AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har nettopp begynt med styrketrening, og har øvelser for å trene hele kroppen, utenom ryggen. Jeg klarer ikke å ta markløft og slike øvelser, for får vondt i ryggen da, selv om jeg er nøye med teknikken. Hvilke andre øvelser kan jeg gjøre med vektstang for å trene ryggen da? Anonymous poster hash: e7278...498
elvital Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 (endret) Nedtrekk, sittende roing, roing med stang, enhåndsroing med manual, facepulls... For eksempel. Søk de opp på youtube e.l. om du er usikker på hvordan Edit: ser nå at du ville ha med vektstang. Da er det vel bare stang-roing som funker av de jeg sa Endret 16. januar 2014 av elvital
Supraspinatus Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Pendlay row Bent over row Shrug Good mornings Alle disse øvelsene belaster rygg like mye eller mer enn markløft når det gjelder press på korsryggen. Hvis det er der du får vondt. Om du får vondt i ryggen av enkelte øvelser så kan du umulig gjøre dem riktig eller med riktig vekt. Du bør uansett finne ut av det slik at du kan utføre slike øvelser. De er trossalt veldig mye i bruk også utenom trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå