AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Forrige uke var jeg hjemme nesten hele uka med en febersyk 2 åring med en helt fantastisk snørrproduksjon og diare. En dag mens jeg står og lager middag, banker det på døra, og der står et vennepar av oss (disse bor 3,5 t unna og vi ser dem derfor ikke så ofte) De hadde vært disse kanter for å besøke noe famile og bestemte seg for å komme innom på et overraskelse besøk hos oss. Noe som jo hadde vært hyggelig hadde det bare passet litt bedre. Men når de først var der, så følte jeg jo at jeg måtte be dem inn. Jeg fortalte som sant var at frøkna var dårlig og at jeg sto midt i middagslaginga, men at dem kunne bli med på køkkenet så kunne vi skravle litt der mens jeg gjorde mitt. Vi pratet litt om løst og fast, før venninen min utbryter: Hvordan er det egentlig med dere? Har dere økonomiske problemer? Dette kom helt ut av det blå og jeg ble litt paff, men sier at alt er bra med oss og at vi ikke har noen økonomiske problemer. Lurer jo selvfølgelig på hvor hun har fått dette fra. Og dette var det hun sa: Nei, det bare virker sånn. Huset er rotete, du står i joggebukse og en svær t-skjorte, ikke noe sminke. Det lukter bæsj på badet deres og du lager fiskekaker til middag!!! Fiskekaker er fattigmannskost. Jeg blei så sjokkert at jeg mistet munn og mæle. De så nok det og unnskyldte seg meg lang reisevei hjem og gikk. Når samboer kom hjem, så skummet jeg av raseri. Klart huset ikke var ryddig, slik er det i hvertfall hos oss på en helt vanlig hverdag hvor poden har vært hjemme hele dagen. Og når denne poden har diare, så blir det automatisk sånn at det lukter litt på badet. Hadde ALDRI invitert noen hjem til meg i en sånn situasjon, jeg rydder og holder huset i bra stand og gjør som regel litt ekstra dersom jeg venter besøk. Og fiskekaker er for meg en helt vanlig hverdagsmiddag, ikke det beste jeg vet og ei heller noe jeg lager på en fredag eller lørdag. Men fattigmannskost?!? I går fikk jeg en telefon fra en annen vennine og hun fortalte at hun som kom på overraskelsesbesøk har fortalt de fleste i omgangskretsen vår at hun tror jeg er inne i en alvorlig depresjon, at jeg sliter med hverdagen og ikke klarer å holde hus og hjem i orden. Og at dette går utover datteren vår. Hva i allverden gjør/sier jeg til dette? Venninen min som ringte sa at hun selvfølgelig ikke kjøpte noe av det dette andre kvinnemenneske sa og at hun ikke trodde noen av de som kjenner meg ville tro henne heller. Min samboer sier at vi bare skal ignorere det hele, men jeg er så sint. Burde jeg gjøre som samboeren sier eller konfrontere henne med det? Jeg anser henne ikke som noen vennine lengre og har slettet henne fra facebook.Anonymous poster hash: 22df2...af5 2
skruf Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Fy søren for en dårlig "venn"!! Dette hadde jeg konfrontert vedkommende med, i glatte ordlag! Hun går jo og sprer usanne rykter om det basert på egne, tåpelige, oppspinna konklusjoner! For et drittmenneske vedkommende er! 7
ToveM Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 (endret) Vel vel ikke mye til venninne det der altså...At fiskekaker er fattigmannskost er nytt for meg, slett ingen billigvare heller om en kjøper de med litt kvalitet. (denne venninnen din lager de kanskje selv? Her er heller ikke huset til en hver tid helt på "G" ....langt ifra... Endret 16. januar 2014 av ToveM 3
Gjest Mupsi Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Jeg ville ringt henne og sagt hva jeg mente. At de kom uanmeldt, at poden var syk og at det i grunn passet utrolig dårlig med besøk den dagen, i noe krassere ordelag. Ville også tatt opp hva du har hørt hun har gått rundt å sagt til andre og gitt henne inn så ørene flagret. Har hun barn?
Gjest Bud Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Haha! Er denne venninna ei sånn ei som har kredittlån på Canada Goose-jakka, billån på den ett år gamle Audien, oppussingslån på det nye kjøkkenet og fortsatt sliter med studielånet som hun har drukket opp eller?
Gjest BettyBoop Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Konfronter henne. Hun har ingen rett til å trappe opp uanmeldt hjemme hos deg for å være frekk i kjeften og spre løgner om deg etterpå. Hun trenger å høre noen sannhetens ord 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Haha! Er denne venninna ei sånn ei som har kredittlån på Canada Goose-jakka, billån på den ett år gamle Audien, oppussingslån på det nye kjøkkenet og fortsatt sliter med studielånet som hun har drukket opp eller? "Dessverre" ikke mye lån der i gården, da hun skøyt "gullfuglen" (Les. blei smelt på tjukken av en fra en pengesterk familie og veldig godt betalt jobb) Anonymous poster hash: 22df2...af5 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Takk for svar! Jeg kjenner jeg gleder meg til å konfrontere henne, jeg kjenner godt til flere av de skjelettene hun bar i skapet sitt. Jeg vile aldri brukt det mot henne eller rippe opp i gammal dritt, men hun skal få høre at å spre usannheter om andre når man selv har mange sannheter som ikke tåler dagens lys, ikke er det lureste.Anonymous poster hash: 22df2...af5 1
daemonia Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Å hjelpes... Nei, kutt kontakten, men gi deg selv den gleden å fortelle hva du mener om det, og ja, si gjerne at det ville vært dumt om noen av hennes skjeletter skulle ramlet ut av skapene. Slike folk fortjener faktisk å bli vettskremte og å gå på nåler på ubestemt tid! Men altså... De som hun har sladret videre til tror vel ikke på det her? Folk som kjenner dere vet vel bedre enn som så? 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Å hjelpes... Nei, kutt kontakten, men gi deg selv den gleden å fortelle hva du mener om det, og ja, si gjerne at det ville vært dumt om noen av hennes skjeletter skulle ramlet ut av skapene. Slike folk fortjener faktisk å bli vettskremte og å gå på nåler på ubestemt tid! Men altså... De som hun har sladret videre til tror vel ikke på det her? Folk som kjenner dere vet vel bedre enn som så? Jeg tror nok at de fleste av mine venner ikke tror på det her, de har barn selv og har sikkert vært i samme situasjon selv.Anonymous poster hash: 22df2...af5 4
daemonia Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Jeg tror nok at de fleste av mine venner ikke tror på det her, de har barn selv og har sikkert vært i samme situasjon selv.Anonymous poster hash: 22df2...af5 Bra Da har hun jo faktisk klart å rote det ordentlig til for seg selv. Men uansett aldri noe kjekt å høre slikt om seg selv. Skulle jo nesten trodd hun ikke hadde barn selv... 1
pressplay Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Høres ut som venninnen din er høy på seg selv nå som hun har giftet seg inn i rik familie og er velstående. Nå vet jeg ikke hvordan dere jenter ordner opp i mellom dere og hva som er akseptabelt, men vi gutter hadde tatt tyren ved hornene og tatt det opp med kompisen. Fiskekaker er nam. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 Nå får jeg vel så øra flagrer.. Alltid når jeg leser lignende innlegg (innlegg hvor man blir sittende å tenke; er det mulig!) her på KG så tenker jeg at det er to muligheter; 1 - Det er noe spesielt med hun venninna di, noen antenner som ikke helt fungerer. Da er det igjen litt rart at man ikke har merket noe til dette før. Man vil jo som regel få noen små hint om noen er litt...spesielle. 2 - Du overdriver venninnens oppførsel og det er faktisk en liten sannhet i det du blir konfrontert med men ser det ikke selv... Beklager at jeg sikkert støter deg Ts, men det er mine tanker rundt saken. Jeg tenker at det er ingen røk uten ild og det gjelder både for punkt 1 (at det er noe rart med hun venninna di, dog merkelig at dette ikke har blitt lagt merke til før) og punkt 2 (At det er en viss sannhet i det). Anonymous poster hash: 0a12d...156 5
Gjest Akiko Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 Dette hadde jeg tatt opp med henne. Er det mulig å være så dum?! 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #16 Skrevet 16. januar 2014 Nå får jeg vel så øra flagrer.. Alltid når jeg leser lignende innlegg (innlegg hvor man blir sittende å tenke; er det mulig!) her på KG så tenker jeg at det er to muligheter;1 - Det er noe spesielt med hun venninna di, noen antenner som ikke helt fungerer. Da er det igjen litt rart at man ikke har merket noe til dette før. Man vil jo som regel få noen små hint om noen er litt...spesielle. 2 - Du overdriver venninnens oppførsel og det er faktisk en liten sannhet i det du blir konfrontert med men ser det ikke selv... Beklager at jeg sikkert støter deg Ts, men det er mine tanker rundt saken. Jeg tenker at det er ingen røk uten ild og det gjelder både for punkt 1 (at det er noe rart med hun venninna di, dog merkelig at dette ikke har blitt lagt merke til før) og punkt 2 (At det er en viss sannhet i det). Anonymous poster hash: 0a12d...156 Helt i orden, blir ikke støtt og tenker vel sånn selv. Nå er det vel slik at ordet "vennine" kanskje ikke passer helt. Hun var en kollega av en av mine bedre venniner, og ble med i vennegjengen på den måten. Dette er 11 år siden, så hun har jo vært med en god stund. Hun har alltid vært litt spesiell, men ikke nok til at man reagerer veldig på det. Det er og 5-6 år siden de flyttet langt unna, men har all familie og masse venner her. Når det blir planlagt jentekvelder så kommer hun ofte nedover og sover hos foreldrene sine. De siste årene har jo den meste av, i hvetfall min, kontakt med henne vært gjennom facebook (kommentarer på statuser og bilder, godjul/nyttår og gratulasjoner ved bursdager) Og det var helt sant at jeg sto der i joggebukse og samboeren sin t-skjorte uten sminke, helt sant at det lå noen diarebleier i spølekassa på badet som ikke luktet roser av, det lå en god del leker utover gulvet i stua. Men dersom jeg hadde visst at jeg fikk besøk, så hadde jeg gitt beskjed om at det passet veldig dårlig. Anonymous poster hash: 22df2...af5 4
Gjest Mupsi Skrevet 16. januar 2014 #17 Skrevet 16. januar 2014 Og det var helt sant at jeg sto der i joggebukse og samboeren sin t-skjorte uten sminke, helt sant at det lå noen diarebleier i spølekassa på badet som ikke luktet roser av, det lå en god del leker utover gulvet i stua. Men dersom jeg hadde visst at jeg fikk besøk, så hadde jeg gitt beskjed om at det passet veldig dårlig. Anonymous poster hash: 22df2...af5 Man det er jo slik det er hos de aller fleste barnefamilier, og når poden i tillegg var syk må man regne med noen bæsjebleier..
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #18 Skrevet 16. januar 2014 Jeg ville faen meg gått til advokat og fått han til å formulere et brev som truet med saksøking for injurier. Dette er det verste jeg har lest på lenge. For en BITCH!!!! Herregud. Det er nesten så jeg ikke tror på det. Anonymous poster hash: 150b1...6f1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #19 Skrevet 16. januar 2014 Slutter ikke å bli overrasket over hva folk får seg til å si! Sånne "venner"kan en ikke gidde å ha. Kanskje hun ikke har det helt greit selv,og da er det jo "fint"å kunne lete etter problemer hos andre. Å spre slike rykter får du bare heve deg over,og tenke at andre skjønner og vet det bare er tull! Anonymous poster hash: 1624d...10b
LedigNavn Skrevet 16. januar 2014 #20 Skrevet 16. januar 2014 Jeg hadde ignorert det, jeg. Min erfaring er at det er det eneste som fungerer i forhold til drama queens. Hadde noen andre tatt det opp med meg, hadde jeg bare ledd det bort og sagt at barnet var sykt og denne venninnen kom uanmeldt. Hadde hvertfall ikke giddet å la dette gå inn på meg. Hvorfor lage unødvendig drama.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå