robert90 Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 er det billig å fly i usa. jeg er litt i startfasen av en planlegging av en tur til usa til sommeren 2014. jeg har vært i usa før, men denne gangen vil jeg reise litt rundt, men hva koster det egentlig å fly i usa. jeg har hørt at det er helt greie priser, men hva er det liksom. jeg så for meg å lande i new york å starte ferien der, og eventuelt fly videre til florida før. turen går videre vest over mot LA, hvor tanken er å leie bil å kjøre litt rundt før turen ender i Las vegas. Det er store drømmer, men hvor realistisk dette er i forhold til pris det vet jeg ikke. er det noen som har gjort noe lignende før og kan gi et eksempel på hva fly koster, hotel og leie av bil. jeg kan nevne at florida og new york har vært besøkt før men da har jeg liksom vært på samme plass hele ferien. setter pris på alle svar og gjerne tips
halo Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Jeg synes det er relativt rimelig, spesielt hvis du bestiller litt i forveien og kan være fleksibel med tidspunkt. Sist jeg fløy innenriks i sommer betalte jeg 1800kr fra NY til Las Vegas hver vei. Det er jo en lang tur på over 5t. Kunne fått det til 12-1300 men da til for meg håpløse tider eller med mellomlandinger. Endret 15. januar 2014 av halo
Gjest Ozelot Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Har hørt fra en amerikaner at det er dyrere å reise innenlands enn til f. eks Europa.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Søk litt rundt og sjekk prisene hos ulike amerikanske flyselskaper da vel Anonymous poster hash: 25ab5...695 2
robert90 Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2014 Jeg synes det er relativt rimelig Jeg synes det er relativt rimelig, spesielt hvis du bestiller litt i forveien og kan være fleksibel med tidspunkt. Sist jeg fløy innenriks i sommer betalte jeg 1800kr fra NY til Las Vegas hver vei. Det er jo en lang tur på over 5t. Kunne fått det til 12-1300 men då til for meg håpløse tider. ok takk da har jeg noe ca å gå etter jeg kjenner kun til american airlines er det andre amerikanske fly selskap jeg kan undersøke ?
Miss Lucky Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Vi har flydd en del i USA de to siste årene, gjennomsnittsprisen har vært på ca 200dollar tur/retur. Bagasjen kommer i tillegg (husker ikke pris). Bil betalte vi 350dollar for, for 3 dager ( Ford Mustang) Mindre biler er nok en del billigere
Anglofil Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Betalte 13000 kr for 2 stykker Oslo-Zürich-Miami, Fort Lauderdale-New York og New York-Oslo. Mener at Fort Lauderdale-New York kostet rundt 4000 kr for to stykker én vei. Mvh Yvonne
halo Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 (endret) ok takk da har jeg noe ca å gå etter jeg kjenner kun til american airlines er det andre amerikanske fly selskap jeg kan undersøke ?Søk på f eks kayak.no el l, da får du opp alle selskaper. Det finnes utrolig mange flyselskap i USA og det kan være lurt å sjekke "low cost" selskaper som JetBlue, Southwest etc. Tenk også på hvilke flyplasser de flyr fra, de fleste byene har mange flyplasser og det å bytte flyplass ved en connection er ikke lurt. Endret 15. januar 2014 av halo 1
robert90 Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 15. januar 2014 masse bra svar her takker for alt. det hjelper bra på når folk har litt priser på bil også. greit å høre med folk som gjort det før. da vet jeg at jeg ikke tar meg vann over hodet i planleggingen
Kjetil E Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 ok takk da har jeg noe ca å gå etter jeg kjenner kun til american airlines er det andre amerikanske fly selskap jeg kan undersøke ? Du har mange, du har og flere lavprisselskaper hvorav JetBlue og SouthWest er vel er de største og mest kjente. Av nettverksselskaper så har du jo blant annet Delta og United/Continental med flere.
halo Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Når det gjelder hotell i Las Vegas er det mye å spare på å legge et opphold utenom weekend. Kan ofte være veldig billig i uken!
robert90 Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 15. januar 2014 Når det gjelder hotell i Las Vegas er det mye å spare på å legge et opphold utenom weekend. Kan ofte være veldig billig i uken! halo, når det gjelder usa virker det som du har peiling tusen takk for masse bra tips
robert90 Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 15. januar 2014 Du har mange, du har og flere lavprisselskaper hvorav JetBlue og SouthWest er vel er de største og mest kjente. Av nettverksselskaper så har du jo blant annet Delta og United/Continental med flere. takk for det :D
halo Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 halo, når det gjelder usa virker det som du har peiling tusen takk for masse bra tips Ferierer ofte der, opplever det som et veldig enkelt sted å være
JHF Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 (endret) masse bra svar her takker for alt. det hjelper bra på når folk har litt priser på bil også. greit å høre med folk som gjort det før. da vet jeg at jeg ikke tar meg vann over hodet i planleggingen Bil kan det lønne seg å leie fra Norge. Har nettopp leid bil til første uken i april for en uke i Houston. Stor SUV - Jeep Grand Cherokee i 7 dager, fri kilometer, alle forsikringer, GPS, en tank bensin og 4 sjåfører. Kom på rett under 2900kr. Jeg søkte via Finn, bestilte via AutoEurope. Endret 15. januar 2014 av JHF
halo Skrevet 15. januar 2014 #16 Skrevet 15. januar 2014 Bil kan det lønne seg å leie bil fra Norge. Har nettopp leid bil til første uken i april for en uke i Houston. Stor SUV - Jeep Grand Cherokee i 7 dager, fri kilometer, alle forsikringer, GPS, en tank bensin og 4 sjåfører. Kom på rett under 2900kr. Jeg søkte via Finn, bestilte via AutoEurope. Det er korrekt, alltid best å bestille bil fra norsk nettside da alle nødvendige forsikringer er inkludert. Ikke like lett å ta stilling til det i en skranke med en ivrig selger....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå