Gå til innhold

Tyttebærsesong

tyttebæret

Anbefalte innlegg

Du Tyttebæra - jeg er bare innom for å si at hver gang jeg ser overskriften på dagboka di så lurer jeg på hvem i heiteste som tror at det er Tyttebærsesong nå. Hver gang irriterer jeg meg over "teite" folk................. og hver gang oppdager jeg "plutselig" at det er navnet på dagboka di :sjenert::ler:

Er jeg håpløs eller.................... JA - jeg er nok det :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Usikker: Jeg tror jeg ble medlem på sommeren en gang da vi prøvde veldig på å bli gravid. Navnet på nicket og dagboka kom vel av at jeg håpet på en god sesong den høsten...ikke på tyttebær in natura men en liten tyttis i magen...

og siden har den blitt stående som håpet om en god sesong, en gang...I 2006 er det vel tyttebærsesong når vi får (forhåpentligvis) godkjenningen vår fra BUFetat...

se det var historien om boka mi ;)

Lillen: Man betyr selvsagt MSN, men det skjønte du vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Heisann!

Lenge siden sist... :sjenert:

Men så hyggelig å lese at du skal bli mamma. Det var gode nyheter.

Lykke til videre i prosessen!

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kyss::klem1:

Har dere nærmet dere en ferdig sosialrapport nå?! Håper sos.kontoret dere bruker er litt mer trofast mot sine egne uttalselser enn vårt...de overholdt absolutt ikke tidsfristene de lovte oss!

Er kjempespent på deres vegne...!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Madden

Ser at du er inne vennen!! Er såååå spent på hvordan det går med dere!!! På tide med en oppdatering eller?!? *hint hint* :ler::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden
:sjenert: Innom og kikker etter nyheter jeg...men tyttis har ikke vært innom på en stund... Hvor blir det av deg søta? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

jammenmeg er det ikke noen som har dratt fram dagboka mi fra glemselens avkroker...

joda, madden, er inne og leser støtt og stadig - må jo følge med på supergirlsene :)

vi venter på godkjenning fra Bufetat, vi - og håper å høre noe snart rett rundt hjørnet. Jobber med å lage en livsbok med bilder og tekst som skal følge papirene våre til SA. Jeg er veldig spent og forventningsfull. Er full av glede og undring over nye mamma-følelser som er i emming, Titter på vogner sammen med mannen og har så vidt begynt å pusse opp barnerommet. Det blir lys turkis, i fargen "isvann". Kjempefint og lett fornelig med begge kjønn.

Skulle ønske vi hørte noe snart! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke meningen å glemme deg, Pondusa :klem:

søknaden vår behandles hd Bufetat NÅ!

ohaa!! De ringte fordi de hadde et par spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Spennende tider nå, Tyttis!!! :hoppe: Regner med dere blir godkjent!! Gleder meg til oppdatering!!!

Tenker på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

:hoppe: Gratulerer så mye med godkjenningen!!!! :hoppe:

Nå har dere jo sust forbi oss og greier!! :ler: Vel, det er en utrolig langdryg og uforutsigbar prosess, så det er ikke godt å si hvem som først får dra av gårde...jeg holder dog en knapp på dere, siden SA har hatt rimelig kort ventetid en stund! :)

Utrolig spennende tider nå altså! Du...er kjempenysjerrig på den albumen/collagen..jeg sliter veldig med å plukke ut bilder...og ikke minst teksten!...du hadde ikke kunnet sende meg en pm med noen gode tips?! :sjenert:

Så kjekt med barneromoppussing da!! Jeg gleder meg sååå fælt til å sette igang med det! Men jeg venter litt med det enda...vi må først få istand de store rommene! (stue,kjøkken,bad etc...) Har dere fått ferdig mesteparten i huset nå eller?

Godt å se deg her inne igjen snuppa!!

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja, nå er vi godkjent. Papirene er straks oversatt og fått de stemplene de skal ha - og vi regner med at papirene går til SA i slutten av uken eller i begynnelsen av neste uke.

Verdens Barn forventer tildeling til oss i løpet av høsten (!!!!!). Det er i så fall rekordraskt og jeg sender medfølende tanker til deg, Madden, som mest sannsynlig må vente minst ett år til...

Det eneste aberet med tildeling i høst er at vi rett og slett ikke har fått spart opp nok penger (det går for fort...) slik at vi må låne til reisa og noe av det siste gebyret fra venner og familie (eller bank?). Det er litt kjipt, men ikke noe vi kan gjøre noe med. Vi vil jo habarn nå!

Noen lesere der ute med erfaring fra Stokkmaur? Jeg jakter vilt på bevingede kjempemaur med støvsugeren, har satt ut maurbokser og håper vi slipper skadedyrkontroll og forsikringsstyr...

Takk for hilsner, venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Annonse

Hvordan går det med deg da tyttis?? Har det blitt tur på dere? Det er så lenge siden du oppdaterte at jeg tenker at du kanskje har mye å stå i med?

Ja du kan si det er lenge å vente, men fordelen vi har er jo at vi klarer å legge oss opp penger imens..og slipper å låne noe! Noen fordeler skal man jo ha når man må vente så lenge!

Håper at alt står bra til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Madden

Gratulerer så mye med tildeling Tyttebæret!! :legrine::klem:

Så herlig at det har gått så raskt! Jeg trodde det var i fjor høst dere skulle få tildeling, men sånt kan jo endre seg underveis også! Alt går ikke riktig slik man hadde tenkt, men hovedsaken er jo at resultatet blir slik man hadde drømt om, og nå får dere jo en liten sønn og du blir endelig mamma!!! :legrine: Fantastiske nyheter!!

Håper du skriver litt om opplevelsen her, sånn at vi kan få dele den litt med deg!

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så koselig å lese!! Har faktisk vært innom bloggen før....når jeg har bladd igjennom adopsjonsblogger på nettet!! Artig!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...