Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 14 sliter med endel kviser. Foreløpig har han hatt mest i panne, hake og nese men nå ser jeg han hår fått noen flere dyptliggende i kinnene. Han peller endel og er ikke flink til å pleie huden, selv om jeg har kjøpt litt kremer ol. Har hjulet han med å legge REN fruktsyremaske på han noen ganger og lagt leiremaske ol men det har ikke hatt effekt. Er f.eks basiron effektivt? Husker jeg brukte dette selv men at jeg måt ta det BARE på selve kvisa fordi det tørket veldig ut...

Tenkt på lege også...for å få en antibiotikakur...men føler det er litt drastisk. Hudpleiere føler jeg bare kommer til å prakke på han 37 produkter han IKKE kommer til å gidde å bruke..

Syns synd på han for han er forfengelig og jeg vet dette plager han...

Anonymous poster hash: d8f00...e31
Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

Gå til legen så kan han bli henvist til hudlege og få behandlig der. Min bror var skikkelig plaget og etter et par turer hos hudlegen så forsvant kvisene og han har aldri fått dem igjen. :)

• Liker 1
Skrevet

Basiron er 5% Benzoyl Peroxide, det er egentlig unødvendig sterkt (2,5% gir nøyaktig samme resultater) så du kan feks kjøpe en Basiron og blande 50/50 med La Roche Posay Effaclar Duo. Ca en halv teskje til sammen for hele ansiktet.

Dette vil i de fleste tilfeller være nok til å bli kvitt kvisene i løpet av et par tre måneder men det beste er jo selvfølgelig å stikke til hudlege. Spesielt dersom kvisene er veldig dype, da kan det hende du må bruke epiduo eller eventuelt gå enda hardere til verks.

Cluet for å bli kvitt kvisene er uansett å bare holde ut behandlingen i minst et par tre måneder, de kan fort bli verre før det blir bedre og du vil ikke se umiddelbare resultater.

Anonymous poster hash: 53004...067
Skrevet

Gå til legen så kan han bli henvist til hudlege og få behandlig der. Min bror var skikkelig plaget og etter et par turer hos hudlegen så forsvant kvisene og han har aldri fått dem igjen. :)

Men tror du legen tar det på alvor? Det er jo normalt for en tenåring å ha kviser. Han er jo heller ikke ikke fullstendig dekket av kviser i hele ansiktet...men syns han er ille nok..

Gjest avocadoen
Skrevet

Men tror du legen tar det på alvor? Det er jo normalt for en tenåring å ha kviser. Han er jo heller ikke ikke fullstendig dekket av kviser i hele ansiktet...men syns han er ille nok..

Da får du legen til og ta han på alvor :P Skader vel ikke og snakke med legen heller

Skrevet

KJøp MD til han.

Anonymous poster hash: e5937...394
Skrevet

KJøp MD til han.

Anonymous poster hash: e5937...394

Tull, MD formulations har en god del helt greie produkter men de har stort sett akkurat de samme aktive virkestoffene som andre langt billigere produkter.

Skrevet

Hvis jeg skulle valgt et MD produkt, hvilket burde jeg kjøpe da?

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Kutt ut alt av meieriprodukter, hvetemel og sukker i en periode. Om huden hans begynner å klarne opp har dere løsningen. Om han er av typen som sitter mye inne og gamer kan det også lønne seg å komme seg ut i frisk luft.

Broren min på samme alder bruker forresten rensen fra MD formulations i sensitiv formula, og siden han begynte med det har huden hans begynt å se mye bedre ut. I tillegg praktisk talt prakker jeg på han fuktighetskrem daglig (bare en standard fra Decleor), så det har også gjort sitt. Skal du kjøpe et, så kjøper du rensen, men du må være obs på at det gjør huden sensitiv for solskader, så du bør tenke på å kombinere det med hudkrem som har minst spf 15 hvis han skal på fjellet i vinter osv.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Tull, MD formulations har en god del helt greie produkter men de har stort sett akkurat de samme aktive virkestoffene som andre langt billigere produkter.

MD er egentlig ikke så dyrt, rensen kan lett fåes under 200,-

Skrevet

Men kommer ikke kvisene fra hormoner da? Ville det hatt noen effekt å kutte ut mel, melk og sukker da?

• Liker 1
Skrevet

Gå til legen å få resept på dalacin. Eneste som funket her. Tok knekken på kvisenevetter 1-2 uker. Dyre kremer, renser osv har null effekt om det er hormoner som er skylden.

Anonymous poster hash: fcb7c...a76

Gjest BabyBlue
Skrevet

Men kommer ikke kvisene fra hormoner da? Ville det hatt noen effekt å kutte ut mel, melk og sukker da?

Det er flere studier som peker på sammenhengen mellom inntak av sukker og melk og hvordan det fører til kviser, er visstnok et stoff i melk som påvirker talgproduksjonen osv... Det skader i hvert fall ikke å prøve, og selv om mine kviser er hormonelle blir de absolutt verre om jeg fører et kosthold hvor jeg spiser mye melk og sukker og hvetemel. Hvis jeg f.eks spiser en toast med hvitt brød til frokost kombinert med en flaske cola ut på dagen... hallo kviser dagen etter.

Må bare nevne at jeg måtte gå på isotretinoinkur for å bli kvitt kviser, men for noen kan en endring av kosthold gjøre underverker :)

Skrevet

Min bror er snart 18, og har også mye kviser som ts beskriver. MANGE i ansiktet, men også ned langs skuldre og rygg. Han er av typen som helst sitter inne foran pcen hele dagen og spiser masse snop. Han blir mye bedre når han er ute i sol og frisk luft, og passer kostholdet sitt. I tillegg har han en meget sterk reseptbelagt krem som legen foreskrev til han. Det blir nå sakte men sikkert bedre, etter at han slitt i ca fire år. Han har mange arr i ansiktet fordi han peller, og vi skulle absolutt ønske legen tok han på alvor fra begynnelsen av, så det ikke hadde rukket å blitt så ille, over så lang tid..

Skrevet

Ikke bruk basiron! Det er å be om å ødelegge huden. Den kan også brukes til bleking.. Ellers anbefaler jeg en tur til hudpleier/hudlege for analyse og tilpassede produkter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...