Gå til innhold

Hva kan jeg lage med kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt på sparebluss for tiden og kjøttdeig er jo billig mat. Forslag til hva jeg kan lage? Blir ofte kjøttdeig, pasta og tomatsaus men dette er jo såå kjedelig. Taco har det også blitt en del av. Andre tips?

Anonymous poster hash: 93e95...4d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget pizza? :)

Anonymous poster hash: f26c2...b6f
Gjest Citronella
Skrevet

Kjøttkaker. Karbonader med løk og kokte grønnsaker. Greske kjøttboller. Chili Con Carne.

Gjest Violetta
Skrevet

Hjemmelagde hamburgere, gryteretter, kjøttkaker, pizza, Enchiladas...

Skrevet

Takk for tips! Kjøttkaker var en god ide. Men disse greske kjøttbollene, åssen gjør jeg det? Og er det noen som har forslag om hva jeg kan ha som tilbehør? Jeg har ris og macaroni for øyeblikket, men skal handle til helgen.

Skrevet

I utgangspunktet ville jeg ha brukt kjøttdeig av lam, men det går med storfe også. Søk etter "greske kjøttboller" og du burde finne mange oppskrifter.

Gjest Citronella
Skrevet (endret)

Takk for tips! Kjøttkaker var en god ide. Men disse greske kjøttbollene, åssen gjør jeg det? Og er det noen som har forslag om hva jeg kan ha som tilbehør? Jeg har ris og macaroni for øyeblikket, men skal handle til helgen.

http://mammaskokebok.com/?p=2487 Disse f.eks. Jeg liker å spise de sammen med ris.

Såklart mer autentisk med lammekjøttdeig, men jeg har brukt elgkjøttdeig også til disse. ;)

Endret av Citronella
Skrevet

Med macaroni kan du lage lasagne! Til det trenger du kun melk, mel, ost, tomatpurè og krydder :) Ellers er mitt tips shepherds pie :)

Anonymous poster hash: f6b9e...bdd
Gjest Blondie65
Skrevet

Gå inn på matprat.no

Velg søk.

Skriv inn kjøttdeig - voila - oppskrifter med kjøttdeig.

Skrevet

Kjøttboller! Bare bland kjøttdeigen godt med hvitløk, salt og pepper, eventuelt andre krydder om du er glad i det, og spis med brun saus. Mmmmmm :)

Anonymous poster hash: 1672d...105
Gjest Lille-pus
Skrevet

Med macaroni kan du lage lasagne! Til det trenger du kun melk, mel, ost, tomatpurè og krydder :) Ellers er mitt tips shepherds pie :)

Anonymous poster hash: f6b9e...bdd

Jeg ville vel anbefale lasagneplater isteden for macaroni... :klo:

Shepards pie er kjempegodt. Supert tips :)

Chili con carne er også snadder, kålrulletter, kjøttkaker og karbonader... kjøttbrød er også en idè

Skrevet

Jeg bruker å lage gryterett med kjøttdeig, kikerter, sopp, løk, mais, paprika + fullkornspasta og masse deilig krydder + litt vann som "saus".

Kjøttdeig kan varieres i det uendelige, egentlig, er bare fantasien din som stopper deg :)

Skrevet

Du kan lag kjøttboller med brun saus. Og variere med hvitløk eller løk for forskjellig smak.

Jeg pleier å lage gryterett av kjøttdeig.

Har da en pakke kjøttdeig som jeg steker. så har jeg i en boks hakkede tomater, en boks med kidnybønner, mais, løk, gulrot, brokkoli. Koker alt en liten stund men jeg rører av og til. Har i diverse krydder av eget ønske. Noen ganger har jeg ris til og noen ganger har jeg taco chips til. Dette blir veldig mye mat og da har du i vertfall middag 2-3 dager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...