Gjest Ollebolle Skrevet 19. mai 2004 #1 Skrevet 19. mai 2004 Heisann! Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Jeg har nylig fått innstallert XP på PC'n min. Etter at jeg fikk innstallert det er det en del linker som ikke fungere. Blant annt når jeg går inn på hjemmesiden til banken min, og klikker på nettbanklinken, skjer det ingenting! Det er som å klikke på vanlig skrift... Jeg fikk tips om at det kunne være at jeg manglet Java-script på PC'n min, så det har jeg innstallert.. men det hjalp ikke noe. Har fått tips nå om at det kan være noe med noen sikkerhetsinnstillinger, men jeg har ikke anelse om hva jeg skal se etter!! Er det noen som kan gi meg en fremgangsmåte og noen tips på hvordan jeg kan løse dette? Da hadde jeg blitt veldig glad!!! Håper dere vil gi meg svar fort, for jeg er rimelig frustret! Ollebolle
Gjest observatøren Skrevet 19. mai 2004 #2 Skrevet 19. mai 2004 Hm ikke så enkelt å svare på sånn uten videre dette. Det er veldig avhengig av hvilken bank du har. Har du eksempelvis skandiabanken, må du ta dine nødvendige forholdsregler, eksempelvis ved å legge inn nettsiden som klarert område. Husk også at ved bruk av denne banken må man skrive hele webadressen, det holder ikke bare med skandiabanken.no. Men nå vet jeg ikke om du har skandiabanken da... altså først og fremst, hvilken bank har du?
Catzy Skrevet 20. mai 2004 #3 Skrevet 20. mai 2004 Hvilken browser kjører du? Noen browsere takler ikke alle typer script like godt. Hvis du bruker IE, så kan du sjekke følgende: Trykk på Tools -> Internet Options -> Advanced Scroll deg nedover til du kommer til Sun Huk av for "Use Java 2 for ....." hvis det ikke er gjort. Lukk alle IE-vinduer, og prøv igjen. Du kan også ta kontakt med banken din for å spørre hva du må gjøre for å få din browser til å takle deres sider. De burde vite det. Du er garantert ikke den første som har dette problemet. Catzy
Gjest Ollebolle Skrevet 20. mai 2004 #4 Skrevet 20. mai 2004 Hei igjen og takk for svar. Jeg bruker ikke Skandiabanken, men sparebank1. Har også gått inn og sett at det står huket av for "Use Java 2 for..." Men ingenting ser ut til å funke. Når jeg trykker på linken som heter "logg inn nettbank" bare blinker det og så står det at den er ferdig. Virker liksom som om den ikke klarer og starte den siden som nettbanklinken henviser til. Hm... irriterende........... :veldigsur:
Gjest observatøren Skrevet 20. mai 2004 #5 Skrevet 20. mai 2004 Ja det var rart, det er ingen sikkerhetsklarering som skal til for å komme inn i denne nettbanken så vidt meg bekjent. Du bruker vel et slikt kodekort antar jeg. Jeg tror jeg ville kontaktet banken. Men bare et tips, jeg antar at du har den nyeste nettleseren til internett explorer? Om du har en eldre versjon, så fungerer det trolig ikke slik det skal. Ellers så vet jeg rett og slett ikke.
sberg Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 Jeg fikk tips om at det kunne være at jeg manglet Java-script på PC'n min, så det har jeg innstallert.. men det hjalp ikke noe. Javascript er ikke noe du innstallere selv. Dette kommer "ferdig" med de fleste nettlesere. Det du kanskje har innstallert er en eller annen runtime for Java. Java i websammenheng for vanlig brukere betyr først og fremst "applets". Har fått tips nå om at det kan være noe med noen sikkerhetsinnstillinger I de fleste nettlesere er mulig å slå av/på scripting, så det kan godt være at javascript er slått av i din nettleser. Å slå på scripting kan innebære en sikkerhetsrisiko. Disse innstillingen finner du i Internet Explorer under Tools - Internet Options - Security. Bruker ikke IE til daglig men jeg tror du ute etter valget "Active scripting". Men ingenting ser ut til å funke. Når jeg trykker på linken som heter "logg inn nettbank" bare blinker det og så står det at den er ferdig. Virker liksom som om den ikke klarer og starte den siden som nettbanklinken henviser til. Den virker hos meg (bruker Opera 7.23) men det uansett en veldig dårlig løsning. Den aktuelle siden som burde kommet frem er forøvrig: https://nettbank.sparebank1.no/inloggning_noframe_sb1
Crazee Skrevet 20. mai 2004 #7 Skrevet 20. mai 2004 Sparebank1 - det som irriterer meg litt der er at når du klikkar lenka for å logge deg inn, så poppar det opp eit nytt vindauge. Du har ikkje ein popup-killer i sving? Elles så skal ikkje dei bruka Java. Litt javascript i menyane etter du har logga inn blir brukt, dog - men dette er jo ikkje ditt problem om du ikkje ein gong får logga inn. (Java og Javascript er to heilt ulike ting, ingenting til felles.) Kva nettlesar brukar du då? (Eg har ingen problem med Opera.)
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 Har du husket Windows uppdate ? Viktig etter at du har innsalert.
Sarabi Skrevet 21. mai 2004 #9 Skrevet 21. mai 2004 Har du popup stopper? Kan nesten virke som om den ligger å kjører i bakgrunnen...
Gjest Ollebolle Skrevet 24. mai 2004 #10 Skrevet 24. mai 2004 Hei igjen.. Hvordan ser jeg om jeg har en popup stopper? Vet ikke hva det er jeg Klem
Crazee Skrevet 24. mai 2004 #11 Skrevet 24. mai 2004 Dersom ikkje du eller andre med tilgang tildin PC har innstallert ein popup-stoppar, så har du det truleg ikkje innstallert. Men om du er usikker/ikkje veit, så.. tja... Det er så mange ulike program som gjer dette, så kva du skal sjå etter er ikkje så lett å seia. Dersom du brukar Internet Explorer, så kan du lasta ned Opera 7.50 (www.opera.com) og sjå om du har betre hell med denne. (Dette er ein nettlesar eg gjerne vil tilrå uansett, det er ein svært bra nettlesar.) Sidan det er mange ulike program som kan gripa inn i og endra korleis IE fungerer, så kan dette vera eit smart valg. Men om du vil sjå etter om du har innstallert noko sånn popup stoppar: Har du innstallert ei ekstra verktøylinje/toolbar i IE, som t.d. Google toolbar, Altavista toolbar, MSN toolbar (kom i lag med siste versjon av MSN, om du har lasta ned og innstallert det) og fleire, så kan det hende at popupstoppfunksjonaliteten (stilig ord?) i desse er slått på. Alternativt kan du sjekke nede til høgre på oppgåvelinja (start-bar) om det er eit ikon der som kan vera ein popup-stoppar. Om ingen av desse fører fram - tja, då veit ikkje eg... (Men Opera og Sparebank1 trivest godt i lag )
tilli Skrevet 25. mai 2004 #12 Skrevet 25. mai 2004 Vet ikke helt om dette kan hjelpe deg, men har du du vært inne på verktøy-alternativ-avansert i explorer og forandret noe der? Jeg hadde problemer med DnB/NOR, riktig nok kunne jeg logge meg inn, men kunne ikke få frem kontoutskrift. Det som var feil hos meg var at jeg i min uviten hadde haket av på "ikke lagre krypterte side på disken". Har fått tips nå om at det kan være noe med noen sikkerhetsinnstillinger, men jeg har ikke anelse om hva jeg skal se etter!! Har du prøvd å sette sikkerhetsinnstillingene og personvern til standardnivå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå