AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Hei dere, Jeg har gitt opp prosjekt lappeteppe da det ble for mye styr med å legge opp masker, telle riller osv. Jeg er ikke flink til å strikke, og det endte da med at jeg ikke gjorde det. Men, jeg MÅ ha et hjemmestrikket teppe i en gave.. Tenker da at en stoooor firkant kan være det enkleste. ? Hva trenger jeg da? Kjempepinner? Hvor mange masker? Skal være til over barnevogn.. Noen tips? :-)Anonymous poster hash: ff028...865
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Mor Signe-teppe. Anonymous poster hash: 8309e...5d9 2
Hoppetaujenta Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Strikke frem og tilbake på en rundpinne kanskje? Det kommer jo an på garnet når det gjelder hvor mange masker du trenger.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Jeg tror det enkleste er å strikke det i "diamantform". Legg opp 3 masker, strikk rillestrikk (rett på hver omgang) og øk i starten av hver pinne. Når teppet er bredt nok, feller du på samme måte til du har 3 masker igjen. Du kan også strikke glattstrikk om du foretrekker det. Anonymous poster hash: ad23e...f6b
LempikasPromise Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Dette driver jeg med nå: http://aneskreative.blogspot.no/2012/06/oppskrift-pa-hjerteteppet.html Det er kun rett og vrang strikk, men da må du telle masker og slik da. Ellers er det jo lett å strikke frem og tilbake på en rundpinne, og da kan du jo evt variere i litt i farger på garnet, i stedet for å variere masketype, om du vil ha det litt mer spennende
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Jeg tror det enkleste er å strikke det i "diamantform". Legg opp 3 masker, strikk rillestrikk (rett på hver omgang) og øk i starten av hver pinne. Når teppet er bredt nok, feller du på samme måte til du har 3 masker igjen. Du kan også strikke glattstrikk om du foretrekker det. Anonymous poster hash: ad23e...f6b Altså mor Signe-teppe. Anonymous poster hash: 8309e...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Altså mor Signe-teppe. Anonymous poster hash: 8309e...5d9 Jeg vet ikke hva et mor Signe-teppe er fornoe, men om det er et slikt som jeg forklarte er det i alle fall veldig enkelt, og man kan regulere størrelsen etter hvordan man vil ha det. Anonymous poster hash: ad23e...f6b
Gjest Maman Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Mor Signe er det enkleste, det blir et slags helseteppe i ull som er veldig fint å bruke i vogna og andre steder. Googler du "mor signe teppe oppskrift" så får du oppskriftene. Det er to mulige, den ene er å legge opp et antall masker og strikke til det er langt nok mens det andre er å strikke det diagonalt/i diamantform som beskrevet over. Det er morsommere å strikke, men litt vanskeligere. Det går også ann å hekle en fin kant rundt, og ved å strikke det diagonalt får teppet en fin hullekant langs siden. Selv strikker jeg nå på Mor Signe-teppe nr to, det første var i babymerinoull fra Dale og det andre i merinoull fra Nøstebarn. Veldig greit prosjekt for nybegynnere:)
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 hmm.. tusen takkk alle sammen! da har jeg fått tis om mor signe teppe! tror jeg går til garnbutikk for å høre hva jeg trenger og hvordan det gjøres.. jeg er helt lost på dette her :-) Anonymous poster hash: ff028...865
Gjest Maman Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 hmm.. tusen takkk alle sammen! da har jeg fått tis om mor signe teppe! tror jeg går til garnbutikk for å høre hva jeg trenger og hvordan det gjøres.. jeg er helt lost på dette her :-) Anonymous poster hash: ff028...865 Her finner du oppskrift og garnanbefalinger: http://nosteblogg.blogspot.no/2011/08/baby-teppe-intro.html
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Altså mor Signe-teppe. Anonymous poster hash: 8309e...5d9 Det var vel ikke akkurat Nøstebarn som dikta opp å strikke rillestrikka tepper på denne måten. Er nok en gammel måte å strikke tepper på, jeg har strikka slike i årevis før jeg noensinne hørte om mor signe. Du kan heller ikke gå utfra at en nybegynner på strikking som er så blank at trenger tips til et basic teppe vet hva mor signe er. Da er det langt mer hjelpsomt å beskrive hvordan en enkelt strikker et rillestrikka pledd, uten å måtte beregne bredde/antall masker å legge opp på forhånd. Anonymous poster hash: f2527...0f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå