Gå til innhold

Bo hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir mest sannsylig uføretrygdet om noen år, og jeg står da rimelig fritt til boplass.

Noen tanker har formet seg som f.eks bo noenlunde sentralt, snø om vinteren og sol om sommeren :) Jeg har alltid bodd i Stavanger og har da alt jeg trenger av butikker/kjøpesenter/flyplass/sykehus/legevakt/turområder maks 15 min unna.

Om muligheten åpner seg kunne jeg godt flyttet mer sentralt - i Stavanger bor vi på en halvøy, jeg tenker det måtte være fint å bo Østfold/Vestfold/Akershus/Buskerud... eller noe slikt som ligger mer sentralt.

Som nevnt ænsker jeg meg sne om vinteren og solog sommervær om sommeren - dette er ikke en selvfølge i Stavanger. Jeg er singel med voksent barn med asberger, som mest sannsynlig blir boende med meg lenge. Så rike er vi ikke.

Jeg har ikke behov for å bo midt i byggefelt, kan gjerne bo litt utafor, men ikke type alene langt uti gokk, ønsker å ha flyplass innen rimelig avstand med tog/bil.

Jeg har ikke detaljkunnskap over hvilke områder som er dyre/middels/rimeligere - hva som er greie plasser å bo - jeg vil jo ikke havne i et ghetto område liksom

Dere som har peiling på disse områdene - har dere noe tips - så kan jeg sjekke ut pris /området på finn.no, bare for å få et pekepinn

Bodde forresten på Dal en liten periode i min barndom - er det en grei plass eller? Dyrt?

Anonymous poster hash: dfc04...27b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste fylket du nevner som heller ikke kan garantere snø på vinteren er Buskerud. Hører det er trivelig på Mjøndalen, sentralt til Drammen og god kollektivtransport. Men om de kan love snø er jeg usikker på...

Du har Jessheim, Kongsberg, Hønefoss, Gjøvik. Mjøndalen er stedet jeg kommer på som er sentralt, er ikke kjent på noen av stedene men hører rykter. Tror det er enkelt å bli kjent med alle siden det for det meste er omgjengelige mennesker, men som uføretrygdet er det ikke lett noen steder. Jobb og /eller barna bruker være innfallsporten.

Ville heller valgt et større sted, Oslo eller Trondheim.

Anonymous poster hash: 50000...6f8
Skrevet

Røros

Anonymous poster hash: a11df...dac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...