AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Etter mye frustrasjon sendte jeg denne mailen til Statsministerens kontor:Hei Erna. Jeg har stemt på deg og ditt parti i alle år. Har stor tro på den jobben du og alle de andre i Høyre gjør. Men håper du kan gi meg et fornuftig svar på dette. I august gikk jeg fra mannen min og søkte barnebidrag via Nav. I slutten av november fikk jeg svar fra Nav. Det var da et vedtak der bidraget var beregnet til kr 0,- ettersom han mottok dagpenger. Da ringte jeg Nav og fortalte dem at dette ikke stemte, den bidragspliktige hadde jobbet siden august. Fikk da til svar at jeg måtte klage på vedtaket, og den jeg snakket med på Nav forvalting forklarte meg ordrett hva jeg skulle skrive i klagen min. Så jeg klagde på vedtaket, og skrev det jeg hadde fått beskjed om å skrive, bl.a der jeg opplyste om den bidragspliktiges arbeidsgiver osv. Etter et par uker fikk jeg et nytt brev fra Nav. Der sto det at jeg måtte dokumentere påstandene mine, ellers ville klagen min bli forkastet?! Men i alle dager tenkte jeg og ringte Nav på nytt. Hvordan kan jeg dokumentere påstandene mine spurte jeg. Jeg har skrevet akkurat det dere ba meg om og skrive, gitt beskjed om bidragspliktiges arbeidsgiver, jeg kan jo ikke selv kreve å få se lønnslipper og arbeidskontrakt mellom han og arbeidgiver?? Representanten fra Nav lagde et notat fra telefonsamtalen min og ba meg vente på brev i posten. Fortsatt ikke hørt noe fra Nav, så i dag ringte jeg dem. De kunne fortelle meg at klagetiden var minst 6 mnd. Kjente jeg ble helt matt over svaret fra Nav, her har vi altså en far som bevisst svindler Nav, nettopp kjøpt seg ny BMW, jobber fullt, skryter på FB at han er på en ny utenlandsreise hver måned, men han er visstnok ikke betalingsdyktig??? Spurte også Nav om han opparbeidet seg bidragsgjeld i klagetiden, men det gjorde han altså ikke. Her må politikere på banen!! Dette er ikke greit, dette er en form for svindel som er utrolig utbredt og det er så blodig urettferdig at norske skattebetalere skal betale for andres barn hvis fedre lurer seg unna!! Og dette er fedre som har mer enn nok penger til å betale for seg, og Nav bare trekker på skuldrene og ser en annen vei. Trist og helt vanvittig bruk av velferdsmidlene våres! Anonymous poster hash: b444f...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Du, ta printscreen av ALT han foretar seg på facebook som viser at han gjør alt annet enn å være avhengig av dagpenger. Alt samma, sørg for å få med navnet på profilen hans, hele greia, så melder du ham til nav og legger ved de bildene. Anonymous poster hash: 59ed0...224 1
Kontormus Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Du, ta printscreen av ALT han foretar seg på facebook som viser at han gjør alt annet enn å være avhengig av dagpenger. Alt samma, sørg for å få med navnet på profilen hans, hele greia, så melder du ham til nav og legger ved de bildene. Anonymous poster hash: 59ed0...224 Nav gidder ikke, det kan jeg love deg. Men det er mulig at Skatteetaten bryr seg, for de liker virkelig ikke at folk har inntekter de ikke skatter av. Og skatter han, bør det vel være mulig og framskaffe et papir på det?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Hjelpes, du har vel ikke sendt det der over til statsministeren??? Du er om mulig like dramaqueen som eksen din. 1
Kath H. Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Åjoda, han opparbeider seg bidragsgjeld! Fra første dag. Og det kan trekkes fra alle typer jobbinntekter. Så bare gled deg, jeg måtte vente 18 (!!!) mnd før jeg fikk bidrag, men da kom det mye! I tillegg har du krav på bidragsforskudd fra nav, dette må du søke på. Bidragsforskuddet må så eksen din betale tilbake til nav igjen... Skriv søknader og klager og gjør smør deg med tålmodighet selv om det skulle bli magre tider, før eller senere MÅ han betale! Husk også at konfirmasjon, briller og tannregulering er ekstra bidragspliktig på. Send kvitteringene til nav sammen med søknad, og hvis han tjener mer enn deg må han betale en del av dette også. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Nei, først sendte du til Erna sin Facebook side så alle i hele verden kunne se hvem du er, mannen din er og unner dine. Så jeg mister respekten når du så åpenlyst ønsker å sverte eksen din på den måten foran alle. Helt greit at dere sliter i samarbeidet osv. Men det behøver vel ikke alle andre i Norge og vite? Ungen deres vil kunne lese dette om sin far senere. Alle i din omgangskrets og alle i denne byen vet jo nå om det. Han er sikkert veldig fornøyd (ikke at det spiller noen rolle forsåvidt) men han vil vel ikke bli blidere og mer samarbeidsvillig ved at du prater stygt om han til hele Norgs beskuelse? Og det er ingen som er imponert over dette heller, du senker deg på hans nivå med sånne oppførsel. Poenget er at å gå ut så offentlig med sånne opplysninger kommer ikke til å hjelpe deg, kun hå negativt utover barnet ditt. Jeg er for all del enig om at noen mennesker damer som menn, kan være drittsekker i sånne situasjoner, og selvfølgelig så er dette fryktelig kjedelig. Men mange opplever dette hver dag og de fleste tar det opp dit det skal, ikke på Facebook veggen til Erna i full offentlighet. Anonymous poster hash: 87bcc...0ed 1
Lexandra Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Dersom NAV har beregnet bidraget til kr 0 , så vil ikke far opparbeide seg bidragsgjeld ...
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Ta kontakt med Skatteetaten. Min eks eier eget firma, og satte sin lønn lavt, og førte over lønn på sin nye kone. For meg ble dette et bidragstap da der ble beregnet bidrag av flere hundretusen mindre en reel lønn. Anonymous poster hash: bf035...c75
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 1. Som en annen nevner, bidragspliktige opparbeider seg selvsagt ikke gjeld så lenge bidraget er satt til 0.. Hadde bidraget vært satt til f.eks 2000 og far unnlot å betale - DA ville han opparbeidet seg gjeld.. 2. Trodde du virkelig at nav ville ta din påstand om at far svindler nav for god fisk og vips så får du bidrag? OM far svindler nav er jo det noe som må undersøkes av nav kontroll (en helt annen enhet enn de som har med beregning av bidrag) og det er en helt annen sak der du har ingen innsynsrett.. Slike saker vil ta tid og undersøke og det vil ende med tilbakebetaling/mulig fengselsstraff for ham om han har gjort det du hevder.. Men nav vil selvsagt ikke fastsette noe nytt bidrag FØR det kommer fram OM det har vært noe svindel og man får en reell oversikt over bidragspliktiges inntekt.. Hvilken verden skulle dette vært om en part bare kunne si at : mor/far jobber dobbelt så derfor skal jeg ha mer i bidrag?? Ting må selvsagt dokumenteres - man kan ikke bare slenge fra seg påstander og rykter og forvente at nav tar hensyn til sånt... 3. Klagebehandlingen i nav tar tid. Dette kan man gjerne være uenig og ønske å endre, i men å endre det er noe som vil kreve store ressurser da grunnen for lang saksbehandlingstid jo gjerne er at det er få ressurser hos de som behandler klagene. Klagesakene kan også være svært omfattende med mye ny dokumentasjon som må gjennomgåes.. Å få ekstra folk til å kunne behandle klagesaker er ikke noe som kan skje "på dagen".... 4. Ring nav på tlf 55553333 og be om å få bli satt over til nav kontroll så forsikrer du deg at nav undersøker hvorvidt far faktisk mottar dagpenger samtidig som han er i jobb.. Husk at det er forøvrig fullt mulig å jobbe noe og samtidig ha dagpenger, den som mottar ytelsen skal dokumentere timer han/hun jobber på meldekort som sendes inn.. Anonymous poster hash: 5b55c...cfe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå