AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er skikkelig ukomfortabel i selskap med svigerforeldrene mine, av forskjellige grunner. Jeg skjønner jo selvfølgelig at jeg er nødt til å bare svelge noen kameler og treffe dem i blant, men jeg går litt fram og tilbake over hvor ofte som er ofte nok, om dere skjønner hva jeg mener. De har det med å invitere til middag hjemme hos seg, og da er det alltid veldig viktig at vi kommer tidligst mulig og drar hjem senest mulig, fordi vi jo treffes så alt for sjelden. Dette til tross for at vi treffes ikke fullt hver annen uke, i snitt, og de har det med å takke nei når vi inviterer dem på besøk eller foreslår å møtes ett sted. De trenger ingen annen unnskyldning enn at de ikke har lyst, men hvis vi skulle finne på å si noe sånt så blir de blodfornærma. Hva synes dere er passelig? Hva gjør man når man ikke liker svigerforeldrene sine? Anonymous poster hash: 3a42d...d64
Tarsan97 Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 De er noe hensynsløse om de stadig takker nei og dere må utføre noe som minner om pliktbesøk ? Sønn/datter til disse folkene bør si det som det er tror jeg. Man skal vise respekt begge veier. Dette her er typisk Norsk og kommer av att vi ikke har familier lengre sånnsom før. Familien er bare kjernefamilien og man trenger ikke andre for en har staten eller NAV om det går på tverke. I andre land er familienettverket all den trygghet og all den hjelp en noensinne kan rekne med å få. Da tenker en litt annerledes om onkler tanter nieser og allt hva det er. Jeg ser dette litt som deg og vet egentlig ikke hva dere bør gjøre. Behold respekten i allefall, det er lurest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå