AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jeg skriver ikke dette fordi jeg ikke liker søstra mi, men jeg er bare så lei meg! Det bare virker som alle andre liker søstra mi så mye bedre enn meg. Jeg synes hun er både penere og smartere enn meg, og blir mye fortere godt likt. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at begeret nå har rent over her! Jeg startet på ny skole nå i høst. Jeg møtte etterhvert en gutt jeg fikk et godt øye til. Det virket også som han likte meg veldig godt. Vi har hengt litt sammen og bare tatt det rolig. Men for bare en uke siden byttet søsteren min skole, og begynte på samme skole som meg. Gutten jeg har et godt øye til var fortsatt like opphengt i meg, og søsteren min og han har ikke hatt mye kontakt. Men nå så jeg nettopp at han hadde lagt henne til på facebook. Det har han ikke gjort med meg, og det sårer meg veldig! Når de har hatt så lite kontakt og han legger henne til, og har ikke engang lagt til meg! Før hun begynte på skolen så virket det som han gutten bare var interessert i meg, ventet ofte på meg etter skolen, og det virket som han likte meg bedre enn flere av de andre jentene der! Ikke det at det er noen big deal(eller jo, for meg føles det sånn akkurat nå). Jeg bare blir så deppa over at alle liker henne bedre enn meg. Og til og med gutten jeg liker, og som jeg trodde likte meg!! Jeg føler meg aldri god nok. Jeg er til og med redd for å få meg kjæreste en gang, fordi han da etterhvert må bli med meg hjem, og at han da vil møte søstra mi, og like henne mye bedre! Beklager et langt og sytete innlegg, men jeg er bare så utrolig lei meg nå! Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget! Trengte bare å få ut noen tanker! Begynner å miste troa på at noen noengang vil ha meg som førstevalg! Anonymous poster hash: 44018...e2b
Gjest Hvetebrødet Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Har ikke så mye å komme med her, men vil bare gi deg en klem! Er i samme situasjon selv!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Kan jo hende han la til henne som venn for å komme nærmere deg og da?Anonymous poster hash: 61bfd...74d 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Kan jo hende han la til henne som venn for å komme nærmere deg og da? Anonymous poster hash: 61bfd...74d Hvordan da mener du? Han burde da legge til meg først, om han liker meg? Og han kommer da nærmere inn på meg om han legger til meg på facebook? Han har jo ikke engang lagt meg til på facebook på de ukene vi har kjent hverandre(da visste han ikke engang om søstra mi). Vi har jo kjent hverandre et par måneder lenger enn søstra mi har kjent han. Og jeg blir så lei meg når han legger til henne nesten med en gang hun starter på skolen min! Jeg vet ikke om det bare er ønsketenkning fra min side, men det har bare virket som han alltid kikker i min retning på skolen, og ikke like mye i min søsters retning(selv om det jo hender han kikker bort på hu). Men han setter seg ofte ved siden av meg, eller rett ovenfor, og kikker ofte på meg. Når jeg ser på han så ser han fort vekk igjen! Men kanskje det bare er noe jeg innbiller meg, og at han kikker enda mer på hu! Jeg vet ikke! Anonymous poster hash: 44018...e2b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Jeg føler meg så teit som fokuserer så mye på dette. Men jeg liker han så godt, og vil ikke "miste" han til søstra mi! Men det hjelper hvertfall litt på selvfølelsen at han ikke har lagt til noen av de andre jentene på facebook heller da! Men allikevel stikker det så hardt at han har lagt til søstra mi, og ikke meg! Tenker jo at han må vite hvor han skal finne meg på facebook, når han klarer å finne søstra mi som han omtrent ikke kjenner! Huff, jeg tenker for mye! Anonymous poster hash: 44018...e2b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Det jeg mente var at han kanskje er litt usikker og sjenert og ikke tør legge til deg direkte? At det er en måte du kanskje kan legge til han på? Gjør det! Og husk at du sikkert har mange sider som man kan falle for, som ikke din søster har:)Anonymous poster hash: 61bfd...74d 1
Gjest Summers Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Utrolig surt, men går vel an å la seg motivere av hendelsen til å bli et bedre deg. Det er vel neppe noen grunn til at du ikke skulle kunne bli minst like god som din søster om det er det du ønsker. Dummeste man kan gjøre er å være misfornøyd med den man er uten å gjøre noe med det. Edit: enig med de andre, det at han har lagt til henne på face trenger da ikke bety noe for om han liker deg.Ellers ser jeg ikke hvorfor du ikke kan adde han på face og snakke med søsteren din. Selv har jeg søsken som var mer populære enn meg da jeg gikk på skolen, syntes det var positivt for da ble jeg jo innkludert inn i mye gjennom søsknene mine. Endret 15. januar 2014 av Summers
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Tusen takk for svar! Det jeg mente var at han kanskje er litt usikker og sjenert og ikke tør legge til deg direkte? At det er en måte du kanskje kan legge til han på? Gjør det! Og husk at du sikkert har mange sider som man kan falle for, som ikke din søster har:)Anonymous poster hash: 61bfd...74d Tenkte først samme tanken selv. Men om han er usikker og sjenert så er det bare inni seg, det synes ikke utenpå! Det var han som tok kontakt først, og spurte om jeg ville sitte på hjem fra skolen osv. Så da burde han vel tørre å legge meg til på facebook også? Han har jo turt å gå så langt som til å invitere meg med hjem til seg(det ble ikke noe av, da både han og jeg var mye opptatt). Men jeg vil helst vite at han liker meg, ved at han legger meg til på facebook. Han kommer sikkert til å godta om jeg sender venneforespørsel, men da trenger det jo ikke å bety at han faktisk vil være venn med meg der! Men tusen takk for fin kommentar! Må bare prøve å finne de gode sidene mine! Akkurat nå er det ikke veldig lett! Utrolig surt, men går vel an å la seg motivere av hendelsen til å bli et bedre deg. Det er vel neppe noen grunn til at du ikke skulle kunne bli minst like god som din søster om det er det du ønsker. Dummeste man kan gjøre er å være misfornøyd med den man er uten å gjøre noe med det. Edit: enig med de andre, det at han har lagt til henne på face trenger da ikke bety noe for om han liker deg.Ellers ser jeg ikke hvorfor du ikke kan adde han på face og snakke med søsteren din. Selv har jeg søsken som var mer populære enn meg da jeg gikk på skolen, syntes det var positivt for da ble jeg jo innkludert inn i mye gjennom søsknene mine. Tusen takk for svar! Men hvordan skal jeg bli en bedre meg? Vanskelig å vite hva jeg kan gjøre for å bli bedre! Jeg vet ikke hva det er han plutselig ikke likte med meg, i forhold til søstra mi(om det er tilfellet da). Vil helst ikke snakke med søstra mi om dette, da jeg vet hun ikke bryr seg, og aller helst vil være bedre enn meg(og det klarer hun jo tydligvis ). Jeg er ekstremt dårlig selvtillit for tiden. Prøver å bygge den opp, men hver gang jeg er sammen med andre med søstra mi så finner hun en eller annen måte å dumme meg ut på. Hun er den typen som trykker andre ned for å føle seg bedre selv. Kan godt hende hun er sånn uten å mene det! Jeg er virkelig ikke sur på henne, om det oppfattes sånn. Er utrolig glad i søstra mi. Men jeg liker ikke å være med henne når jeg blir kjent med nye mennesker!(føler meg så slem når jeg sier sånt, men det er ikke slemt ment) Anonymous poster hash: 44018...e2b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Hvordan vet du at HAN har lagt til henne, og ikke omvendt? Syns det er dumt av deg å henge deg opp i noe sånn, hva med å heller ta litt initiativ selv? Du høres litt sjenert ut, og det kan være han tror at DU ikke er interessert. Nå har du allerede bestemt deg for at han liker søstra di bedre enn deg. Hvis du går rundt med så dårlig selvtillit og bare syns synd på deg, skjønner jeg det hvis ingen blir interessert i deg!Anonymous poster hash: 13fa0...57b 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Hvordan vet du at HAN har lagt til henne, og ikke omvendt? Syns det er dumt av deg å henge deg opp i noe sånn, hva med å heller ta litt initiativ selv? Du høres litt sjenert ut, og det kan være han tror at DU ikke er interessert. Nå har du allerede bestemt deg for at han liker søstra di bedre enn deg. Hvis du går rundt med så dårlig selvtillit og bare syns synd på deg, skjønner jeg det hvis ingen blir interessert i deg!Anonymous poster hash: 13fa0...57b Søstra mi kom stolt inn på rommet og viste meg venneforespørselen hun fikk av han Vet det er dumt av meg å henge meg opp i noe sånt. Men saken er at jeg aldri føler meg bra nok, og ihvertfall ikke i forhold til min søster. Jeg kan virke litt sjenert kanskje. I tillegg blir jeg ekstra sjenert når hun er tilstede dessverre. MEN, jeg smiler og er positiv når han er i nærheten, og jeg tar av og til initiativ, så det bør ikke være noen grunn til at han skal tro at jeg ikke liker han! Og jeg troor ikke han har lagt merke til at jeg synes synd på meg selv. Men inni meg føler jeg meg aldri bra nok Anonymous poster hash: 44018...e2b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Du er mye bedre inni enn det søsteren din er! Ingen liker sånne mennesker som trykker andre ned. Anonymous poster hash: 6e407...5cd
Gjest Summers Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Tusen takk for svar! Men hvordan skal jeg bli en bedre meg? Vanskelig å vite hva jeg kan gjøre for å bli bedre! Jeg vet ikke hva det er han plutselig ikke likte med meg, i forhold til søstra mi(om det er tilfellet da). Vil helst ikke snakke med søstra mi om dette, da jeg vet hun ikke bryr seg, og aller helst vil være bedre enn meg(og det klarer hun jo tydligvis ). Jeg er ekstremt dårlig selvtillit for tiden. Prøver å bygge den opp, men hver gang jeg er sammen med andre med søstra mi så finner hun en eller annen måte å dumme meg ut på. Hun er den typen som trykker andre ned for å føle seg bedre selv. Kan godt hende hun er sånn uten å mene det! Jeg er virkelig ikke sur på henne, om det oppfattes sånn. Er utrolig glad i søstra mi. Men jeg liker ikke å være med henne når jeg blir kjent med nye mennesker!(føler meg så slem når jeg sier sånt, men det er ikke slemt ment) Anonymous poster hash: 44018...e2b Med et bedre deg, tenkte jeg på noe litt mer langsiktig enn akkurat den gutten. Hvis han virkelig liker søsteren din bedre enn deg så er nok det noe du bare må akseptere uansett hvor surt det er. Men synes egentlig du bør ordne opp i forholdet ditt med søsteren din også. Det er jo ikke sånn det skal være og om du tar de første skrittene så er jeg sikker på at hun har lyst til å være en fantastisk søster for deg.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Med et bedre deg, tenkte jeg på noe litt mer langsiktig enn akkurat den gutten. Hvis han virkelig liker søsteren din bedre enn deg så er nok det noe du bare må akseptere uansett hvor surt det er. Men synes egentlig du bør ordne opp i forholdet ditt med søsteren din også. Det er jo ikke sånn det skal være og om du tar de første skrittene så er jeg sikker på at hun har lyst til å være en fantastisk søster for deg. Ja, får vel bare akseptere at han liker henne bedre enn meg. Men det er så surt at de fleste andre gutter også gjør det, virker det som. Det sårer meg! Men det er jo ikke noe hun kan noe for! Vet ikke hvordan jeg skal ordne opp i forholdet til søsteren min, har prøvd, men det har alltid vært sånn! Han har begynt å kommentere mange av bildene hennes på facebook, så jeg tviler på at han la henne til for å komme nærmere meg! Anonymous poster hash: 44018...e2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 Jeg kjenner et søskenpar hvor storesøster ALLTID presser lillesøster i bakgrunnen fordi hun tåler ikke å ikke være i sentrum. Kan se for meg at hun ødelegger en del av lillesøsters manneopplegg, selv om hun har sin egen (underkuede) mann. Jeg så hvor lei seg lillesøster var, og skjønte hun sannsynligvis hadde blitt overkjørt av søsteren i årevis. Snakket jeg med lillesøstra kom ALLTID storesøster og tok over samtalen helt. Dessverre må jeg holde meg inne med storesøsteren fordi jeg ikke orker noe drama, men skulle ønske lillesøsteren visste at vi er flere som har storesøsteren hennes langt opp i halsen, men derimot synes lille er veldig hyggelig. Anonymous poster hash: 28837...2e4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 Jeg mener nå det at hvis HAN har lagt til søsteren din uten å kjenne henne særlig godt, så er han langt da sjenert og usikker. I dennes situasjonen må du nok bare vente og se an. Godt mulig det er søsteren din som la til han. Og er det sånn at du dere har hengt sammen som venner uten noe mer, eller har det var noen andre indikatorer som tyder på at det er noe mer? Jeg opplevde det samme som deg, begynte på ny skole og begynte å henge mye sammen med en ny gutt. Jeg trodde etterhvert han var interessert, la meg si det sånn, han var ikke interessert og jeg det meg ut. Det var ikke et særlig morsomt skoleår for meg for å si det sånn...Anonymous poster hash: 34472...d75
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #16 Skrevet 16. januar 2014 Hvor gamle er dere begge? Virker ganske unge.. Anonymous poster hash: fc3c3...2e0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #17 Skrevet 16. januar 2014 TS her! Jeg er 20, søsteren min 19, og han er 23! Hun har ikke vært spesielt ute etter å trykke meg ned på skolen i det siste, så jeg tror de fleste der liker henne ganske godt. Det virker, for meg, som de fleste liker henne bedre enn meg. Jeg regner meg selv som en veldig snill og positiv jente, og inkluderer alle. Så jeg tror ikke det er sånn at det er noen på skolen som absolutt ikke liker meg, de bare liker søsteren min bedre, i mine øyne hvertfall! Og ja, det var han som la til henne! Hun hadde ikke svart på venneforespørselen ennå, og kom "stolt" bort til meg og viste den frem! Og han virker egentlig ikke spesielt sjenert eller usikker. Men det er bare så sårende at han liker henne bedre enn meg, når vi har kjent hverandre mye lenger enn de to har, og han knapt har snakket med henne liksom. Vi har ikke hengt mye sammen på fritida. Han har bare kjørt meg hjem fra skolen omtrent hver dag, og invitert meg hjem til seg en gang. Ellers er vi veldig mye sammen på skolen, og ler og har det gøy. Men bare det at han faktisk vil kjøre meg hjem hver dag, selv om det er et godt stykke unna der han bor, har jeg tolka som at han hvertfall ikke har noe imot å være med meg. Han venter på meg hver dag etter skolen for å spørre om jeg vil sitte på, selv om han sluttet en stund før osv. Men nå i dag, altså dagen etter han la henne til på facebook, så har han faktisk ikke pratet med meg, ikke sett så mye på meg, og heller ikke spurt om jeg vil sitte på hjem(han har forsåvidt ikke spurt henne heller da, og heller ikke snakket med henne). Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt engang. Jeg har ikke oppført meg noe annerledes enn vanlig, såvidt jeg vet! Anonymous poster hash: 44018...e2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #18 Skrevet 16. januar 2014 Eventuelt får du ta en prat med ham selv og spørre hva som er greia- utrolig teit å oppføre seg på den måten mot deg synes jeg. Anonymous poster hash: 4a0bd...027
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #19 Skrevet 16. januar 2014 Vet han at dere er søstre?Anonymous poster hash: 6e407...5cd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #20 Skrevet 16. januar 2014 Eventuelt får du ta en prat med ham selv og spørre hva som er greia- utrolig teit å oppføre seg på den måten mot deg synes jeg. Anonymous poster hash: 4a0bd...027 Jeg er for feig til å gjøre det! Dessuten vil jeg ikke tvinge han til å like meg igjen, hvis du skjønner! Jeg vil helst at han skal like meg av seg selv, uten at jeg maser og spør om hva som er greia! Om det viser seg at han faktisk liker henne bedre enn meg så må jeg jo selvsagt bare godta det, men det er så surt! Vet han at dere er søstre?Anonymous poster hash: 6e407...5cd Ja, det vet han! Anonymous poster hash: 44018...e2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå