Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal jeg høre med utdanningsforbundet? Eller andre selskaper?

Anonymous poster hash: b49aa...fbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter psykisk, skriver du. Er det din diagnose du selv har satt, eller er du under beh for dette. Noe du har gått til legen med?

Ufør, og livsforsikring er vanskelig. Det er beregnet på de helt friske(friske i legejournalen)

Samme med kreftforsikring. Du får ikke kreftforsikring om noen i fam har hatt kreft. Selv om det ikke er arvelig kreft.

Er du blitt syk, så kan du få uføreforsikring,men da utelater de den sykdommen du er blitt syk av, og forsikringen blir dyr.

Om du har vært syk,opererert og kurert, får du heller ikke forsikring.

Er du frisk og tegner kreftforsikring, så utelater de vanligste kreftformer. Ja du leser riktig.

Når du ikke kan få noe av dette, kan dere tegne gjeldsforsikring på huslånet eks. Sånn at hvis en går bort,så sletter de en del eller hele lånet. Spørs hvilke forsikring. Om du har råd til å ha en slik forsikring. For er du syk, så blir også denne forsikringen svindyr.

Jeg har en personforsikring. Når jeg leser småteksten, så utelukker den også masse.

Anonymous poster hash: 615e8...74d
Skrevet

Som oftest vil det nok være mulig å spare en god del ved å tegne gjennom fagforeningen. Det gjorde jeg selv, og fikk et knallbra tilbud, med (relativt) lav premie og god dekning.

Men, som andre påpeker, om du allerede utredes for uførhet kan du nok glemme at noen er interessert i å forsikre deg. Jeg måtte fylle ut mange ark med spørsmål om helsen min da jeg tegnet, samtidig som jeg måtte til legen ens ærend for å undersøkes før jeg sendte inn papirene, med masse tester og undersøkelser som legen måtte utføre og jeg sende inn papirer på at var sjekket og i orden. Og det var ingenting med meg som tilsa at jeg var syk før jeg tegnet forsikring, så de er veldig strenge på slikt, tror jeg.

Anonymous poster hash: d3d80...2f9
Skrevet

Nei, har ikke erklært meg selv, står med`alvorlige spf og diverse:( Men når jeg skulle ta det via fagforbundet, skulle jeg få studentpakke og dermed sa dem ikke noe om papirer og slikt? Dere er herlige takker og bukker for hjelpen:)

Anonymous poster hash: b49aa...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...