AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Jeg og bestevennina mi er 20 år. Vi har vært bestevenner helt siden første klasse, så vi har vært venner i 14-15 år. Vi er slike som alle vet er bestevenniner, hvis vi er ute uten den andre så spør folk "Hvor er xxxxxxxxx da?" Vi prater sammen hver eneste dag, kan prate om absolutt alt, og forstår hverandre på en helt spesiell måte. Som regel trenger vi ikke å si noe, vi bare vet hva den andre tenker osv. Vi er skikkelig close, det har vi vært siden dag 1 på barneskolen. Problemet, som egentlig bare blir verre for hvert år er at jeg (uten å skryte eller virke hoven) er mye bedre likt blant guttene enn henne. Jeg har alltid noen gutter som skriver mye til meg, sjekker meg opp og gir meg oppmerksomhet. Jeg har hatt et par kjærester gjennom årene, mens hun aldri har hatt kjæreste. Jeg liker ikke å si dette, men jeg er den "pene" av oss to, og jeg vet det sårer henne. Saken nå, er at hun har møtt en gutt. Det er den første gutten hun noensinne har kysset, og de har vært med hverandre en del ganger. Jeg ble også introdusert for bestekompisen hans, og jeg og han kompisen er på god vei til å bli kjærester nå. Men i det siste har "gutten hennes" stoppet å kontakte henne.. og han har begynt å skrive mye til meg. Jeg svarer han ganske kaldt, men han skriver veldig mye til meg.. Jeg spurte hvorfor han skrev slik til meg (ganske flørtete) når han holdt på med vennina mi, og han sa at han heller bare vil være venner med henne. Vennina mi er jo helt knust, stakkar. Gutten hadde sagt til henne at de kunne være venner, og se videre hva som kom til å skje, at kanskje det kunne bli noe senere. Men han kontakter henne nesten ikke, og hun er skikkelig lei seg for tiden. Det var den første gutten som hun har kysset, vært på date med, og hun var veldig lykkelig! En kveld vi satt og prata om dette, brast hun ut i gråt. Hun sa at hun følte at ingen gutter likte henne, for alle likte meg bedre. At hun var sjalu fordi jeg alltid var så heldig i kjærligheten, og at hun skulle ønske at hun også hadde gutter som var interessert i seg på samme måte som meg. Hun sa hun hadde følt det slik i mange år.. Jeg aner ikke hva jeg kan eller skal gjøre. Hun er virkelig verdens beste jente, den eneste som jeg kan fortelle alt til, og min aller beste gjennom alle år. Jeg vil ikke såre henne. For å legge det til, så vet hun at jeg ikke mener noe med det. Vi er veldig like i personligheten, og jeg flørter ikke med alt og alle, kun om jeg er interessert i noen. Har heller aldri ditcha henne for noen kjæreste, og har alltid prata og hengt like mye sammen med henne selv om jeg har hatt kjæreste. Anonymous poster hash: acc2c...ef0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Hvorfor i alledager svarer du på meldingene til denne mannen? Venninner gjør ikke sånn i respekt for venninnen sin om det er aldri så lite flørtene. Anonymous poster hash: 207e9...e44 10
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Jeg ville iallefall sluttet å fortelle om de guttene som snakker med deg en stund fremover i tid, lat som det ikke er noen, for å ikke trykke henne lenger ned. Men ellers er det jo en kjedelig situasjon Men ikke svar han hun likte lenger Anonymous poster hash: 84754...eec 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Ser at det kanskje høres feil ut at jeg svarer han, men har jo møtt han noen ganger, og jeg har hjupet han og gitt "tips" ang. vennina mi før han begynte å bli sånn.. Han er jo også bestekompisen til han som jeg holder på med nå. Er blitt nokså seriøst mellom oss.. så kommer nok til å treffe han i fremtiden uansett. For å ha det på det rene, så har jeg ikke svart han mer etter han sa at han bare ville være venner med vennina mi. Syntes det er respektløst både ovenfor meg, vennina mi og bestekompisen hans og skrive flørtende til meg. Så jeg har ikke svart han mer, og avslått venneforespørselen fra ham på facebook.. Anonymous poster hash: acc2c...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Jeg ville iallefall sluttet å fortelle om de guttene som snakker med deg en stund fremover i tid, lat som det ikke er noen, for å ikke trykke henne lenger ned. Men ellers er det jo en kjedelig situasjon Men ikke svar han hun likte lenger Anonymous poster hash: 84754...eec Kan du ikke lese? TS skriver at hun svarer han for høflighetsskyld siden han er bestekompisen med kjæresten hennes! Og hun svarer kort og konsist og viser at hun ikke er interessert når hun skriver! Hva vil du at hun skal gjøre? La være å skrive? Så vil kjæresten hennes spørre hvorfor hun er så avvisende? Anonymous poster hash: 7e8ed...ccf
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Hvorfor i alledager svarer du på meldingene til denne mannen? Venninner gjør ikke sånn i respekt for venninnen sin om det er aldri så lite flørtene. Anonymous poster hash: 207e9...e44 Dette var ment til deg, ikke til deg som jeg svarte over! Kan du ikke lese? TS skriver at hun svarer han for høflighetsskyld siden han er bestekompisen med kjæresten hennes! Og hun svarer kort og konsist og viser at hun ikke er interessert når hun skriver! Hva vil du at hun skal gjøre? La være å skrive? Så vil kjæresten hennes spørre hvorfor hun er så avvisende? Anonymous poster hash: 7e8ed...ccf
Gjest Coolaid Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Du er på ingen måte ansvarlig for din venninnes kjærlighetsliv, eller mangel på sådan. Likevel når du ser at du fikser det på den avdelingen og hun ikke, så vil det være på sin plass som god venninne å vise litt ekstra omsorg for henne. Når det gjelder gutten som hun var interessert i, som kontakter deg, så ville jeg gitt tydelig beskjed om at det er null sjans for noe som helst. Det er jo fint å vise lojalitet ovenfor en god venninne. Kanskje det ikke er så lurt at dere blir kjent med kompiser og prøver å finner dere kjærester "sammen" ? - altså dersom din erfaring er at de liker deg best. Unngå fallgruver
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Jeg aner ikke hva jeg kan eller skal gjøre. Hun er virkelig verdens beste jente, den eneste som jeg kan fortelle alt til, og min aller beste gjennom alle år. Jeg vil ikke såre henne. Anonymous poster hash: acc2c...ef0 Forklar fyren at du ikke kommer til å svare ham mer på ev. kontaktforsøk i respekt av din venninne. Og etterlev dette.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Gi henne masse oppmerksomhet, og mange fine komplimenter (både på utseende og personlighet). Ta en jentekveld på byn, hjelp henne å freshe seg skikkelig opp så hun får litt bedre selvtillit, bare vær en god venn. Du kan ikke gjøre så mye med problemet hennes, men med tiden vil hun finne en kjæreste, jeg tror ikke på at ''ingen'' liker henne. Hun har bare vært veldig uheldig med de hun har møtt, det er garantert en kjekk kar der ute som vil legge merke til alle de fine egenskapene hennes, og se henne for den nydelige jenten hun virkelig er :-) Alle fortjener en å være glad i, og alle er nydelig på sin egen måte, og hun høres ut som en god og snill jente, og en god personlighet gir et enda vakrere utseende for det skinner igjennom :-) Anonymous poster hash: 0d64b...9fc
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Dette var ment til deg, ikke til deg som jeg svarte over! Kan du ikke lese? TS skriver at hun svarer han for høflighetsskyld siden han er bestekompisen med kjæresten hennes! Og hun svarer kort og konsist og viser at hun ikke er interessert når hun skriver! Hva vil du at hun skal gjøre? La være å skrive? Så vil kjæresten hennes spørre hvorfor hun er så avvisende? Anonymous poster hash: 7e8ed...ccf Selvfølgelig skal hun slutte å svare! Hvis kjæresten hennes lurer på hvorfor hun er avvisende mot kompisen hans så kan hun bare si hvorfor. Trodde det var "no go" at kompiser skriver flørtemeldinger til dama til en annen kompis…. Til Ts; Er du sikker på at du ikke legger opp til det selv? Enkelte damer bare må ha all oppmerksomhet selv og takler ikke at venninner kanskje får det... Anonymous poster hash: da892...519
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Du kan ikke ta noe ansvar for at tingenes tilstand er som de er, og hvertfall ikke for hennes følelser. Når det kommer til fyrer er det vanskelig å være den der stygge venninna som aldri fikk mye oppmerksomhet, jeg var den stygge venninna selv en gang, og var pent nødt til lære å og håndtere skuffelser og samtidig glede meg på andres vegne. Det er tøft, men venninna di er ikke en god venninne til deg hvis hun prøver seg på å få deg til å ha dårlig samvittighet fordi du ser godt ut og at fyrene liker deg. Endret 17. januar 2014 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Kan du ikke lese? TS skriver at hun svarer han for høflighetsskyld siden han er bestekompisen med kjæresten hennes! Og hun svarer kort og konsist og viser at hun ikke er interessert når hun skriver! Hva vil du at hun skal gjøre? La være å skrive? Så vil kjæresten hennes spørre hvorfor hun er så avvisende? Anonymous poster hash: 7e8ed...ccf Å da svarer hun at hun synes det er upassende av kompisen hans å sende flørtende meldinger til henne når hun er sammen med henne og kompisen pleide å date venninnen hennes. Anonymous poster hash: 207e9...e44
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Dette var ment til deg, ikke til deg som jeg svarte over! Kan du ikke lese? TS skriver at hun svarer han for høflighetsskyld siden han er bestekompisen med kjæresten hennes! Og hun svarer kort og konsist og viser at hun ikke er interessert når hun skriver! Hva vil du at hun skal gjøre? La være å skrive? Så vil kjæresten hennes spørre hvorfor hun er så avvisende? Anonymous poster hash: 7e8ed...ccf Å da svarer jeg deg igjen: Å da svarer hun at hun synes det er upassende av kompisen hans å sende flørtende meldinger til henne når hun er sammen med henne og kompisen pleide å date venninnen hennes. Anonymous poster hash: 207e9...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå