Gå til innhold

Mensen=bli syk?

Lillebi

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som blir syke (gjerne forkjølelse, influensa) så å si hver gang mensen "er på besøk"?

Noen råd for å komme ut av denne onde sirkelen?

(Jeg tar vitamintilskudd etc, men det virker som om immunforsvaret mitt knekker fullstendig sammen hver gang jeg har mensen likevel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har en tendens til å bli syk (i større eller mindre grad) hver gang mensen står for tur. Jeg er blitt anbefalt å ta nattlysolje, så det skal jeg prøve snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det ikke bare er meg det er noe "galt" med.. Kvier meg for å dra til legen med det, da jeg tviler på at hun vil kunne hjelpe meg å bli kvitt det. Kan kanskje prøve nattlysolje... Det nytter jo ikke å være syk en gang i måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Forkjølelse hører med en mens.. :evil:  

Det slår sjelden feil.

Enig! Spesielt på vinterhalvåret. Jeg har inntrykk av at imunforsvaret svekkes litt når jeg får mensen.

Flere som har anbefalt nattlysolje, jeg spurte legen min om dette og hun sa at nattlysolje ikke virket mot noe. Men leger sier jo så mye forskjellig :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det her jeg aldri hørt før.

Jeg har vært mye forkjølet i vinter, men jeg har i grunn ikke tenkt over om det har harmonert med mensen :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Flere som har anbefalt nattlysolje, jeg spurte legen min om dette og hun sa at nattlysolje ikke virket mot noe. Men leger sier jo så mye forskjellig  :-?

Jeg bruker nattlysolje mot pms og det har hjulpet meg veldig.. Pms har ødelagt flere forhold for meg og dette er det eneste som hjeper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaK: hvor mange tabletter med nattlysolje tar du? Så på et pakningsvedlegg at man skulle ta seks om dagen. Synes det høres veldig mye ut? Har tenkt mye på å prøve dette, men ikke gjort det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nattlysolje man ikke skal bruke sammen med p-piller fordi det kan nedsette effekten av pillene?

Synes jeg leste noe om det et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt nattlysolje siden januar i år, mest mot PMS. Spesielt irritabilitet og kjempeømme bryster. Tok opp til 6 om dagen. Og når jeg nå leste dette innlegget ble jeg obs på at jeg faktisk ikke har vært forkjølet i det hele tatt i vinter! Ganske utrolig, pleier å hangle en del. Så det må jammen ha hjulpet!

Mot dårlig humør føler jeg ikke de har vært så bra, men de ømme brystene forsvant i stor grad. De kunne være vonde fra eggløsning frem til mens, nå er de bare såvidt litt ømme og absolutt til å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...

JA! Etter svangerskap nummer 2 så har jeg blitt syk/forkjølet hver gang perioden kommer, og det er utrolig frustrerende mtp jobb! Jeg har lest at man får dårligere immunforsvar under perioden, men har aldri hatt det sånn før etter minstemann kom til verden. Uansett så er det veldi slitsomt. Jeg har prøvd å være ekstra obs på å vaske hender osv etter alt jeg gjør når jeg har perioden + tar vitaminer hele mnd, men ser ikke til å fungere. Tror jeg skal te en tur til legen for gode tips, for dette går ut over jobben min. (jobber deltid, mest ekstra vakter), så må ta de vaktene jeg kan få. Håper du/vi får svar på driten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at immunforsvaret blir dårligere under mensen, derfor får man lettere underlivssopp under mensen. Sist jeg hadde mensen så fikk jeg influensa (er gravid så er noen mnd siden), men har ikke lagt merke til at det er en sammenheng mellom sykdom og mensen hos meg.

Anonymous poster hash: e1c06...8cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Spesielt på vinterhalvåret. Jeg har inntrykk av at imunforsvaret svekkes litt når jeg får mensen.

Flere som har anbefalt nattlysolje, jeg spurte legen min om dette og hun sa at nattlysolje ikke virket mot noe. Men leger sier jo så mye forskjellig :-?

Det er vel fordi nattlysolje er litt ''alternativt''.

Anonymous poster hash: 65d6b...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt nattlysolje siden januar i år, mest mot PMS. Spesielt irritabilitet og kjempeømme bryster. Tok opp til 6 om dagen. Og når jeg nå leste dette innlegget ble jeg obs på at jeg faktisk ikke har vært forkjølet i det hele tatt i vinter! Ganske utrolig, pleier å hangle en del. Så det må jammen ha hjulpet!

Mot dårlig humør føler jeg ikke de har vært så bra, men de ømme brystene forsvant i stor grad. De kunne være vonde fra eggløsning frem til mens, nå er de bare såvidt litt ømme og absolutt til å leve med.

Hvor kjøper du nattlysolje? Den jeg har skal man bare ta 2 om dagen av.

Anonymous poster hash: 65d6b...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ca hver 3.dje gang. (Kanskje jeg har en eggstokk som jobber to ganger på rad og så den andre en...? :vetikke: (Har hørt de hhelst skal ha annenhver gang, men at dettte ikke gjelder alle) )

Ble obs på dette da en arbeidsgiver satte spørsmål ved fraværet mitt. Ikke fordi jeg hadde så mye fravær, men fordi det alltid var onsdag, torsdag og fredag sammenhengende.
Var da en meeeeget flau 23 åring som måtte forklare ham at det er fordi jeg av og til blir så svekket av mensen at det slår ut i sykdom. På grunn av p-piller får får alltid mensen natt til mandag, er dårlig mandag men levelig, tirsdag hangler jeg meg på jobb men sliter. Onsdag er jeg sengeliggende med feber.
Han forstod heldigvis så har sluppet å forklare dette flere ganger :)

(Men greit å få forklart det, så ikke sjefen tror jeg drar på langhelg hver 3 mnd ;) )

Anonymous poster hash: 567bf...494
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...