Gå til innhold

Blir fort "sur" i bena.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i gang med trening nå. Har trent ca. annenhver dag, noen dager med 2 dagers hvile.

Har gått fint hittil, men idag når jeg gikk på ellipsemaskinen (pleier å tråkke på denne i 40-45 min, intervall) fikk jeg syre i bena nesten med en gang. Gikk fint på lite motstand, men med en gang jeg økte motstanden til de tyngste (ikke på maskinen, men det tyngste jeg tråkker i mitt treningsprogram) klarte jeg rett og slett ikke tråkke. Ikke fordi jeg ble annpusten eller sliten, men bena maktet rett og slett ikke, mistet balansen, og føltes ikke riktig, forsatte i lavere tempo, men måtte til slutt avslutte da kroppen gav meg et ganske tydelig stoppsignal, jeg klarte rett og slett ikke presse de mer. Jeg har de siste dagene merket denne følelsen når jeg har gått fort opp trapper på jobb osv, men tenkte at det bare skyldtes at jeg har sittet stille også gått fort opp trapp.

Jeg har aldri opplevd dette før (har ikke trente så mye over lengre perioder før), kan kjenne det er tungt og at jeg må pushe meg selv, men nå klarte jeg overhodet ikke. Hva skyldes dette? Hadde jeg bare en dårlig dag? Har jeg trent meg for hardt de andre dagene? for kort restitusjon (1-2 restitusjon er vel vanlig)? Skal jeg virkelig presse meg forbi dette, og forsøke å trene videre til tross for at kroppen jobber slik imot? Hva kan jeg evt gjøre?

(Endte med at jeg trente litt styrke i mage, og armer, men da jeg ikke har noe planlagt godt styrkeprogram for treningssenteret enda (har også en skade i hånda som skal taes litt hensyn til), og hadde planlagt noe annet, ble dette til tross for tilstedeværende motivasjon en kort økt.)

Anonymous poster hash: 38b4f...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...