Gå til innhold

Harry Hole (obs...spoilere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som mange andre lest alle Harry Hole-bøkene. Akkurat nå har jeg begynt å lese en av de eldste bøkene på nytt, og det slår meg hvor mye mer autentisk og bedre denne boka er i forhold til de nyeste bøkene. Det virker på meg som om Nesbø nådde toppen med Snømannen, og at historien om Harry Hole begynte å skli ut mot det urealistiske etter dette. Jeg tenker blant annet på hvordan Harry overlevde det der tortureplet i Kongo i den ene boka, alt som involverer dopet fiolin og Oleg som narkoman og drapsmann i boka som kom etterpå og det faktum at Harry rett og slett virker helt udødelig.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 9860c...323
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker litt lite realistisk til tider ja, men jeg lar meg allikevel underholde. Panserhjerte var ikke noen favoritt, det ble litt vel "over the top", men jeg synes det tok seg opp med Gjenferd og Politi.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Snømannen er den mest oppskrytte boken, har imidlertid ikke lest de to siste enda. Den første var ikke spesielt god. Tok seg veldig opp med Rødstrupe.

Anonymous poster hash: 29803...fc6
  • Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg syns Frelseren er best, der er Harry mest menneskelig. Gud så irritert jeg blir hver gang han begynner å drikke. "Han så sin gamle venn Jim beam og bikkjene begynte å bjeffe"..

Skrevet

Jeg er helt enig med trådstarter; Fra og med Snømannen har det bare blitt dårligere, Harry virker "flatere". Men jeg synes også at fortellerstemmen har endret seg, og tror noe av forklaringen ligger der.

Skrevet

Men jeg synes også at fortellerstemmen har endret seg, og tror noe av forklaringen ligger der.

En grunn til at jeg glatt styrer unna lydbøker. En dårlig forteller "dreper" boka.

Skrevet

Snømannen er absolutt overvurdert synes jeg. Slutten med Rakel på den gigantiske snømannen inne i annen etasje på huset?! Kjære vene...

Ellers så er Harry Hole litt som James Bond, han overlever uansett situasjon han kommer opp i. Og man må lese bøkene gjennom "supermann-briller". Når det er sagt, så er jeg en ivrig leser av Harry Hole, og gleder meg de gangene det kommer nye bøker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...