Neket Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 Her er nå den kåpen min, om noen vil se... http://www.quirkeebirds.com/shop/item/hunkydory-formal-issue-admiral-coat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå