Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal sende en pakke til en kompis i england, men vil gjerne legge med noe annet også.

Han vet hva han får i pakken, da han "bestilte" det.

Sliter med å finne ut hva jeg skal legge med.

Kan ikke koste skjorta, og han har diabetes så noe med sukker er uaktuelt.

Håper kanskje noen kloke hoder her kommer på noe lurt :)

Edit: han er britisk, men har vært i norge et par ganger. Det jeg sender er noe han liker og hadde lyst på. Så tenkte litt på noe som er litt "typisk" norsk, men som ikke tar livet av han.

Endret av Avalon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ostehøvel.

Har de ikke det i england da? :vetikke:

Skrevet

Har de ikke det i england da? :vetikke:

Nei, det er ikke vanlig der! Eller, det var i hvert fall ikke det da jeg bodde der for 10 år siden :)

Jeg ville også sendt en ostehøvel. Ellers så har de også mye morsomt på typiske turistbutikker!

Skrevet (endret)

Nei, det er ikke vanlig der! Eller, det var i hvert fall ikke det da jeg bodde der for 10 år siden :)

Jeg ville også sendt en ostehøvel. Ellers så har de også mye morsomt på typiske turistbutikker!

Aha! Da ser dere hvor mye jeg vet :fnise:

Hva bruker de for å skjære opp osten med da?

Edit: Har også tenkt tanken på turistbutikk, men tror den ene her i byen faktisk er lagt ned. Finner det ut neste gang jeg er i byen da, men hvis den er borte blir det litt vanskelig å få tak i noe slikt.

Endret av Avalon
Skrevet

nå har jeg googlet cheese slicer, og der ut som ostehøvel er veldig vanlig i England altså.

Spurte også ei som har vært i England mange ganger i det siste, og hun sa også det var helt vanlig. :trist:

• Liker 1
Skrevet

Aha! Da ser dere hvor mye jeg vet :fnise:

Hva bruker de for å skjære opp osten med da?

Edit: Har også tenkt tanken på turistbutikk, men tror den ene her i byen faktisk er lagt ned. Finner det ut neste gang jeg er i byen da, men hvis den er borte blir det litt vanskelig å få tak i noe slikt.

nå har jeg googlet cheese slicer, og der ut som ostehøvel er veldig vanlig i England altså.

Spurte også ei som har vært i England mange ganger i det siste, og hun sa også det var helt vanlig. :trist:

Tror de brukte en slags kniv da jeg var der, husker ikke helt, var ganske vanlig med ferdigoppskjært ost..

Kanskje det er blitt vanlig nå, det er jo tross alt 10 år siden jeg bodde der ;)

Skrevet

Jeg studerer i UK nå og den eneste plassen vi har funnet ostehøvel var på IKEA. De har det i alle fall ikke på matbutikkene (de store type ASDA, Sainsburys). Går vel mest i ost i skiver eller så antar jeg at de bruker kniv. Ostene som selges her som ikke er skivet er så smale at de ikke er beregnet på ostehøvel i alle fall. Sånn ellers så er det jo manko på lakris, finnes ikke i butikkene (utenom på IKEA) men det kan han kanskje ikke ha?

Anonymous poster hash: 0bf9e...dc8
Skrevet (endret)

Jeg studerer i UK nå og den eneste plassen vi har funnet ostehøvel var på IKEA. De har det i alle fall ikke på matbutikkene (de store type ASDA, Sainsburys). Går vel mest i ost i skiver eller så antar jeg at de bruker kniv. Ostene som selges her som ikke er skivet er så smale at de ikke er beregnet på ostehøvel i alle fall. Sånn ellers så er det jo manko på lakris, finnes ikke i butikkene (utenom på IKEA) men det kan han kanskje ikke ha?

Hvis jeg finner sukkerfri lakris så er det absolutt noe jeg kunne ha sendt! Får ta meg en tur innom en helsekost, de pleier vel å ha litt sukkerfritt der?

Endret av Avalon
Skrevet

Hvis jeg finner sukkerfri lakris så er det absolutt noe jeg kunne ha sendt! Får ta meg en tur innom en helsekost, de pleier vel å ha litt sukkerfritt der?

Vil ikke tro det skal være så vanskelig å finne sukkerfri lakris, mener jeg til og med har sett det i de litt store butikkene i Norge :)

Skrevet

... og om du finner sukkerfri salt lakris i tillegg til søt så er jo det en veldig Skandinavisk ting :P

Skrevet

Nei, ostehøvel er Ikke veldig vanlig i England, ingen i familien min der hadde hørt om det en gang før jeg tok med en dit. Ikke har de brukt den heller, ostene der er helt ubrukelige med ostehøvel :)

Hva med noe røkelaks og lefser? Og en liten burk med sennepssaus :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, ostehøvel er Ikke veldig vanlig i England, ingen i familien min der hadde hørt om det en gang før jeg tok med en dit. Ikke har de brukt den heller, ostene der er helt ubrukelige med ostehøvel :)

Ja, de bare smuldrer opp :/

Skrevet

... og om du finner sukkerfri salt lakris i tillegg til søt så er jo det en veldig Skandinavisk ting :P

Det er vel salt lakris som er typisk skandinavisk - søt lakris er jo vanlig i hele verden.

Anonymous poster hash: 6b320...02c

Skrevet

Vil ikke tro det skal være så vanskelig å finne sukkerfri lakris, mener jeg til og med har sett det i de litt store butikkene i Norge :)

Takk for tips! Skal jammen meg se etter det!

Skrevet

Det jeg i utgangspunktet skal sende, som han liker og har bestilt er rakfisk :fnise:

Så tenkte å sende med litt gravlaks og røkelaks også.

Her jeg kommer fra er lefser mest brukt til å ha til kaffen, med sukker og kanel på. Så tror det vil bli litt vanskelig å få tak i slike andre lefser. Regner med det er forskjellige typer lefser også?

Skrevet

Det er vel salt lakris som er typisk skandinavisk - søt lakris er jo vanlig i hele verden.

Anonymous poster hash: 6b320...02c

Jeg sa jo at salt lakris var typisk Skandinavisk. Og som jeg også skrev tidligere så har jeg ikke funnet søt lakris heller noen plass her i UK utenom en pakke på IKEA og de som følger med i Allsorts men det er jo ikke kun lakris og derfor ikke skikkelig lakris. Samme greia i Frankriket, men der hadde de faktisk de lakrissnurrene fra Haribo. Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg elsker lakris og alltid ser etter det på butikkene. Det finnes nettsider hvor man kan bestille søt og salt lakris, men lakris er (dessverre) ikke så vanlig som snop som du tror utenom skandinavia og de nordlige landene.

Skrevet

Det jeg i utgangspunktet skal sende, som han liker og har bestilt er rakfisk :fnise:

Så tenkte å sende med litt gravlaks og røkelaks også.

Her jeg kommer fra er lefser mest brukt til å ha til kaffen, med sukker og kanel på. Så tror det vil bli litt vanskelig å få tak i slike andre lefser. Regner med det er forskjellige typer lefser også?

Nei, ikke som jeg er vant med. Vi bruker tynne lefser til alt! :)

Ang. lakris er det veldig vanlig der jeg er i england (midtlandet). Så det er ikke noe unikt for de.

Skrevet

Nei, ikke som jeg er vant med. Vi bruker tynne lefser til alt! :)

Ang. lakris er det veldig vanlig der jeg er i england (midtlandet). Så det er ikke noe unikt for de.

Hmmm, jeg får vel bare se hva jeg finner.

Hvis jeg ikke finner noe denne gangen så kan jeg kanskje finne noe neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...