pondusa Skrevet 13. september 2005 #541 Del Skrevet 13. september 2005 Å så flott! Dette blir virkelig spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. september 2005 #542 Del Skrevet 16. september 2005 Ønsker deg en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 19. september 2005 Forfatter #543 Del Skrevet 19. september 2005 ...og på lørdag kom alle papirene fra Verdens Barn - inkludert de første regningene... men det som er aller best er at dette er jo VIRKELIG! en helt ubeskrivelig følelse! - og i helga har jeg holdt en 3 uker gammel baby (født 3 uker for tidlig). Han var bare sååååå deilig da!!! *smelt* *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. september 2005 #544 Del Skrevet 19. september 2005 Så flott at dere er igang da. Tenk, snart skal dere bli foreldre! Sånn på ordentlig. Tenker han var deilig ja. Sukk, min baby er hele 10 uker i dag. Tiden raser jo avgårde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 20. september 2005 #545 Del Skrevet 20. september 2005 Ja, når regningen kommer så blir alt plutselig så virkelig. Enda det er lenge til så får jeg sommerfugler i magen når jeg tenker på at vi skal reise til KIna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 23. september 2005 #546 Del Skrevet 23. september 2005 Så spennende at noe skjer! Det tar jo tid, men at papirer og noen regninger allerede er kommet det er jo virkelig et startskudd!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. september 2005 #547 Del Skrevet 28. september 2005 Gratulerer med de første papirene! Nå er "svangerskapet" virkelig i gang! Gleder meg med dere! PS: Har vært og plukket noen kilo tyttebær (er et par uker siden nå da..) og kokt tyttebærsyltetøy og laget trollkrem. Og på tyttebærturen tenkte jeg mye på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 4. oktober 2005 #548 Del Skrevet 4. oktober 2005 Takk for hilsen, Tyttis! Sender deg en liten PM jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #549 Del Skrevet 5. oktober 2005 jeg er ikke så veldig motivert for å skrive her lenger. Forumet har vært en veldig trøst og oppmuntring for meg i de vanskelige årene når vi oppdaget at å få egenfødte barne skulle bli veldig vanskelig, for ikke å si umulig. Jeg har litt lyst til å gi slipp på forumet og dagboka mi her, samtidig som jeg kjenner at jeg vil jo komme til å savne dere. Dere er så søte og oppmuntrende. Det er så deilig å lese om livene deres og se og forstå at vi er så mange sammen som strever med mange av de samme tankene og følelsene rundt barnløshet, familie og livet generelt. Men livet mitt løper så utrolig fort unna i svingene. Det er oppussing (kall det renovering!) for fulle guffer. Jeg har følelsen at vi aldri blir ferdig. Målet er å bli ferdig til jul. (*kryssefingre*) Så det er ikke vanskelig å få tiden til å gå i ventetiden. Faktisk tenker jeg ikke så mye på at vi er i en ventesituasjon enda. Kanskje jeg har blitt ekspert på venting?? Venting er på en måte et gode også. Tankene og følelsene mine modnes rundt valget vi har tatt og vi er veldig glade for det. Jeg kan finne meg selv, gående i skolegården og stirre meg i senk på de vakre negerbarna. De er bare så utrolig vakre! Tenk at jeg skal få bli mamma til et slikt vakkert barn! Akkurat nå om dagen går tiden hjemme med til å diskutere hvordan vi skal fortelle nyheten til familie og venner (eh..først og fremst familie...våre nærmeste venner kjenner godt til valget vårt og har vært med i hele prosessen). Familien bør få vite det snart, selv om vi er helt i begynnelsen av prosessen. Det er mye fremmedhat i familien, jeg vet ikke om det stikker så dypt, antagelig er det mest på overflaten, type uvitenhetdiskusjon, men likevel...Vi tror at familien er mest tjent med å få vite allerede nå hvordan saken er, slik at de også kan forberede seg mentalt. Vi tror jo at den dagen de skal få holde "lille hjerte" at de smelter helt og fullstendig... Det som gjør denne glade beskjeden fyllt med blandede følelser er at mange ikke engang vet at vi strever med å få barn. Det blir litt snålt å si:" Du. Vi har en god og en dårlig nyhet...vi kan ikke få barn, men nå kan vi det...Vi skal nemlig adoptere fra ..." ingen god ide, kanskje??? Planen er å inviterer de på middag i tur og orden, hjemme hos oss, på vår hjemmebane og så fortelle det i ro og mak. Men vi ønsker at det skal være glede rundt det, og ikke en slik "stakkars dere"-greie... :klø: Ikke lett dette! Tror jeg har snakket fra meg for i dag.... Ha en fin dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #550 Del Skrevet 5. oktober 2005 Huldra:Tusen takk for PM og andre oppmuntrende tilrop. Du er suveren! Pondusa: Tiden raser virkelig - med eller uten barn MrsL: Det er spennende å følge deg - jeg leser endel inne på FUB - og regner med at du er samme MrsL, eller? Orkidéen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 5. oktober 2005 #551 Del Skrevet 5. oktober 2005 Lykke til i prosessen med å fortelle familien om adopsjonsen! Skjønner at det må være vanskelig hvis det er mye fremmedhat/frykt i familien, men tenk hvor glade de kommer til å bli i "lille hjerte". Deres lille barn kommer til å hjelpe din familie til å få et sunnere syn på verden utenfor deres egen navle, er ikke det en fin tanke? Jeg håper at mannen min og jeg også kommer til å adoptere en dag, selv om vi nå prøver på å få egenfødte barn. Et lite tips - håper ikke du tar det ille opp: det er mye stigmatisering rundt ordet neger/negerbarn, jeg ville ikke ha brukt det. Jeg ville brukt mørkhudet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 5. oktober 2005 #552 Del Skrevet 5. oktober 2005 Huldra:Tusen takk for PM og andre oppmuntrende tilrop. Du er suveren! Pondusa: Tiden raser virkelig - med eller uten barn MrsL: Det er spennende å følge deg - jeg leser endel inne på FUB - og regner med at du er samme MrsL, eller? Orkidéen: ← Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 6. oktober 2005 #553 Del Skrevet 6. oktober 2005 Skjønner godt hva du mener Tyttis...jeg har mange ganger tenkt på det samme! Det er avogtil et ork å skulle skrive noe på KG...men så klarer jeg liksom ikke helt å la være heller....jeg følger med hele tiden og må ta meg selv i nakken iblant og legge igjen noen ord! Det er en utrolig god ventil for forskjellig..og jeg håper at du fortsetter å skrive i dagboka di vennen! Har veeeldig lyst at du skal bli her hos oss! Ang. å fortelle familien...den der er ikke enkel! Jeg hadde så utrolig mange forhåpninger og drømmer om hvilke reaksjoner vi skulle få hos våre respektive familier..og ingenting ble som jeg hadde drømt om!...Det meste var veldig skuffende..noen reaksjoner var direkte sårende også! Vi har bare måttet svelge det og prøve å være overbærende.. Vi kan ikke forvente at andre skal skjønne hvordan vi har det og hva vi går igjennom...men jeg hadde håpt på litt mer støtte for å si det slik! Det er enkelte i familien vi ikke har fortalt det til enda fordi vi vet at deres holdninger ikke helt er forenlig med den prosessen vi nå går igjennom, vi får ta det etterhvert! Vi håper som dere at det går seg til når vår lille skatt kommer til oss...ingen kan vel "mislike" et uskyldig barn?!! En får ta det som det kommer! Jeg er iallefall veldig glad for at dere har tatt et valg og gleder meg veldig til å følge dere i prosessen! Vi er i samme båt igjen tyttis...og det føles bra!! Goooood fra Maddie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #554 Del Skrevet 18. oktober 2005 Nå har vi spart våre første kroner til adopsjonen (foruten å ha betalt regninger for mange tusen til Verdens Barn). Hele 6000,- kunne jeg sette inn denne måneden. Det var en utrolig god følelse!!! På fredag er første familiemiddag med å fortelle den gode nyheten. Da skal svigerfar og samboen få vite det. Er veldig spent på hvordan det skal gå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. oktober 2005 #555 Del Skrevet 18. oktober 2005 Tror du ikke det går bra? Hvor langt har dere kommet nå? Du har betalt 6.000,- til VB. Vi betalte nettopp 6000,- vi også. Nå skal det ikke betales mere før etter godkjenningen i BUFEtat og det er jo en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. januar 2006 #556 Del Skrevet 10. januar 2006 Så herlig at dere ligger hakk i hæl vennen! Dere spurter nok raskt forbi oss skal du se...for Colombia er jo ikke akkurat kjent for å være så super-raske at det gjør noe! Vi var faktisk inne på tanken å bytte land pga. lang forventet behandlingstid...men så var det jo det der med skjebnen da..! Vi har jo hele tiden vært så opptatt av at det skulle være en liten colombianer... Så da BLIR det det! Er mange tusen som skal mellom fingrene fremover ja.. Den første regningen på 6000 pluss utgifter til medlemsskap og diverse attester og slikt...den er jo noenlunde overkommelig..Det blir litt tøffere når det er over 30.000 som skal ut i to omganger!! :icon_neutral: men sånn er det nå bare! Vi skal alltids klare det!! Tanten & onkelen min adopterte gjennom VB, og de var kjempefornøyde...hvordan virker det for dere så langt? Vi har ikke hatt så veldig mye direkte kontak med dem, men er fornøyd så langt! Var faktisk ikke klar over at vi må innhente enda mer dokumentasjon og attester i neste runde (etter godkjenning fra Bufetat..)..har ikke lest nøye nok ser det ut til! (jeg som sluker alt jeg kommer over omtrent...) Håper at de kanskje klarer å kutte ned litt på behandlingstiden i region øst også nå da... Hvor lenge var estimert ventetid i SA etter at papirene er registrerte? Synes å huske at du sa det var relativt kort ventetid?! Vet dere hvor lenge dere må oppholde dere i SA i forbindelse med hentingen? Kjekt å se deg inne her igjen...kjenner det litt som du for tiden, er litt sløvere med å skrive noe hos andre..oppdaterer litt hos meg selv iblant og leser i endel dagbøker som jeg har fulgt med en stund..men det blir litt sporadisk akkurat nå.. Uansett: Ha en flott tirsdag tyttisvennen! God fra Maddie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #557 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei Maddis (ny vri på nicket ) Ja, aktiv med å skrive er jeg vel ikke i det hele tatt...er så masse som skjer som jeg ikke helt klarer å skrive her på nettet. Ikke negative ting, men jeg har visst en slags form for skrivesperre...Men jeg lesere her nesten hver dag... og følger særlig med på deg og Hulderjenta... Når det gjelder vår prosess så har vi vært kjempeheldige. Da vi tok kontakt med BV i september var det så og si ikke ventetid i det hle tatt. Vi hadde første samtale på BV-kontoret 24.11, første hjemmebesøk 13.12 og siste hjemmebesøk 6.1. De regner med å få rapporten ferdig snart, men kan som kjent ikke prioritere den... Alle papirer fra vår side er i orden. Jeg synes likevel det har vært en nervepirrende prosess. Jeg har vært utrolig redd for ikke å få en positiv tilråding. Nå som viu har fått det har jeg fortalt om beslutningen vår til alle og enhver...Egentlig veldig scary og ikke planlagt, men....Jeg gleder meg jo sånn!!! Når vi en gang tidlig på høsten får godkjenning og vi har hentet inn nye papirer, laget profil på oss selv og fått alt av gårde til Sør-Afrika svever vi i uvisse. Offisielt tar det 5-10 mnd. Men jeg vet om mange som har ventet kortere (les: 2-4 mnd). Det er helt umulig å si, rett og slett fordi tildelingen ikke skjer kronologisk , men etter matching. Etter tildeling reiser vi etter 2 uker og blir i Sør-Afrika i 2 uker. Spare, spare, spare...BLÆ! Vi har avdragsfritt lån for tiden, samt inntekt fra utleieleilighet så det vi sparer på å bo går til sparing til adopsjon... VB har vi, som dere, knapt hatt kontakt med. Men det endrer seg etterhvert... Nå begynner den bedre tiden med venting...vi kan diskutere navn, planlegge barnerom mm. Det er helskjønt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 11. januar 2006 #558 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har ikke lest hos deg på evigheter, og dette var jaggu meg fantastiske nyheter! Gratulerer med det kommende barnet, Tyttis! Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 13. januar 2006 #559 Del Skrevet 13. januar 2006 Ser du følger med på meg, så jeg ville bare si hei! Er her enda, bare med nytt navn! Synes det er virkelig flott å lese at dere er kommet så langt i adopsjnsprosessen! Gratulerer med et fantastisk "svangerskap"! Håper dere nyter det begge to! Ha en riktig god helg Tyttis! Klem fra Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #560 Del Skrevet 17. januar 2006 Tusen takk for hilsen, Lillen! Det var skikkelig koselig! Jeg er klar for litt man en dag, hvis du er! Nytt nick, Epona? Har ikke helt fått med meg hvorfor du har byttet. Men forandring fryder vel...?? vet dere? Jeg føler meg gravid!!!! Altså ikke i fysisk forstand, men mentalt sett. Jeg skal jo bli mamma. Endelig!!! Ei på jobben kom og spurte meg i går, føler du deg litt gravid nå, eller...? Og det er akkurat det jeg gjør!! HURRA! JEG SKAL BLI MAMMA!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå