Gå til innhold

Kaste Kitchen Aid blender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare forhøre meg før jeg evt gjør noe dumt.

Vår Kitchen Aid begynte å ryke kraftig da jeg skulle lage smoothie for et par dager siden. Vanligvis stopper kniven å gå rundt når jeg har i for lite væske, så siden den ikke gjorde det lot jeg den stå og jobbe. Resultatet var masse røyk ut av maskinen, og to av de plastikktaggene oppå selve maskindelen der man setter kolben knakk av.

Det er vel kanskje ikke stort annet å gjøre enn å kaste den? (Garantien har gått ut)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mindre enn fem år siden du kjøpte den har du fortsatt reklamasjonsrett. Ta den i såfall med dit du kjøpte den. (Garanti er ofte bare tull, da den mange ganger gir dårligere rettigheter enn det som følger av forbrukerkjøpsloven).

Anonymous poster hash: 96330...9e7
  • Liker 2
Skrevet

Ikke kast.

Plastikkdingsen har denne svakheten, for at det er bedre den ryker istedenfor motoren.

Denne dingsen får man kjøpt hos forhandler eller evt. eBay. Jeg kjøpte min der. Husker ikke hva man kaller den, men kan evt. sjekke.

Anonymous poster hash: eaccb...d22
  • Liker 1
Skrevet

Kom på at det er anbefalt å kjøpe med verktøy, eksempelvis http://www.ebay.com/itm/KitchenAid-Blender-Coupler-9704230-Removal-Tool-/370618181659?pt=Small_Kitchen_Appliances_US&hash=item564a90a81b

Hvis man trenger det, finnes det videoer på Youtube som forklarer hvordan man skal bytte: http://www.youtube.com/results?search_query=KitchenAid+Blender+Coupler

Skrevet (endret)

Men hva med all røyken som kom ut av den? Betyr ikke det at den er brannfarlig?

Jeg fikk den i vervepremie gjennom bokklubben for 5-6 år siden så den er utenfor reklamasjonsretten også.

Endret av Sunshine
Skrevet

Men hva med all røyken som kom ut av den? Betyr ikke det at den er brannfarlig?

Er du sikker på at det kom fra motoren? Kunne det være fra plastikkdingsen? Var det mye røyk?

Er lenge siden det skjedde med meg, så jeg husker ikke om det kom røyk, men mener det var svilukt. Husker jeg var sikker på at maskinen var ødelagt.

Som tidligere nevnt: KA har designet maskinen slik at plastikkdingsen skal ryke først, for å beskytte motoren. Og da tenker jeg at det er dette som har skjedd hos deg. Får håpe det. :)

Skrevet

Ja det røyk masse, og det kom ut under.... Jeg måtte sette den ut fordi det ikke stoppet på en stund og jeg turte ikke ha den på kjøkkenbenken.

Skrevet

Ja det røyk masse, og det kom ut under.... Jeg måtte sette den ut fordi det ikke stoppet på en stund og jeg turte ikke ha den på kjøkkenbenken.

Ok, det høres ikke bra ut. Jeg anbefaler å snakke med en forhandler. Evt. kjøpe en slik plastikkdings å sjekke om motoren fremdeles virker, hvis de anbefaler det.

Hvis du må vrake maskinen, kan du evt selge kurante deler. F.eks. glasskolben.

Håper det ordner seg. :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg må bare takke deg som tipset om å kjøpe ny snurredings og verktøy! Det tok sin tid før jeg rotet meg til å bestille for jeg har blender på kenwooden også, men nå har jeg både fått den og byttet delen.

Nå virker den som dem skal og ryker heller ikke. :smilbla:

Tusen takk for tipset!

*nyter en iskald smoothie*

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare takke deg som tipset om å kjøpe ny snurredings og verktøy! Det tok sin tid før jeg rotet meg til å bestille for jeg har blender på kenwooden også, men nå har jeg både fått den og byttet delen.

Nå virker den som dem skal og ryker heller ikke. :smilbla:

Tusen takk for tipset!

*nyter en iskald smoothie*

Så kjekt å lese at det ordnet seg for deg og KA-blenderen. Kos deg med smoothien. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...