Gå til innhold

Kan en mann lure en dame, å late som om han vil gjøre gravid uten at han vil det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en eks som jeg forsøkt å få et barn med i mange år. Vi hadde barn fra før av.

Jeg lurer på om han kan ha gått på en p-pille-sprøyte for menn, eller om han kan ha runket ut sæd før for å minske sædens kvalitet.... og så late som om han ville gjøre meg gravid for å holde på forholdet så lenge han ønsket. Han stakk tilslutt og fikk et barn med en annen dame.

De har aldri funnet årsaken. Eneste var at sæden hans var for dårlig til å gjøre meg gravid.

Hva mener dere? Er dette usannsynlig tenking?

Anonymous poster hash: 60897...01c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det finnes p-pille sprøyte for menn.. Men er du sikker på at han kom i deg?

Anonymous poster hash: f7c57...629
Skrevet

Dette sier jeg i beste mening; du MÅ oppsøke hjelp. Det er tydelig at du har kjørt deg helt fast og ikke kommer over dette på egenhånd. Har du vurdert å gå til en psykolog, slik at du kan få bearbeidet dette bruddet? Helt klart har denne mannen gjort deg vondt, men det er ikke bra for deg at du ikke klarer å slippe dette.

Hvis han har testet sædkvaliteten og du har sett resultatene, kan du være trygg på at det stemmer at kvaliteten er dårlig. At en annen dame har blitt gravid med han kan være flaks, eller han kan ha klart forbedret sædkvaliteten sin (+litt flaks).

Anonymous poster hash: e9fce...726
  • Liker 11
Skrevet

Er du sikker på at sædkvalitetens hans er dårlig? Kan godt hende det er du som har problemer med å bli gravid.

Skrevet

ja de fant svar på at hans kvalitet var dårlig, men uansett: jeg har barn. Men håper jo fortsatt at det ikke er noe galt med meg ).

Kjørt meg litt fast ja... Men jeg må prøve å tenke meg ut av dette.... Jeg prøver hele tiden.. prøver å bli kjent med nye menn, men jeg er litt fastlåst i tankene.

Skrevet

Nei, det er ikke mulig.

Enkelte ganger er noen bedre klaff enn andre fruktbarhetsmessig. Eller det kan være rene tilfeldigheter. Eller sammensatte problemer - at noe er i veien med deg også. En venninne av meg opplevde det samme, mannen hun hadde prøvd å bli gravid med i tre år ble gravid med ny kjæreste tre måneder etter at de ble sammen.

For vår del var problemet lenge han. Kvaliteten var dårlig, men ikke så dårlig at det var umulig ved prøverør. Likevel lyktes vi ikke, og det ble konstatert dårlig eggkvalitet hos meg (vanskelig å oppdage) og kombinasjonen av oss to gjør at det ikke er mulig. Men begge kan sannsynligvis få barn med andre.

Anonymous poster hash: 1dfaf...d97
Skrevet

Er det du som skrev et innlegg her for noen dager siden om at eksen har fått barn nummer tre med ei ny, og at han hele tiden sier til deg at du burde få nummer tre du og, for det er så mye bedre enn "bare to"?

Uansett; at du sitter der og vurderer ting som "han tok p-sprøyte for menn" og "han runket ut sæden først" (!!!) er seriøst ikke gode tegn. Du trenger hjelp..

• Liker 3
Skrevet

Særiøst, ta deg sammen dame.

Anonymous poster hash: 63f52...4c7
  • Liker 2
Skrevet

Jeg håper bare på at jeg kan få barn igjen, med eventuellt en ny kjæreste. De fleste kan få barn på naturmetoden. Mange sier at det er så altfor lett, og jeg håper bare....

Skrevet

Men hvis dere ikke forstår at jeg lurer på hvorfor osv og at det er galt av meg å tenke på det, så stopper vi å diskutere. Ja da er det nok galt av meg å lure på det, og å ha det i tankene. Kobler det bort.

Skrevet

Jeg og min eks hadde masse ubeskyttet sex uten at jeg ble gravid. Har også hoppet av i svingen i flere år med min nåværende mann uten å bli gravid. Da vi endelig bestemte oss klaffet det heldigvis. Har hørt om hvertfall et par som i utganspunktet var i hvert sitt forhold hvor dama og hennes eks prøvde i årevis å bli foreldre, men da hun og den nye mannen prøvde så klaffet det helt uten problemer, så synes ikke du skal bekymre deg over dette før du eventuelt møter en ny mann og har prøvd med han. :)

Skrevet

Jeg og min eks hadde masse ubeskyttet sex uten at jeg ble gravid. Har også hoppet av i svingen i flere år med min nåværende mann uten å bli gravid. Da vi endelig bestemte oss klaffet det heldigvis. Har hørt om hvertfall et par som i utganspunktet var i hvert sitt forhold hvor dama og hennes eks prøvde i årevis å bli foreldre, men da hun og den nye mannen prøvde så klaffet det helt uten problemer, så synes ikke du skal bekymre deg over dette før du eventuelt møter en ny mann og har prøvd med han. :)

Tusen takk for kommentaren. Grunn til at jeg tenker mye på dette er at jeg driver å søker etter en ny mann i livet mitt, og jeg tenker på ønskene mine: et barn.... en liten familie sammen med han...Jeg er jo heldig , og har to barn.....og jeg trenger ikke flere enn de. Og det er sant. Men skal jeg leve sammen med en mann igjen så kunne det være kjekt ... siden jeg har ønsket det i 12 år nå..... å få det tredjebarnet ....altså noe felles med han nye mannen også....

Men ser det negative i å ha felles barn med en ny mann. Kanskje dette blir tøfft for barna jeg allerede har? Kanskje det er best for de at jeg ikke får flere barn? Så jeg ser den situasjonen. Men samtidig så kan det være at barna jeg har ville satt pris på at jeg fikk meg en mann og noe felles mellom han og meg også. Vet ikke.

Jeg håper ihvertfall at det kan være muligheter for at jeg kan bli gravid, og jeg har jo ikke prøvd. En av legene mistenkte at jeg kan ha pcos. Men han sa samtidig at eksen sin sæd var så dårlig at med hans sæd måtte det prøverrør der legene må føre sædcellen inn i egget selv, altså ikke vanlig prøverrør. Og allikevel lykkes eksen alene. Men jeg skal ikke missunne han. Han er ikke heldigere enn meg. Jeg har vært gravid, hatt de to flotte barna våre inni magen min, kjent de sparke, og opplevd alt på kroppen, noe ikke menn gjør. Jeg er like mye verdifull uansett hvor mange barn jeg har, eller kan få. Men jeg er veldig feminin av meg, og hodet bobler lett over dette med babyer..... og infertiliteten. Takk for oppmuntring. Jeg skal prøve å tenke og tro at jeg muligens kan få, helt til det motsatte er bevist igjen :)

Skrevet

Du har ikke vurdert å adoptere da? Eller være forstermor? Du får riktig nok ikke opplevelsen av å være gravid, men du kan jo få oppleve mange andre av gledene ved å ha barn. Og i tillegg så kan du hjelpe et barn i en sårbar situasjon. Det er jo hvertfall mangel på forsterhjem her i landet og forsterbarn kommer i alle aldre.

Skrevet

trådstarter: jeg vet jo ikke om jeg kan få. Det kan jo være at hvis jeg forsøker med en annen mann så klaffer det!. Har jo ikke forsøkt det ennå, og ingenting galt er funnet med meg.

Jeg har lyst på et barn til, men..... har bestemt meg for å ikke stresse.

Kunne godt hjulpet fosterbarn, osv. men jeg ønsker meg først og fremst barn i et forhold, og må først finne en mann, og dersom vi ikke får barn sammen så kan det jo være at vi finner på å hjelpe et eller to andre barn som trenger det. Det er faktisk ganske bra å gjøre det :) En mening i det :)

Skrevet

Tror ikke det finnes så mye hormon prevensjon for menn...Kan jo være dere ikke passet sammen biologisk. Har hørt om flere historier hvor et par ikke klarte å få barn sammen, men at de fikk det fort med en gang de fikk nye partnere. Min stefar hadde dårlig spermkvalitet og prøvde i 10 år med eksen åå å få barn før de lyktes med noe hjelp. Men han fikk 3 barn på rappen med min mor.

Skrevet

Kjære deg, du må ta en tur til fastlege og få henvisning for samtaler. Du virker å streve noe veldig for tiden.

Be om hjelp, for deg og for barna dine...

Anonymous poster hash: 5d136...5c9

Skrevet

Ja det er mulig for en mann og late som han får utløsning

Anonymous poster hash: aa236...49c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...