Glossy Skrevet 19. mai 2004 #1 Skrevet 19. mai 2004 Ser det er mange meninger om merking av gaver og den slags. Men jeg lurer på en ting... Er det frekt å ikke ha noen som pakker opp i det hele tatt, men at vi dagen etter som gift mann og kone kan få den gleden av å pakke de opp sammen??? Synes det virker mest koselig at vi som faktisk får gaver får gleden av å pakke de opp selv og ikke bare lese det ut i fra en bok hvem som har gitt hva..... Er dette teit ?? :oops:
Gjest MrsL Skrevet 19. mai 2004 #2 Skrevet 19. mai 2004 Det vanlige er at de blir pakket opp og står på utstilling i lokalet den dagen dere gifter dere. Selv om jeg selv godt kunne gått for deres måte, for jeg elsker å pakke opp pakker og synes det er rart at andre skal få pakke opp mine pakker....... Men vi skal ha folk til å pakke dem opp i lokalet vi skal være. Har tenkt å be to stykker pakke opp, men vurderer nå å spørre en tredje om hun også kan være med.
*Lene* Skrevet 19. mai 2004 #3 Skrevet 19. mai 2004 Skjønner veldig godt tanken din...gavene ER jo tross alt til oss! Syns ikke det er teit hvis dere vil gjøre det selv. Dette er jo heeelt opp til brudeparet selv...Men for å unngå mas fra gjester.............. ....får vi noen til å pakke ut og lage gavebord, slik at alle gjestene kan beskue dem! KOselig tradisjon det og!
Gjest Poirot Skrevet 19. mai 2004 #4 Skrevet 19. mai 2004 Dette er tradisjon i Sverige, mens alle ser på. Kan ta ganske lang tid, men er altså fullt mulig.
Lissemor Skrevet 19. mai 2004 #5 Skrevet 19. mai 2004 Hos oss har mine to gode venninner fått i oppdrag å åpne gaver og holde styr på det.Meeeeen,kan absolutt like tanken på å åpne alle gavene selv Som en kjempelang julaften,jo!
Gjest Tex Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 Jeg ville ha reagert dersom det ikke ble pakket opp under bryllupet. Mange gjester bruker gjerne mye tid og legger mye tid og jobb i gaven og ønsker å se brudeparets reaksjon når de får den. Jeg kunne godt tenke meg å pakke opp gavene våre selv, men vi har innlånt hjelp til dette., fordi vi ikke har tid selv. Jeg syns vi skylder gjestene våre å åpne dem.
Glossy Skrevet 20. mai 2004 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2004 Jeg ville ha reagert dersom det ikke ble pakket opp under bryllupet. Mange gjester bruker gjerne mye tid og legger mye tid og jobb i gaven og ønsker å se brudeparets reaksjon når de får den. Ja det er dette jeg tenker på. At andre skal få se hva de andre har valgt å gi til oss. Men de får vel egentlig ikke vår reaksjon? For vi ser vel gavene ikke før etter de er åpnet... Men ser jo at andre vil åpne gavene selv og så da er det litt rart at man ikke velger det... Hva med å åpne noen gaver og spare noen ?? Blir det kanskje enda dummere?? :-?
*Lene* Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 Hva med f.eks og åpne gaver fra de nærmeste bare? Det vil si f.eks foreldre og søsken? Resten blir åpnet og "stilt" ut!!!
Vendelin Skrevet 20. mai 2004 #9 Skrevet 20. mai 2004 Vi får noen til å pakke opp for oss, men er det "lov" å pakke opp noen selv dagen i forveien dersom det har kommet noen :klø: Det kunne jeg igrunn tenkt meg :-)
Gjest Tex Skrevet 20. mai 2004 #10 Skrevet 20. mai 2004 Dersom det kommer gaver til oss dagen i forveien har jeg tenkt å pakke de opp selv. Jeg har også sagt til min gaveopp-pakker at det er noen jeg vil pakke opp selv på festen, som den fra lillesøsteren min... Jeg vet hva vi får, et broderi hun har laget selv, og jeg har gledet meg i halvannet år til å få se det. Så jeg skal pakke det opp selv, mens hun står ved siden av.
Kalas Skrevet 20. mai 2004 #11 Skrevet 20. mai 2004 Vi vil pakke opp gavene våre selv, og skal bare få hjelp av forloverne (som også skal skrive opp hva vi får av hvem i en dertil egnet bok). Liker ikke tanken på at andre skal pakke opp våre gaver, så barnslig er jeg. Hvor lang tid kan det ta, da? Regner med at hele familier gir sammen, pluss at mange av vennene våre sikkert kommer til å spleise på noe. Klarer ikke å se for meg at vi blir stående i timesvis, dessuten kommer folk hos oss i tre puljer: middag, kaffe og fest. Så det går nok bra.
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2004 #12 Skrevet 20. mai 2004 Vi hadde stort bryllup og hadde gaveåpnere. Ja, vi tittet på gavene, men lite gjorde faktisk veldig inntrykk. På natten ble alt pakket ned og det sto nedpakket til vi kom hjem fra bryllupsreise. Da tok vi oss en ekstra fridag og pakket opp i fred og ro sammen. For andre gjester er det råstas å se på hva brudeparet har fått, så om du finner ut at du vil slakke litt på det, så tror jeg mange blir glade. Jeg skal selv være gaveåpner i bryllup om noen uker, og jeg gleder meg stort!
Augustbrud02 Skrevet 21. mai 2004 #13 Skrevet 21. mai 2004 Jeg ville ha reagert dersom det ikke ble pakket opp under bryllupet. Mange gjester bruker gjerne mye tid og legger mye tid og jobb i gaven og ønsker å se brudeparets reaksjon når de får den. Samme her. Men det vi gjorde, var at vi fikk gaver fra nære venner og familien dagen før bryllupet. På den måten fikk vi åpnet en del selv, og også takket skikkelig med gang vi åpnet dem. Gavene vi hadde åpnet ble selvfølgelig tatt med til lokalet og satt til pynt. Gaver fra andre gjester, ble åpnet av egne gaveåpnere på selve dagen.
diddi Skrevet 21. mai 2004 #14 Skrevet 21. mai 2004 Vi var to som pakket opp og en som skrev i min søsters bryllup. Og vi brukte 1 1/2 time. Da var jeg helt utslitt og varm. Som gjest ville jeg heller slippe å se på at papir ble revet av. Kvelden flyr fort nok avgårde. Som oftest ser brudeparet svært fort over gavebordet men de drikker musserende, før de går inn til middagen. I talen sin takker ofte rudgommen for at gjestene kom, og for gavene. Og han sier ofte at "det var mye fint, så vi gleder oss til å se nærmere etterpå." Under kaffe og avec blir både gjester og brudeparet gående og titte. Etter noen jul med egne barn, så er ikke det å rive av papiret det mest spennende!!! Spesielt ikke når man må pakke opp alle barnegavene selv fordi ungen har sovna av utmattelse etter å ha kastet gaver rundt.
Gjest Muslingen Skrevet 21. mai 2004 #15 Skrevet 21. mai 2004 Jeg ville absolutt reagert om gavene ikke ble pakket opp i bryllupet. Vi har et veldig lite bryllup, så jeg tror vi pakker opp selv. Gjestene kommer også i to puljer, så det går sikkert fort å gjøre det selv.
Piarina Skrevet 24. mai 2004 #16 Skrevet 24. mai 2004 Da jeg fortalte min canadiske forlovede at vi i Norge har andre til å åpne gavene holdt han nesten på å svime av :o Det var det teiteste han hadde hørt... I Canada er det nemlig vanlig at gavene blir stående innpakket og urørt helt til neste dag. Da åpner brudeparet dem selv, med enkelte formiddagsgjester på besøk. Typisk brudeparets foreldre, søsken og noen nære venner. Det er visst en egen liten happening. Vi diskuterer fortsatt hvordan vi skal gjøre det i vårt bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå