AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har hvertfall hørt om flere som har opplevd dette med kattene sine. Om morgenen står katten min og sniffer meg på kjeften, og gjerne etter jeg har spist. Flere som har sånne sniffekatter? Anonymous poster hash: 64fda...acb
Minya Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Kattene våre sniffer ihvertfall på nese/munn-området når de kommer opp på fanget eller pulten for å kose Men det de elsker over alt på jord er svette armhuler.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Kattene våre sniffer ihvertfall på nese/munn-området når de kommer opp på fanget eller pulten for å kose Men det de elsker over alt på jord er svette armhuler. Min også! I tillegg liker hun å slikke meg i nesa, veldig sært.. Er det lukten av matrester de reagerer på kanskje? Hunder gjør også det samme. Anonymous poster hash: 64fda...acb
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Min også! I tillegg liker hun å slikke meg i nesa, veldig sært.. Er det lukten av matrester de reagerer på kanskje? Hunder gjør også det samme. Anonymous poster hash: 64fda...acb kjenner igjen den der Verste jeg vet Lite deilig å gå å kjenne den utrolig deilige katteånden i flere timer etterpå Anonymous poster hash: 60011...f8a
Gjest Badebuksa Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Hvorfor liker de å lukte på råtten kylling? Hvorfor lukter de i rumpa på hverandre? Kanskje de som har katter som sniffer på ånden sin burde ta seg en mint :)
Kath H. Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Kattene mine (4 stk) hilser på hverandre med å snuse på munnområdet. Og de som er best venner snuser mest. Katten som er mest "min" snuser mest på meg.Ta det som et kompliment 2
Aurora M. Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Hehe.. Prøv gape høyt, da stikker de hele snuten inni. Jeg tipper de sjekker om vi har spist noe godt som de ikke har fått smake, og så sjekker de tannstellet vårt i samme slengen. Men for å være seriøs: Katter har eksepsjonelt god luktesans, og det er den måten de innhenter informasjon på om sine venner. Man ser det spesielt der det er to katter og den ene har vært ute en tur. Da snuser den som har vært inne ekstra, for å finne ut hvor kompisen har vært og opplevd for noe rart i dag. De sjekker oss også om vi lukter som vi pleier (om vi lukter oss selv), og hvis det er noe fremmed så vil de gjerne få det bort. Jeg får ofte tilbud om hjelp med morgenstellet, dvs. å få fjernet ansiktskremen straks den er påført. De liker med andre ord det naturlige.. Og så er det faktisk i pusespråket et tegn på at de er veeeldig glad i oss. 1
Anciol Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 det gjør min katt og særlig når jeg har spist biff eller kylling:) Han får en hel rå kyllingfilet, og en rå biff oppkuttet i biter når vi har det til middag:)
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Hvorfor de gjør det? Fordi det luktet mat, vel. Hunder sikler når de ser\lukter mat Anonymous poster hash: feff1...f3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå