Gå til innhold

Tispetruse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 1 år gamle tispe har løpetid for andre gang. Hun er en liten rase og blør derfor ikke så alt for mye men det kommer noen flekker her og der. Forrige helg hadde jeg planlagt å besøke noen venner og tok hun derfor med. Løpetiden var for såvidt "planlagt", dvs jeg visste den ville komme fordi hun fikk et prevensjons implantat forrige uke. MEN jeg var hvertfall på en dyrebutikk og kjøpte en tispetruse, sånn hvertfall når vi var på besøk. Hun i dyrebutikken så på hunden min og fant en størrelse hun synes passet. Jeg derimot synes den så ALT for stram ut og ville aldri ha presset på henne en sånn, men ettersom hun virket profesjonell tenkte jeg at hun visste best. Nå har jeg prøvd å bruke den et par ganger, men hun blir helt gal og løper rundt for så å sette seg ned for å prøve å bæsje. Hun presser og presser til hun lager litt sånn klynking og en mikroskopiske klump kommer ut. Det jeg tenker da er at trusa er alt for stram og at for henne kjennes det ut som noe presser på og dermed tror at hun må bæsje. Jeg har bare hatt hanhund før og har ikke erfaring med løpetid, men skal denne trusa sitte så stramt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett på henne en sånn up and go bleie da?

• Liker 1
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Brukte tispetruse på min nå ved forrige løpetid. Hadde ikke dette problemet, den satt heller ikke stramt. Har en sånn der jeg kan justere livet, kanskje det er noe for hunden din også? Reis tilbake til dyrebutikken og klag. Høres ikke bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...