AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Hvordan er/var det .. TIPS til å leve med det? Anonymous poster hash: b94ad...132
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 AGRESSIV* Anonymous poster hash: b94ad...132
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Passiv Agressive mennesker sårer deg,fornærmer deg,og trykker deg ned. Det meste fordekt som "spøker". De forteller deg at du må da tåle en spøk,om du skulle si fra. Hvis du kan velge(og det kan du vel),så ville jeg holdt meg unna. En "renser"ikke lufta med slike mennesker,-de er ikke interessert. Du kommer hele tiden til å være på defensiven,så styr unna du,om du kan. Anonymous poster hash: c94ff...8fa 1
Gjest LongJohnson Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 "Ja, bare gå og MOR deg du. Så kan jeg sitte her, jeg. helt alene, i mitt eget selskap, og stirre i veggen imens. Det er vel bare jeg som er dum da, som ikke forstår at en Neil Young - konsert i Oslo såklart er MYE viktigere enn kjæresten din. Får vel bare sitte her og VENTE jeg da. Drit i at jeg har jobbet 3 vakter denne uka, liksom. Drit i at føttene til kjæresten din er fulle av vabler, og trenger sårt en fotmassasje. Men det er vel ikke så spennende det, vel, å tilbringe litt kvalitetstid med kjæresten, med fotmassasje og en romantisk komedie. Får vel heller ringe Jonny jeg da, siden du uansett skal være i Oslo og MORE deg. Jonny er alltid villig til å massere føttene mine, men det driter vel du en lang i, kan jeg tenke meg. GOD TUR da. Håper ikke flyet kræsjer." Er ikke alle damer litt sånn da? 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 "Ja, bare gå og MOR deg du. Så kan jeg sitte her, jeg. helt alene, i mitt eget selskap, og stirre i veggen imens. Det er vel bare jeg som er dum da, som ikke forstår at en Neil Young - konsert i Oslo såklart er MYE viktigere enn kjæresten din. Får vel bare sitte her og VENTE jeg da. Drit i at jeg har jobbet 3 vakter denne uka, liksom. Drit i at føttene til kjæresten din er fulle av vabler, og trenger sårt en fotmassasje. Men det er vel ikke så spennende det, vel, å tilbringe litt kvalitetstid med kjæresten, med fotmassasje og en romantisk komedie. Får vel heller ringe Jonny jeg da, siden du uansett skal være i Oslo og MORE deg. Jonny er alltid villig til å massere føttene mine, men det driter vel du en lang i, kan jeg tenke meg. GOD TUR da. Håper ikke flyet kræsjer." Er ikke alle damer litt sånn da? Kanskje det, men det er min mann også Anonymous poster hash: 74745...d83 3
Gjest Awzm me Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 AGRESSIV* Anonymous poster hash: b94ad...132 Aggressiv* 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 AGRESSIV* Anonymous poster hash: b94ad...132 Når du skal rette på deg selv bør du etterstrebe å rette det til det som er riktig. Anonymous poster hash: d4c8c...858 2
absinthia Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Har heldigvis ikke bodd sammen med noen, men har,jobbet sammen med et par slike og de holdt jeg på å bli halvgal av. Forsuret arbeidsmiljøet noe vanvittig. 1
sol87 Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 "Ja, bare gå og MOR deg du. Så kan jeg sitte her, jeg. helt alene, i mitt eget selskap, og stirre i veggen imens. Det er vel bare jeg som er dum da, som ikke forstår at en Neil Young - konsert i Oslo såklart er MYE viktigere enn kjæresten din. Får vel bare sitte her og VENTE jeg da. Drit i at jeg har jobbet 3 vakter denne uka, liksom. Drit i at føttene til kjæresten din er fulle av vabler, og trenger sårt en fotmassasje. Men det er vel ikke så spennende det, vel, å tilbringe litt kvalitetstid med kjæresten, med fotmassasje og en romantisk komedie. Får vel heller ringe Jonny jeg da, siden du uansett skal være i Oslo og MORE deg. Jonny er alltid villig til å massere føttene mine, men det driter vel du en lang i, kan jeg tenke meg. GOD TUR da. Håper ikke flyet kræsjer." Er ikke alle damer litt sånn da? Ja, vi er alle selvmedlidende sosiopater som ikke unner kjærestene våre noe annet enn dritt. 2
Gjest Blanchefleur Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Ja, vi er alle selvmedlidende sosiopater som ikke unner kjærestene våre noe annet enn dritt. Som vesen søker endel kvinner kontroll over sine partnere. Det betyr nødvendigvis ikke at man unner partneren annet enn dritt, men terrorbalansen skal helst vippes over til kvinnens favør.
KomleKjetil Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Som vesen søker endel kvinner kontroll over sine partnere. Det betyr nødvendigvis ikke at man unner partneren annet enn dritt, men terrorbalansen skal helst vippes over til kvinnens favør. :sjokkert:
sol87 Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Som vesen søker endel kvinner kontroll over sine partnere. Det betyr nødvendigvis ikke at man unner partneren annet enn dritt, men terrorbalansen skal helst vippes over til kvinnens favør. Poenget mitt var vel at det ikke gjelder kvinner flest å oppføre seg som beskrevet innlegget.Det håper jeg i alle fall inderlig at de som er sammen med dem ikke finner seg i. Det er forskjell på å være sur en dag, og kanskje svarer "INGENTING!" når man egentlig er dritsur for en eller annen sak, og det å påføre en kjæreste dårlig samvittighet for å ønske å dra på en konsert er vel langt utover det jeg ville sett på som et trivelig forhold-
Gjest Blanchefleur Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Poenget mitt var vel at det ikke gjelder kvinner flest å oppføre seg som beskrevet innlegget.Det håper jeg i alle fall inderlig at de som er sammen med dem ikke finner seg i. Det er forskjell på å være sur en dag, og kanskje svarer "INGENTING!" når man egentlig er dritsur for en eller annen sak, og det å påføre en kjæreste dårlig samvittighet for å ønske å dra på en konsert er vel langt utover det jeg ville sett på som et trivelig forhold- Svært mange kvinner oppfører seg sånn jo. Det å svare intetsigende og passivt-aggressivt på direkte spørsmål fra partneren er bare respektløst, uansett sinnstilstand. Det rammer først og fremst kvinnen selv da mannen overhodet ikke har forutsetninger for å forstå eller muligheten til å kunne sette seg inn i kvinnelige tankesett, som er noe ganske annet enn en manns. Mange forhold baserer seg på avhengighet og frykten for å bli forlatt istedet for ekte kjærlighet. Elsker du noen klarer du å slippe dem fri.
sol87 Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 (endret) Svært mange kvinner oppfører seg sånn jo. Det å svare intetsigende og passivt-aggressivt på direkte spørsmål fra partneren er bare respektløst, uansett sinnstilstand. Det rammer først og fremst kvinnen selv da mannen overhodet ikke har forutsetninger for å forstå eller muligheten til å kunne sette seg inn i kvinnelige tankesett, som er noe ganske annet enn en manns. Mange forhold baserer seg på avhengighet og frykten for å bli forlatt istedet for ekte kjærlighet. Elsker du noen klarer du å slippe dem fri. Jeg er kjent med at mange sier at kvinner er slik, ja. Om det stemmer vet jeg ikke, for jeg har ikke annet enn erfaring å bygge på. Jeg er ikke enig i at det bare rammer kvinnen selv, jeg har en sjef (hehe, kvinnelig) som oppfører seg sånn når hun er sur for noe. Ingen vet hvorfor hun er sur, eller hvem hun er sur på, og alle blir usikre og nervøse av at hun svarer kort (eller ikke svarer i det hele) og smeller med skap og skuffer...Jeg hadde blir tilsvarende nervøs og usikker om samboeren min var slik...Men jeg er helt enig i at det også ødelegger for kvinnen selv. Hvis du er sur for noe, bør jo formålet være å få ordnet opp og bli blid igjen, men hvis kjæresten da ikke vet hva man er sur for, blir det veldig vanskelig. Endret 16. januar 2014 av sol87
Aryamili Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 "Ja, bare gå og MOR deg du. Så kan jeg sitte her, jeg. helt alene, i mitt eget selskap, og stirre i veggen imens. Det er vel bare jeg som er dum da, som ikke forstår at en Neil Young - konsert i Oslo såklart er MYE viktigere enn kjæresten din. Får vel bare sitte her og VENTE jeg da. Drit i at jeg har jobbet 3 vakter denne uka, liksom. Drit i at føttene til kjæresten din er fulle av vabler, og trenger sårt en fotmassasje. Men det er vel ikke så spennende det, vel, å tilbringe litt kvalitetstid med kjæresten, med fotmassasje og en romantisk komedie. Får vel heller ringe Jonny jeg da, siden du uansett skal være i Oslo og MORE deg. Jonny er alltid villig til å massere føttene mine, men det driter vel du en lang i, kan jeg tenke meg. GOD TUR da. Håper ikke flyet kræsjer." Er ikke alle damer litt sånn da? Jeg er langt fra sånn. Og har ei venninne som er passiv aggressiv, og det begynner å gå meg på nervene. Vi er ikke så gode venner lenger. Aldri vært sammen med noen som er slik, heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 Dere forveksler martyrkompleks med passiv- aggressivitet her. En passiv- aggressiv sier lite, men viser desto mer. F.eks. er fornærmet for noe og gjør med vilje noe som hevn, men som han ikke kan tas for om det skulle komme til en konfrontasjon. Hadde en slik ex. Med litt press innrømte han å med vilje ha satt en tung kasse oppå noe knuselig kameraten hans eide og sa at hadde skjønt at det mest sannsynlig ville bli ødelagt... Anonymous poster hash: fbd85...314 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Dere forveksler martyrkompleks med passiv- aggressivitet her. En passiv- aggressiv sier lite, men viser desto mer. F.eks. er fornærmet for noe og gjør med vilje noe som hevn, men som han ikke kan tas for om det skulle komme til en konfrontasjon. Hadde en slik ex. Med litt press innrømte han å med vilje ha satt en tung kasse oppå noe knuselig kameraten hans eide og sa at hadde skjønt at det mest sannsynlig ville bli ødelagt... Anonymous poster hash: fbd85...314 Å si til kameraten at han var sint på ham, det klarte han ikke. Anonymous poster hash: fbd85...314 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 "Ja, bare gå og MOR deg du. Så kan jeg sitte her, jeg. helt alene, i mitt eget selskap, og stirre i veggen imens. Det er vel bare jeg som er dum da, som ikke forstår at en Neil Young - konsert i Oslo såklart er MYE viktigere enn kjæresten din. Får vel bare sitte her og VENTE jeg da. Drit i at jeg har jobbet 3 vakter denne uka, liksom. Drit i at føttene til kjæresten din er fulle av vabler, og trenger sårt en fotmassasje. Men det er vel ikke så spennende det, vel, å tilbringe litt kvalitetstid med kjæresten, med fotmassasje og en romantisk komedie. Får vel heller ringe Jonny jeg da, siden du uansett skal være i Oslo og MORE deg. Jonny er alltid villig til å massere føttene mine, men det driter vel du en lang i, kan jeg tenke meg. GOD TUR da. Håper ikke flyet kræsjer." Er ikke alle damer litt sånn da? Nei
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #19 Skrevet 17. januar 2014 Men menn er sånn .. moren min har vært sammen med en slik mann i alle år, og jeg måtte vokse opp med han ... jeg fikk tvangslidelser og et forvrengt bilde av verden fordi han ga meg dårlig samvittighet for i det hele tatt å puste... Anonymous poster hash: ff449...79b 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #20 Skrevet 17. januar 2014 Silent treatment er også til stedet i disse tilfelle. Det å diskutere/argumentere FERDIG en sak, går sjeldent. Vedkommende kan velge å bare unnvike situasjonen; "vil ikke prate mer", drar, låser seg på rommet, i det hele tatt nekte å prate mer så partneren skal føle på frustrasjon og senere (forhåpentligvis tenker de) får dårlig samvittighetAnonymous poster hash: b94ad...132
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå