Far til 2 Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Det er noe galt når 2500 barn hvert år fødes uten kjennt far. Hvor ligger problemet ? Ca 4% av alle fødte barn har altså ukjent far, og dette mener jeg vi bør gjøre noe med. Aftenposten 16.Januar 2014 1
Silfen Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Det er noe galt når 2500 barn hvert år fødes uten kjennt far. Hvor ligger problemet ? Ca 4% av alle fødte barn har altså ukjent far, og dette mener jeg vi bør gjøre noe med. Aftenposten 16.Januar 2014 Nøyaktig hvordan vil du forhindre fylleknull uten prevensjon? 16
Gjest RockOn Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Det er faktisk en del av disse som er feilaktige. Jeg hadde to stykker i Barselgruppen min som hadde ukjent far et par måneder for jordmor hadde ikke sagt ifra ang skjema de måtte fylle ut om hvem som er far.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Desverre er folk så løs at sånt skjer. Er ikke mye håp. Anonymous poster hash: bcf4f...cbb 1
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Det er noe galt når 2500 barn hvert år fødes uten kjennt far. Hvor ligger problemet ? Ca 4% av alle fødte barn har altså ukjent far, og dette mener jeg vi bør gjøre noe med. Aftenposten 16.Januar 2014 Er ikke det der drømmesituasjonen til menn som ikke vil betale barnebidrag? 13
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Det er faktisk en del av disse som er feilaktige. Jeg hadde to stykker i Barselgruppen min som hadde ukjent far et par måneder for jordmor hadde ikke sagt ifra ang skjema de måtte fylle ut om hvem som er far. Det samme skjedde her Enda heg vet meget godt hvem faren er, bor jo med han så ;-)Anonymous poster hash: 3734d...013 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Det er noe galt når 2500 barn hvert år fødes uten kjennt far. Hvor ligger problemet ? Ca 4% av alle fødte barn har altså ukjent far, og dette mener jeg vi bør gjøre noe med. Aftenposten 16.Januar 2014 REGISTRERT ukjent far har vel ca. 4%. Det man kanskje kan gjøre med det er å oppfordre fedre til å erkjenne farskap, istedenfor å overtale kjærestene sine til å ikke føre dem opp som far. Anonymous poster hash: 81089...e59 8
xinnia Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 hva med å ta med HELE teksten.. var jo ikke akkurat den helt store artikkelen:-) " følge Gåsemyr kan tallet 2.500 ukjente fedre kan deles i to grupper: om lag halvparten av sakene ønsker ikke mor å oppgi navnet på barnefaren, og det aksepterer helsemyndighetene. I den andre gruppen er det snakk om menn med ukjent identitet eller menn uten norske personnumre, " så da er man allerede nede i ca 2 prosent 5
Gjest Passing by Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 hva med å ta med HELE teksten.. var jo ikke akkurat den helt store artikkelen:-) " følge Gåsemyr kan tallet 2.500 ukjente fedre kan deles i to grupper: om lag halvparten av sakene ønsker ikke mor å oppgi navnet på barnefaren, og det aksepterer helsemyndighetene. I den andre gruppen er det snakk om menn med ukjent identitet eller menn uten norske personnumre, " så da er man allerede nede i ca 2 prosent Ja, greit å få med alle opplysninger for å få et mest mulig korrekt bilde. Dette er ikke samme problemstillingen som når feil mann bevisst blir oppgitt som far. 1
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Ja, greit å få med alle opplysninger for å få et mest mulig korrekt bilde. Dette er ikke samme problemstillingen som når feil mann bevisst blir oppgitt som far. Ligner ikke heller.
Gjest Passing by Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Ligner ikke heller. Nei, og det er kanskje derfor brukeren du etterlyser ikke lenger er i tråden. 2
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Nei, og det er kanskje derfor brukeren du etterlyser ikke lenger er i tråden. Det kan du ha rett i. 1
Far til 2 Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 26. januar 2014 hva med å ta med HELE teksten.. var jo ikke akkurat den helt store artikkelen:-) " følge Gåsemyr kan tallet 2.500 ukjente fedre kan deles i to grupper: om lag halvparten av sakene ønsker ikke mor å oppgi navnet på barnefaren, og det aksepterer helsemyndighetene. I den andre gruppen er det snakk om menn med ukjent identitet eller menn uten norske personnumre, " så da er man allerede nede i ca 2 prosent Fortsatt er det altfor mye. Husk at dette er hvert år. Om vi tar utgangspunkt i en gjennomsnittsalder og lukker øynene slik at denne trenden får fortsette så vil det være 200.000 (tohundretusen) barn som aldri får vite hvem faren er. Dette er altfor mye og bør helt klart gjøres noe med. At noen stikker hodet i sanden og lar dette fortsette er ikke overaskende, men fortsatt ikke en løsning som kan beskrives som barnets beste.
Teeny Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Hørte av en venninne som har mor som er jordmor at det er noen kvinner som skriver at far er ukjent for å få mer økonomisk støtte...
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 Far til 2 : Du må ikke glemme at mange vokser opp uten å kjenne sin far fordi han døde mens de lå i mors mage, eller døde da barnet var for lite til å huske far. Så har vi fedrene som stikker av og lar mor være alene med barnet. Så det er ikke bare disse 4 % som vokser opp uten en far Anonymous poster hash: c56f4...f9f 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Hørte av en venninne som har mor som er jordmor at det er noen kvinner som skriver at far er ukjent for å få mer økonomisk støtte... Det kan hende at det er en promille som gjør dette, men man skal ikke ta alle under en kam. Anonymous poster hash: c56f4...f9f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #18 Skrevet 26. januar 2014 Det er noe galt når 2500 barn hvert år fødes uten kjennt far. Hvor ligger problemet ? Ca 4% av alle fødte barn har altså ukjent far, og dette mener jeg vi bør gjøre noe med. Aftenposten 16.Januar 2014 Uansett, så lenge barna vokser opp i trygge og gode hjem, og ellers har det bra, så er jo det det viktigste. Er mange barn som vokser opp i dårlige hjem og har mor og far ... hjelper ikke alltid å ha begge foreldrene når de hadde hatt det best med kun den ene foreldren. Anonymous poster hash: c56f4...f9f 3
OnlyGemini Skrevet 26. januar 2014 #19 Skrevet 26. januar 2014 Jeg opplevde at det sto far ukjent enda han underskrev og erklærte farskapet allerede i svangerskapet. På sykehuset i forbindelse med fødselen fikk vi ikke noen spørsmål angående farskapet, og trodde alt var i orden. Da helsesøster kom på besøk ble vi gjort oppmerksomme på at farskapet tydeligvis ikke var registrert, og et par dager senere kom papirene fra folkeregisteret som viste det samme. At vi hadde vært registrert som partnere i flere år OG giftet oss rett etter fødselen hadde ingen betydning, så han måtte på folkeregisteret å skrive under. I tillegg ble ikke sønnen vår registrert i kirken, noe som er helt greit for meg siden jeg ikke er medlem *ler* Jeg vet om flere som har vært ute for det samme, så kanskje disse også er med i statistikken? Altså at far blir registrert på et senere tidspunkt, men at denne tar for seg akkurat ved fødsel? 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #20 Skrevet 26. januar 2014 om lag halvparten av sakene ønsker ikke mor å oppgi navnet på barnefaren, og det aksepterer helsemyndighetene. I den andre gruppen er det snakk om menn med ukjent identitet eller menn uten norske personnumre, " Men Nav aksepterer ikke dette. Kjenner ei som førte far ukjent, fordi han var en kødd, men hun ble utsatt for et ganske heftig press for å oppgi en far, siden far ukjent utløser noen ekstra stønader. Anonymous poster hash: c2ee5...ac6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå