Gå til innhold

Tips til barneselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart kommer 6 årsdagen og da blir det selskap med 8-10 barn i alder 4-6 år. Selskapet skal vare i tre timer, jeg trenger tips til hva jeg skal finne på. Foreløpig tenker jeg kylling pølser og pizza med oksekjøtt på, til mat (da noen ikke spiser svin) muffins og sjokoladekake. Fiske godtepose med både sunn og vanlig godis. Sette hale på eselet.. Og der sa det stopp.... Hva skal jeg finne på for at ungene skal ha en fin bursdag? Spising av mat og kaker og de to aktivitetene tar ikke så lange tiden og nå er jeg redd de skal kjede seg :-( kunne jeg satt på en film? rommet til bursdagsbarnet er såpass lite at så mange barn får nok ikke den store morsomme lekeopplevelsen av å finne på noe der. Noen som vet om flere artige selskapsleker? Alle tips og råd taes imot med takk, for nå fikk jeg kalde føtter

Anonymous poster hash: 3e71e...608

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre timer? Ohoi. det vanlige her er to. Og de to timene går fort. :)

Vanligvis så er ungene så opptatte med å leke sammen i stua/på rommet. Trenger ikke noen planlagte leker.

Anonymous poster hash: cb04d...ec8
Skrevet

Høres ut som du har fine planer.

Av erfaring vil de gjerne leke fritt. Vi pleier også å ha 2 timer.

Du kan f.eks legge en hvit papirduk og legge frem fargeblyanter.

Lykke til

Skrevet

Min erfaring er at tre timer er passe. To timer er for lite, to og en halv går sånn akkurat.

Vi pleier å la bursdagsbarnet åpne gaver etterhvert som gjestene kommer. Et par ganger har vi prøvd flasketuten peker på, der gjesten som blir pekt på leverer sin gave. Høres fint ut i teorien, men det tar laaang tid og blir utrolig langtekkelig.

Serverer maten ganske tidlig i selskapet. Lar ungene gå fra bordet og leke fritt mens vi voksne rydder etter måltidet. Engangsservise er genialt. Vi har pleid å la dem ha frileik til kakene serveres. Det er gjerne litt uti selskapet, for etterpå blir de høye på sukker og alt tar litt av. Godteposer til slutt.

Vi har som regel ikke så veldig mange organiserte leker. Ungene organiserer seg fint på egenhånd og synes det er spennende å leke fritt med noen andres leker. Tre timer går fort unna.

Anonymous poster hash: 96d1d...1d8

Skrevet

Tre timer? Ohoi. det vanlige her er to. Og de to timene går fort. :)

Vanligvis så er ungene så opptatte med å leke sammen i stua/på rommet. Trenger ikke noen planlagte leker.

Anonymous poster hash: cb04d...ec8

Det ble satt opp tre timer fordi det skulle egentlig bli invitert halvparten så mange, så da tenkte vi det gikk greit med lek.. Gjort er gjort.. :-)

Skrevet

Høres ut som du har fine planer.

Av erfaring vil de gjerne leke fritt. Vi pleier også å ha 2 timer.

Du kan f.eks legge en hvit papirduk og legge frem fargeblyanter.

Lykke til

Takk for svar, tegne på duk var ikke så dumt :-)

Skrevet

Min erfaring er at tre timer er passe. To timer er for lite, to og en halv går sånn akkurat.

Vi pleier å la bursdagsbarnet åpne gaver etterhvert som gjestene kommer. Et par ganger har vi prøvd flasketuten peker på, der gjesten som blir pekt på leverer sin gave. Høres fint ut i teorien, men det tar laaang tid og blir utrolig langtekkelig.

Serverer maten ganske tidlig i selskapet. Lar ungene gå fra bordet og leke fritt mens vi voksne rydder etter måltidet. Engangsservise er genialt. Vi har pleid å la dem ha frileik til kakene serveres. Det er gjerne litt uti selskapet, for etterpå blir de høye på sukker og alt tar litt av. Godteposer til slutt.

Vi har som regel ikke så veldig mange organiserte leker. Ungene organiserer seg fint på egenhånd og synes det er spennende å leke fritt med noen andres leker. Tre timer går fort unna.

Anonymous poster hash: 96d1d...1d8

Takk for råd, engangs skal kjøpes inn ja, forenkler ryddingen en del :-)

Skrevet

Stollek, skattejakt, tampen brenner og danseleken-stopp musikk og barna må stå stivt, den som beveger seg er ute.

Min erfaring er at organiserte leker er greie å ha i bakhånd om lekingen går i stå. Men skjeldent har jeg trengt å ta dem i bruk.

Hilsen 4 barns mamma

Anonymous poster hash: dc36f...23e
Skrevet

Stollek, skattejakt, tampen brenner og danseleken-stopp musikk og barna må stå stivt, den som beveger seg er ute.

Min erfaring er at organiserte leker er greie å ha i bakhånd om lekingen går i stå. Men skjeldent har jeg trengt å ta dem i bruk.

Hilsen 4 barns mamma

Anonymous poster hash: dc36f...23e

Tusen takk for tips, den danseleken husker jeg var morro når jeg var liten, så den kan absolutt prøves ut :-D

Skrevet

Stolleken og danseleken (man skal danse mens musikken er på, og når den blir skrudd av skal man "stivne". Den som rører seg etter at musikken er skrudd av går ut) var alltid populære leker da jeg vokste opp :)

Film kan bli vanskelig når de har spist masse sukker kanskje?

Skrevet

Skattejakt med lapper som fører til neste ledetråd elsket jeg da jeg var mindre. Alle kan deles inn i to-tre lag og få hver sin lapp som fører til forskjellige "kart". På lappene kan det stå noe ala «Leter dere etter den skjulte skatten? Da må dere se der man sover på natten». De finner ut at det er soverommet og finner en ny lapp der med en ny ldetråd

Anonymous poster hash: 92c8e...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...