Gå til innhold

Syns dette med kosthold er så vanskelig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

27år, 25kg overvektig. Der har du meg. Tragisk... To barn hr jeg også. Jeg vil så veldig gjerne være ett sunt forbilde for dem!!

Jeg har gått på ketolyse før, raste ned 20kg og holdt meg der. Men så ble jeg gravid igjen og kiloene kom fortere på enn de forsvant!

Nå, med en 4åring i hus, vil jeg ikke leve på ketolyse. Hun skal ikke få for seg at frukt og havregryn er "usunt".

Så, kan noen hjelpe meg? Hvordan vet jeg at jeg få i meg nok, men ikke for mye? Jeg trener mye så jeg trenger jo nok mat...

Jeg er "i mot" brød, ris, pasta og får karbsa mine gjennom frukt, grønt, bær, havregryn og melkeprodukter. Og for helfete produkter.

Har ikke lyst å telle kalorier heller... Hvordan få kostholdet til å forbli en livsstil, men samtidig gå ned i vekt?

Lotte

Anonymous poster hash: 51257...d6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen skam å telle kalorier. http://www.myfitnesspal.com/

Ellers er det vel sånn - for de fleste - at hvis man spiser stort sett naturlig mat, spiser når en er sulten og slutter å spise når en er mett, så finner/holder man målvekta lett/naturlig. Mange har dog fått ødelagt appetittreguleringen ved å spise mye ferdigmat, så den må øves opp igjen. I den prosessen kan ihvertfall kaloritelling være et godt hjelpemiddel.

• Liker 1
Skrevet

No offence. Det er ikke ''farlig'' å spise brød, ris og pasta. Det er derimot sunt i begrensede mengder som med alt annet!

Det som hjelper er å bare ha sunn mat i kjøleskapet, da har du ikke annet valg enn å spise det om du er sulten. Skriv ned alt du spiser iløpet av en dag. En dags ''meny'' kan feks se ut som denne;

Frokost; 2 knekkebrød med egg + 1 skyr / banan.

Lunsj; salat med masse grønnsaker og kylling + en frukt.

Middag; Ovnsbakt kyllingfilet med søtpotetmos og kokte grønnsaker

Dessert; Fruktsalat med vaniljekesam

Kveldsmat; Cottage cheese med fun light eller jordbærsyltetøy + 2 riskaker med kokt egg.

Mellommåltid; Nøtter, rå grønnsaker med kesam dip, etpar biter 70-80% kaka osjokolade.

Men du må jo prøve deg litt frem å finne ut selv hva som funker for deg, man ser jo selv når man spiser for lite eller for mye. Stop å spis når du kjenner at du ikke lenger er sulten, men ikke VELDIG mett.

Anonymous poster hash: 555a6...04d
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...