Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i høst så strakk jeg ett eller annet i kneet. Ikke ille. Det bare ulmet litt. Jeg var flink til å ise ned, bruke tigerbalsam og ta hensyn til kneet. Og alt gikk helt fint, helt til jula da jeg gjorde et par stunt, som resulterte i at kneet fikk seg et par reale kilevinker. Og siden har det ulma litt. Har isa ned og tatt det med ro med trening.

Men i dag på jobb begynte kneet og verke noe infernalsk. Så vondt at jeg hadde problemer med å puste. Det pulserte. Dro hjem og tok på arnikasalve, og to minutter etterpå var smertene borte.

Dro på trening og prøvde å være forsiktig med kneet (men ble kanske litt overivrig på knebøyen :P ). Men kneet er ikke vondt nå.

Hva kan denne akutte smertern komme av? Den kom jo helt uten grunn - merka i hvert fall ikke at jeg gjorde noe spesielt med kneet.

Smertene er liksom bak kneskåla, senen på siden av kneskåla og litt bak knehasen.

Anonymous poster hash: 4715a...302
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Du bør iallefall roe ned på feks knebøy. Og ta deg en tur til en fysioterapeut eller lege med litt peiling på knær.

Skrevet

Viktig å få sjekket det ut. Har problemer med et kne selv som gjør at jeg må ta det rolig i mine krumspring og som gjør at tung beintrening ikke er aktuelt. Fungerer ganske bra, men kommer det en skikkelig smell kan det gå en mnd før det er greit igjen.

Fikk en slik artig beskjed om at det ikke var noe dem kunne gjøre med det da. Så det må en vel bare leve med forsåvidt. Merker dog at ting er mye enklere og det er mer stabilitet når man trener regelmessig.

Litt skeptisk på glatta for da får man fort en vridning som gjør det problematisk igjen. Føler seg jo som de her redde gamlingene som stabber rundt til tider.

Skrevet

Tips til OK behandler i Oslo? Legen min ler av alle plager og sier at jeg ikke dør av de (ja jeg leter etter ny lege også :P )

Har brukt NIMI før, men det koster vel skjorta og en høyre arm?

Skrevet

Volvat it is. Har jo medlemsfordeller der via jobb. Så jeg skal være flink pike og dra til fysioterapeut.

Har ikke tid til knevondt. Har jo et år med flere løp mm jeg vil være med på :o

Gjest bustyvel
Skrevet

NIMI Ullevaal er verdt hver jævla krone.

Skrevet

Jeg går til fysioterapeut pga begge knærne mine. Det ene verre enn det andre. Dessverre vises ikke noe på MR og terapeuten kan ikke finne noe åpenbart bortsett fra en klikkelyd i kneet når jeg går i trapper og at jeg generelt har litt overmobile ledd. Så her er det trening (med riktig teknikk!) som gjelder. Noe av treningen er for å styrke musklene rundt leddene, og ellers så er det vanlig trening, men noe må jeg tilpasse for å ikke bli halt dagen derpå.

Kjedelig, men sånn er det. Må nok leve med det "for alltid".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...