Gå til innhold

Var i sak pga en eks saksøkte meg for ett år siden , sliter fortsatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var i retten for ett år siden. Jeg sliter fortsatt....En eks saksøkte meg for en ikke-alvorlig ting. Jeg er et godt menneske.

Er det andre som har opplevd å bli saksøkt eller politianmeldt av en eks, og kjent på skuffelsen?

Jeg føler at dette endte i en konflikt, og kunne ønske for min egen del at det ikke gjorde det.... Det er det som er så trist.... Kunne ønske at vi skilltes på en god måte, for det hadde vært så lettere å gå videre da. Jeg har en følelse om at han en gang vil melde seg igjen via min advokat eller på en annen måte. Derfor får jeg heller ikke helt roen....

Anonymous poster hash: 6ea0d...5f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken ikke-alvorlig ting er det snakk om?

Var det noe han gjorde som et maktmiddel for å føle seg bedre selv, eller var det oppriktig noe som plaget han selv om du ikke skjønner hvorfor?

Anonymous poster hash: 8805a...37b
Skrevet

Jeg, og diverse andre personer som jeg har drøftet saken med mener at denne mannen brukte saken for å prøve å sette meg i problemer bevisst. For å være stygg mot meg, rett og slett. Advokaten min skjønte ikke motivet hans, og at dette var en sak som var unøcendig i rettsystemet. Problemet til denne mannen var at han følte seg sjikanert. Jeg hadde profil på en nettdatekanal, og han hadde utnyttet meg. Jeg klaget og sutret over det med litt for mange meldinger innpå hans nettdateprofil. Men jeg truet han aldri. Jeg skulle selvfølgelig aldri ha sutret. Etter kort tid gikk han til advokat, og fremla sak om erstatning for dette. Jeg har en følelse på meg at han vet at dette var unødvendig. Og at han en dag vil prøve å kontakte meg igjen. Uansett var det veldig tungt for meg etterpå at han gjorde dette. Hadde vært bedre at han ikke var så fiendtlig. Han bor 10 timers kjøring fra meg, så han bodde ikke nærmt heller. Er det andre som har opplevd slike typer?

Skrevet

Fyren er en fjott. Liker han ikke å få sutremeldinger kan han bare blokkere. Den kranglevorne idioten lot vel vær å blokkere deg bare for å få noe å bruke mot deg.

Ikke la ham ødelegge mer for deg, vær glad du er kvitt søpla.

Anonymous poster hash: 175e1...f8b
  • Liker 3
Skrevet

Fyren er en fjott. Liker han ikke å få sutremeldinger kan han bare blokkere. Den kranglevorne idioten lot vel vær å blokkere deg bare for å få noe å bruke mot deg.

Ikke la ham ødelegge mer for deg, vær glad du er kvitt søpla.

Anonymous poster hash: 175e1...f8b

Advokaten min synes at hele saken var unødvendig. Advokaten sa at han synes fyren fremsto som en drittsekk,og at jeg burde sette pris på å verken høre eller se fyren igjen. Dette er slik man diskuterer i en konflikt melllom barn i barnehagen, ikke i et rettslokale. Jeg er enig med advokaten min i dette. Men motivet har verken meg eller advokaten min forstått. Advokaten mener at han må være en psykopat. Dette var så unødvendig. Husker at for ett år siden , så satt vi i en hel dag inne i tingretten, og pratet om dette med nettdateprofilene. De sa at han kunne blokkere meg, eller overse meldinger, men han sa at da kan hun bare lage nye profiler og at han følte meldingene som plagsom og sjikanerende, siden jeg var den siste i hele verden han ønsket å ha med å gjøre. Han ville ha høyest mulig erstatning for dette og. Jeg tror fortsatt at denne mannen vet hvor urimelig han var. Hvor unødvendig dette var. Det var ekstra vondt etterpå, og spesiellt så sliter jeg litt med dating pga det.

Det kan jo være fyren var paranoid eller noe sånnt... eller led av vrangforestillinger.. Ikke vet jeg.. Men uansett : det er kjedelig når folk ikke kan prate ut på annen måte enn å lage "krig". Synes det er barnslig.

• Liker 1
Skrevet

Han vant vel ikke??!

Anonymous poster hash: 183a6...51e
  • Liker 1
Skrevet

Så mye idioti andre kan gjøre for å skade en. Han ble ikke akkurat utsatt for dine meldinger så mye at det ble trakkasering. Tenker da på at han kontaktet advokat etter k o r t tid.

Du har min sympati,for skjønner det opplevdes noe traumatisk for deg å havne i retten!

Men du har tross alt ikke gjort noe alvorlig,så håper du klarer legge det bak deg etterhvert.

Anonymous poster hash: 8d653...fc3
Skrevet

jeg var i retten for ett år siden. Jeg sliter fortsatt....En eks saksøkte meg for en ikke-alvorlig ting. Jeg er et godt menneske.

Er det andre som har opplevd å bli saksøkt eller politianmeldt av en eks, og kjent på skuffelsen?

Jeg føler at dette endte i en konflikt, og kunne ønske for min egen del at det ikke gjorde det.... Det er det som er så trist.... Kunne ønske at vi skilltes på en god måte, for det hadde vært så lettere å gå videre da. Jeg har en følelse om at han en gang vil melde seg igjen via min advokat eller på en annen måte. Derfor får jeg heller ikke helt roen....

Kan de ligge mer i dette enn du forteller? Var det mer trakasering enn du sier? Mener på ingen måte å være frekk her, men "ikke alvorlige ting" tas ikke til retten uten at de mener det er alvorlig. Vant han saken? Hvor stor erstatning fikk han, i tilfelle?

Anonymous poster hash: c04a6...c32

• Liker 3
Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Jeg hadde gjort det samme som eksen din om ei dame kokte kaniner på nettprofilene mine.

• Liker 5
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg hadde gjort det samme som eksen din om ei dame kokte kaniner på nettprofilene mine.

Faktisk litt enig. Jeg har vanskelig for å tro at han kontaktet advokat hvis det bare var snakk om litt "sutring".

• Liker 1
Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Faktisk litt enig. Jeg har vanskelig for å tro at han kontaktet advokat hvis det bare var snakk om litt "sutring".

Har ihvertfall vondt for å tro det når saken endte i retten.

Skrevet

Trådstarter: Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle å leve videre med det hele. Det var ikke en alvorlig sak i det hele tatt.

Jeg sliter rett og slett. Mange kan tenke på meg som en forferdelig kvinne, men det er ikke sant. Hovedgrunnen for sak var sjikanering på en viss nettkanal. Han ville forsikre seg om at dette aldri kunne gjenta seg. Det tok nesten halvannet år fra saken ble sendt inn til dette kom opp i retten.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Daenerys, mod.

Skrevet

Vant han?

Skrevet

Litt usikker på hva du vil rundt dette, men.

1. Du sliter fortsatt pga hardt brudd med eks/en mann.

2. Målet er å komme seg videre etter dette?

Mitt råd: Jeg hadde vurdert å dratt til legen min og snakket ut der. Hadde samtidig søkt om henvisning til psykolog hvis legen min var enig i dette, eller gått til en privat psykolog på egenhånd. Sett et mål, kom deg ut av dette. Gå videre, alle fortjener en bedre hverdag enn dette.

Anonymous poster hash: 94c3a...161
  • Liker 1
Skrevet

Trådstarter: det ble ingen vinner i saken. På papiret står det at han dessuten har utnyttet meg. Advokaten min sa at han synes den mannen var en drittsekk som kunne gjøre noe sånnt. Han sa at han mente dette aldri skulle ha havnet i retten. Jeg må prøve å ikke tenke på nedsiget. Det ble en psykisk tortur for meg. Jeg har ingen dårlig samvittighet, for jeg har ikke gjort noe som var ment vondt. Men derimot burde han hatt dårlig samvittighet. Om en mann får saken sin inn for retten , så betyr ikke det at han er den gode part, og motparten den onde. Jeg må bare viske han vekk fra fortiden og den kontakten vi to hadde. Og tenke som om dette bare var et vondt mareritt. :). Kunne ønske jeg aldri hadde møtt den fyren. Om han kommer tilbake å finner på noe, det kan være fullt mulig. Han har drevet å skulle ta meg for ting før for så å trekke det, og komme tilbake. Jeg blir kontakter av en person som har kun et nick, alias men sier at det er han, og sier mye styggt på nettkanalen jeg møtte han på. I retten spurte de han om han hadde alibi eller kunne si noe om hvor han var da dette ble skrevet. Han påstår at han kan ikke bevise at det ikke er han, men at det må være en som tuller på hans vegne. Jeg må bare overse dette og leve videre som ingenting. :)

Skrevet

Har opplevd en eks som anmeldet meg for tyveri, meldte meg til barnevern for vanskjøtsel av mine barn og meldte meg til NAV for ulovlig mottak av penger. Alle sakene ble henlagt pga det ikke fantes bevis og at jeg var uskyldig.Har aldri mottat noe fra nav overhodet, foruten om barnetrygd til ungene! Han forsøkte å anmelde meg flere ganget til barnevernet med løgner og de måtte gjennomgå alle anmeldelsene pga det er de pliktet til.

Men de visste jo alle at han løy og han sløste med ressursene deres.

Han truet med å drepe meg, møte opp på døren min, banke livskiten ut av meg, frata meg både hus og hjem. Han kontaktet alle vennene mine for å skittkaste meg. Listen er uendelig lang.

Politiet forsøkte å finne han men han er på ukjent sted uten fast bostedadresse. Han hyret folk til å knuse bilen min og true mine barn gjennom medier og tlf. Jeg har måttet skifte tlf flere ganger, men han vet min adresse og jeg lever enda i frykt for hva neste utfall blir. Nå har det vært stilt en stund men jeg frykter enda og er litt skremt. Tørr nesten ikke ta ukjente nr som ringer, og tenker på det hver gang det ringer på døren.

I begynnelsen av drapstruslene hadde jeg luftpistolene klare ved ytterdøra

Anonymous poster hash: 9a22a...426
Skrevet

Ønsker deg lykke til ts. Tenk på dette: For hver dag som går, for hver gang du bruker energi på dette, enser det tanker og lar dette dra deg ned i søla og et kjør av tanker, Vit at dette gir han makt over deg. Her og nå skader han deg fra avstand....

Ikke la det skje noe mer! Det fortjener du ikke. Kast han ut av tankene dine; ikke før du kaster han ut av psyken, er han ute av bildet.

Spiller ingen rolle om han er i en annen by hvis du psykisk lar deg bli nedtrykt. Bestem deg, og si til deg selv "I helgen SKAL jeg ikke la han gjøre meg nedtrykt EN ENESTE gang. Inntil mandag, skal jeg ikke nevne han, tenke på han eller tenke på skadene han har gjort. Jeg SKAL gjøre noe annet hver eneste gang tankene kommer, og jeg SKAL gjøre ting som gjør meg godt helt til mandag".

Anonymous poster hash: 277d6...ab1
Skrevet

Ønsker deg lykke til ts. Tenk på dette: For hver dag som går, for hver gang du bruker energi på dette, enser det tanker og lar dette dra deg ned i søla og et kjør av tanker, Vit at dette gir han makt over deg. Her og nå skader han deg fra avstand.... Ikke la det skje noe mer! Det fortjener du ikke. Kast han ut av tankene dine; ikke før du kaster han ut av psyken, er han ute av bildet. Spiller ingen rolle om han er i en annen by hvis du psykisk lar deg bli nedtrykt. Bestem deg, og si til deg selv "I helgen SKAL jeg ikke la han gjøre meg nedtrykt EN ENESTE gang. Inntil mandag, skal jeg ikke nevne han, tenke på han eller tenke på skadene han har gjort. Jeg SKAL gjøre noe annet hver eneste gang tankene kommer, og jeg SKAL gjøre ting som gjør meg godt helt til mandag". Anonymous poster hash: 277d6...ab1

tusen takk for råd. Ja, det som var utfallet av den saken var at jeg gikk rundt å ble nedpsyket, all kontakt med nye menn minnet meg på han og jeg ble redd å tok avstand fra nye forbindelser. Jeg gikk å tenkte at jeg ikke skulle ha sutret og tatt avstand fra starten. Jeg har nå kuttet den kanalen der jeg ble senest i går kontakter av et nick som påstår å være han. Jeg gidder ikke å bli påminnet det hele mer. Jeg gidder ikke å være sint på han for saken ham anla osv, jeg hever meg over det og vet at hadde jeg kunne bestemt så hadde han og jeg ikke vært fiender på denne måten. Beste er å gjøre gøye ting og ikke klandre og dra ned meg selv. Om dette nicket er han som prøver å plage meg, han påstår det er han så har jeg ihvertfall fjernet profilen han plaget meg på. Hvis han vil bryte konflikten så får han ta kontakt med fullt navn på ordentlig måte istedet. Men jeg skal ikke vente på noe forsoning. Og jeg må bare slutte å tenke på den saken, for det gjør meg dårlig i nuet :). Gode råd!!!! Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...