Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gi ut bok, men må stå for deler av salget selv. Jeg har kontaktet venner og familie, reklamert på face, reklame på blogger og grupper på face.

Noen som har flere forslag til hvordan jeg skal få solgt boken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir du den ut uten forlag?

Anonymous poster hash: 6c13b...dbf
Skrevet

Lag godt reklamemateriell og spør en bokhandel om du kan komme og ha signering. Da får de f.eks. 30% provisjon. Dette egner seg best når det nærmer seg jul, da folk ofte kjøper gaver.

Anonymous poster hash: 30360...b2a

• Liker 1
Skrevet

Samt finn ut hvem som er målgruppen og reklamer på steder som treffer disse. Send noen eksemplarer til bokbloggere og kritikere og få omtaler som du kan bruke.

• Liker 1
Skrevet

Gir du den ut uten forlag? Anonymous poster hash: 6c13b...dbf

Nei, men forlaget krever at jeg står for forhåndssalg på 125 bøker :)

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva slags bok du har skrevet, da? Er det en roman, kokebok, lærebok, barnebok, biografi...?

Skrevet

Er det vanlig at man må stå for deler av salget selv?

Anonymous poster hash: e9179...4d1
Skrevet

Da jeg jobbet i bokhandel tok vi inn lokale bøker direkte til butikken, altså ikke via hovedkontoret. Kanskje butikker i ditt nærmiljø kan være interessert i det?

Hva slags bok er det forresten?

Anonymous poster hash: c8904...a11
Skrevet (endret)

Det er en diktbok :) takk for mange gode tips!

Lol. Autocorrect syntes tydeligvis doktor var et kjekkere ord enn diktbok :P

Endret av altflyter
Skrevet

Du må bare banke på dører ja. Nå er jo de fleste bokhandlere underlagt strenge kjederegler på handel, men jeg vil jo tro at noen av de har en åpning for å ta inn litt på egenhånd også. Ellers må du bare finne frittstående bokhandlere og be på dine knær.

Det finnes også haugevis av bokbloggere der ute. Bruker du Bokelskere også? Se om du finner noen der, som har mye diktbøker i sin hylle og be han/henne om å lese din og gi denne en vurdering.

Anonymous poster hash: 57b32...3e7
Skrevet

Snakk også med lokalavis og lokalradio, de pleier å være positive til å omtale lokale happenings og kulturnyheter. Etter litt lokal omtale er det større sannsynlighet for at bokhandlene ønsker deg velkommen til signering. Så lenge du tar det på kommisjon så er iallefall min landsdekkende kjede villig til å ta inn aktuelle lokale bøker.

Skrevet

Lese på biblioteket, arrangere diktkvelder, oppsøke lesegrupper, selge på gata (må ha politigodkjennelse), lage deg en liten stand på høyskolen, selge på nærbutikken.

Anonymous poster hash: 0cf9d...d5e
Skrevet

Send en mail til forskjellige bokbloggere som kanskje kan være interessert i å anmelde den?

Forsikre deg om at bokbloggeren liker å lese diktbøker da, og ikke bare send en standardmail til mange forskjellige, men prøv å være personlig. Anmeldelser er gull verdt!

Anonymous poster hash: e3d24...18c
Skrevet

Jeg har drevet forlag og det der er useriøst av dem.

• Liker 3
Skrevet

Hvilket forlag er dette?

Anonymous poster hash: e3d24...18c

Skrevet

Hvilket forlag er dette? Anonymous poster hash: e3d24...18c

Publica

Skrevet

Sørg for å ha bilde av en naken dame på omslaget, da skal jeg love deg at den vil selge. xD

Neida. Du kunne jo printe ut "reklame" for den og henge opp litt rundt omkring? I butikker, kaféer osv (mulig at du må spørre dem om lov da, men det er nå verdt et forsøk, synes jeg). :)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...