tyttebæret Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #501 Del Skrevet 30. mai 2005 Oj, Oj, Oj ! Jeg føler meg skikkelig poppis her inne! Så mange nye hilsner siden sist!!!!!!! Orkidéen: Huldra: vi får kjempe på hver vår front - jeg med vekta og du med røyken; begge deler oppnåes med godt resultat ved inntak av gulrøtter har jeg hørt... Madden: "jeg blir så glad når jeg ser deg, jeg blir så glad nååååår jeg ser deg! Jeg blir så glaa når jeg ser deg, jeg blir så gla' så gla' så gla' når jeg ser deg!!!" Du er en knupp! PS! Jeg hater å flytte! Hvorfor samler man på så mye rart?? Lisemor: Tenk, jeg har en snikleser! HURRA! Bizzy: hmm...Ikke alltid at geografien stemmer overns med terrenget. 4 mils radius rundt Oslo kan jo ende nesten hvorsomhelst! Helga har vært et eneste mas!!! Det har resultert i deilig, herlig migrene i dag...Ikke lett å bedrive undervisning når elevene seiler dobbelt foran øynene....Fikk sjanglet meg hjem etter endt arbeidsdag, stappet i meg painkillers og blitt dullet med av en mann som sier" Bare ligg du, jeg skal rydde huset. Ikke tenk på det! Det er min tur i dag!" Jeg har dessuten sultet halvt ihjel i dag. Når man spiser lavkarbo holder blodsukkeret seg stabilt og har få svingninger. Til lunsj i dag spiste jeg bare frukt...og dermed fikk jeg en skikkelig nedsving på blodsukkeret etter en stund som også bidro til min sløve, utmattede tilstand. Stor var lykken da jeg fikk servert mat da jeg kom hjem! JIPPI!!! Flyttinga kommer stadig nærmere. Om 3 uker bør det meste være i orden. Gleder meg vilt og hemningsløst! Men hvordan skal jeg klare å komme i mål? Orker ikke pakke! Kjedelig, kjedelig, kjedelig...BLÆÆ!!:veldigsur: Motivasjonsfaktorer: 1. Stort hus 2. vi har penger og økonomi til å pusse opp (nesten) slik vi vil 3. Enebolig. Vi har ingen over, under eller ved siden vi må ta hensyn til! 4. stor hage (2 mål) 5. ny, fast jobb!!! 6. nærme familie 7.får ryddet opp i skrotet 8. får masse hjelp av venner! 9. loppemarked i menigheten - vi har et sted å slenge tingene til 10. stort hus, få møbler: det blir ikke overfylt i vårt nye hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 31. mai 2005 #502 Del Skrevet 31. mai 2005 Smart med en motivasjonsfaktorliste (puh! Langt ord! )!!! Så utrolig spennende med flytting da! Vi kjøpte selv hus over jul og kunne flytte inn med én gang - det er jo så pirrende herlig, selv med alt orket også... Husker jeg var litt tynget av all pakking til tider, men det blir så bra til slutt! Håper tirsdagen blir bedre enn søndagskvelden da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 31. mai 2005 #503 Del Skrevet 31. mai 2005 :klem2: 4 mil sør for oslo langs oslofjorden Hint; Johan Hermann Wessel Heldiggrisen som får enebolig og stor hage og ikke minst ingen over! Du kan få de over oss helt gratis om du vil Lykke til med flytteforberedelsene, føler med deg og ser ikke frem til akkurat den biten når vi endelig beveger oss "hjem" igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 31. mai 2005 #504 Del Skrevet 31. mai 2005 Tusen takk for koselig bursdagshilsen Tyttisvennen!! :klem2: Kjempeflott motivasjonsliste forresten! Blir bittelitt misunnelig akkurat nå...men bare litt! For det er ikke mer enn ett år ca...til vi får vårt eget hus!! Stå på tyttis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 31. mai 2005 #505 Del Skrevet 31. mai 2005 For en motivasjonsliste! Det veier vel opp for ulempen med å måtte pakke alt ned? Jeg er dessuten kjempeimponert over insatsen du har lagt inn for å gå ned i vekt - jeg kan bare forestille meg hvor vanskelig det er. Men muligheten for en liten bebis er vel en super gulrot? ;-) Jeg skal følge med og heie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 4. juni 2005 Forfatter #506 Del Skrevet 4. juni 2005 Mannen ser fotball...og her sitter jeg! Vi har hatt en megasuperduper helg så langt! I går "cashet" vi inn bursdagsgavene våre: Et restaurantbesøk inkl alt spandert på fra våre aller beste venner! Det er første gang i mitt liv at jeg blir påspandert på denne måten og det var fantastisk!! Vi spiste på en meget elegant restaurant, med sjel og varme, full vinmeny og tre retter før vi gikk opp i baren og fortsatte kosen. Vi overnattet hos de og mannen og venn H koste seg ute på terassen til langt på natt med konjakk og sigar! Vi hygget oss vanvittig med hyggelig prat og delte drømmer om framtiden! Jeg er så utrolig glade i disse vennene våre!!!!! Da vi våknet i morges hygget vi oss med god frokost før vi dro hvert til vårt. Mannen og jeg koste oss i byen med shopping og kafebesøk. Jeg har brukt ettermiddagen på å sove (!) og vi har hatt ost og vin til kosemat i dag. Deilig! Deilig! Jeg elsker slike koselivsnyterdager!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 6. juni 2005 #507 Del Skrevet 6. juni 2005 Heisann! Innså at det er alt for lenge siden jeg har vært innom og hilst på deg. Derfor en stor god klem Du høres veldig positiv og glad ut for tiden. Godt å lese, og ja, det smitter! Imponert over hvor flink du er til å slanke deg. Jeg har en del overføldige kg som jeg gjerne vil bli kvitt. Men motivasjonen og styrken er desverre ikke helt til stedet :oops: Håper jeg greier det snart! Klem fra Murmel! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 30. juni 2005 Forfatter #508 Del Skrevet 30. juni 2005 Kanskje på tide å dytte meg selv litt oppover igjen? Jeg har nettopp flyttet og alt har vært det komplette kaos i en måneds tid, med pakking og avslutning av jobb osv. Jeg satser på å skrive litt her sånn innimellom oppussingsslagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 1. juli 2005 #509 Del Skrevet 1. juli 2005 Så godt å høre fra deg igjen Tyttisvennen!! Ikke så greit å få tid til så mye surfing midt i flyttinga nei! Ser frem til å høre mer fra deg når dere har kommet dere i orden i nyhjemmet!! Grattis med ny bolig forresten!! Her har du en og en innflyttnings - fra meg! God fra Maddie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #510 Del Skrevet 4. juli 2005 Sitter og slapper av etter nok et slag med malerkosten. Nå er det ikke en centimeter på soverommet vårt som ikke har fått ett eller flere strøk med maling... Tak, vegger, gulv, vindu og dør... Det blir kjempelekkert! Helhvitt i tak og på gulv, mens vi har "skumring" på veggen. Det er en lys, lys grå farge, nesten litt hvitaktig. Men nok grå til at det synes at det er grått. Vi unte oss å kjøpe ferdigmalte lister, så nå venter jeg bare på at malingen skal bli tørr nok til enda ett strøk på gulvet. Jeg gleder meg til soverommet er ferdig, for sånn som det er nå sover mannen i stua og jeg på et pittelite soverom vi har et annet sted i huset. I påvente av oppstart av ICSI-forsøk slanker jeg meg fortsatt. Status nå er -10 kg siden 20 april. Det er jeg veldig godt fornøyd med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 4. juli 2005 #511 Del Skrevet 4. juli 2005 I påvente av oppstart av ICSI-forsøk slanker jeg meg fortsatt. Status nå er -10 kg siden 20 april. Det er jeg veldig godt fornøyd med!! *Aplaus* Kjempe flink har du vært - vet selv hvor vanskelig det er å gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 5. juli 2005 #512 Del Skrevet 5. juli 2005 Du har virkelig vært kjempeflink Tyttis!!! Tenk det da...10 kg!! Det er mye! Prøv å løfte 10 liter melk..så kjenner du hvor mye det er! Tenker det blir kjempefint når dere får malt og ordnet rundt dere...det er kjipt å bo "i kasser"..men det er en overgang..og tenk så mye bedre dere får det etterpå!! Ha en flott tirsdagskveld vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 6. juli 2005 Forfatter #513 Del Skrevet 6. juli 2005 *bukker og neier og takker for applaus* Ja, jeg er ganske stolt over meg selv. Og videre nedover skal jeg... Nå begynner jeg å merke det godt på tøyet. Det er en god følelse! Takk for oss, Zianta - det varmer alltid med litt ekstra oppmerksomhet! Så nydelig lille Henning er! 10 liter melk, ja, Madden! Det er ganske tungt å bære! I går startet vi dagen på smartclub for å kjøpe kaffebønner. Her i huset skal de nemlig males selv. Og nå var det tomt. Her vi bor nå er det ikke mulig å få tak i gode kaffebønner til en overkommelig pris. Derfor smartclub. Og nå på morningen drikker jeg deilig, nybrygget kaffe. mmmmmmmmm!!! så gikk turen til IKEA. Gjett om vi hadde stålsatt oss - en hel dag på IKEA. Klar for å få gjort alle innkjøp til nyhuset!ø Men på IKEA var det kø, kø og atter kø...Særlig i kjøkken avdelingen. Dataanlegget lå sef nede og bare en arbeider kunne betjene det gamle systemet. Jeg lurer på om vi ventet i 2 timer før det ble vår tur. Vi ble i tillegg oversendt i feil kø som vi stod ventet i først... (grr...)Da det endelig ble vår tur kunne vi ikke få bestilt de køkkenkomponentene vi ønsket oss fordi vi har noen vanskelige vinkler på kjøkkenet så vi må ha en snekker til å kutte til hele lengder på benkeplatene vår og da ble det vanskeligheter med ei list som skal sitte på plata....You name it! Enden på visa ble at vi fikk gratis middag på IKEA som plaster på såret! Det var veldig hyggelig. Vi kom til IKEA ca kl 1030. Først kl 1530 var vi på vei hjem...Da oppdaget vi at det var VARMT! Minst 30 grader! Da ringte min initiativrike søster og det endte med at hele familien dro til Hurdalsjøen for å bade. Det var fantastisk - alle badet. Til og med mannen som egentlig er en skikkelig badepingle.Dessuten grillet vi laks og svine-indrefilet og hadde med deilig dessert. Vi hadde en skikkelig nydelig kveld! Det var varmt og godt. Ikke et vindpust. Da vi kom hjem i 10-tiden var det fortsatt 20 grader ute. Da satt vi oss ut i hagen med en mojito. Deilig sommerdrikk!! Etterhvert ut på natta da modern skulle lufte hunden overrasket hun et ungt par midt i en hyrdestund - i hagen vår. De hadde lagt seg til rett under epletreet vårt - og enset knapt mammas sjokskadetede utrop. Sommerkvelden var visst ekstra het for disse to! En nydelig sommerkveld var det. Så madden, ønsket ditt funket godt for oss!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 6. juli 2005 #514 Del Skrevet 6. juli 2005 Ti kilo ned er virkelig imponerende! Og sikkert veldig motiverende og inspirerende til videre vektnedgang. Det virker dessuten som du går ned såpass sakte at du kan få til en permanent endring, og det er jo helt supert! Tirsdagskvelden hørtes herlig ut. Og "hyrdene" i hagen var jo temmelig morsomt, det også. Ha en fortsatt flott sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 7. juli 2005 #515 Del Skrevet 7. juli 2005 Gretulerer med vektnedgangen! Du er flink! Jeg og mannen begynte også å male kaffebønnerne selv etter at vi fikk kvern til bryllupet, og nå er det umulig å gå tilbake. Mye bedre, ikke sant? Du har min fulle sympati når det gjelder IKEA-turen. jeg digger IKEA, men ikke når det er mye folk. Og det er det jo stort sett... Ha en fortsatt fin sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #516 Del Skrevet 12. juli 2005 [FONT=Optima]Jeg må jo teste ut den nye KG - i min egen dagbok selvsagt! den ser jo litt annerledes ut, men det venner jeg meg nok snart til!! Det er fortsatt et nydelig vær, helt fantastisk rett og slett!! Jeg digger sommer'n! Nå er vi så godt som i orden - borsett fra alt som skal pusses opp da..Det står mange kassr med bøker som ikke kommer til å bli pakket før utpå høsten engang. De får nå bare stå der de står - i en krok i stua. Vi satser på å få snekkere og sånt i august. Nå venter jeg allermest på mitt nye sykkelhjul som jeg lengter så sårt etter. Det gamle var blitt 8-kantet ved et kjedelig uhell og nytt måtte bestilles.. Ikke før torsdag kan jeg igjen sitte på sykkelsetet og la vinden få lufte meg litt!! :wub: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 12. juli 2005 #517 Del Skrevet 12. juli 2005 Hyrder i hagen også gitt!! Jaja...slikt skjer!! Høres ut som om sommeren har startet bra for din del Tyttis! Her er det også nyyyydelig vær...jeg storkoser meg! Og bare en liten uke igjen nå til sommerhuset inntas for i år! Ha en flott sommer vennen!! Stoooor *klem* fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 13. juli 2005 #518 Del Skrevet 13. juli 2005 Hei Tyttis. Har sjekket litt hvordan det går med deg, og det ser jo ut til å gå riktig så bra. Gratulerer med flott vektnedgang, skulle ønske jeg var like flink. Og gratulerer med vel overstått flytting, er litt misunnelig på det også for å være helt ærlig. Håper alt går like bra for dere i tiden fremover!! Ha en fortsatt super sommer. Klemmer fra edea. *klem* *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. juli 2005 #519 Del Skrevet 14. juli 2005 En stor klem sendes din vei, Tyttis! Heldig du som har flyttet... Jeg skal mest sannsynlig.. Fra gode gamle Bergen og egen leilighet til en annen by, i leid leilighet...Men det blir nok spennende også... Men skummelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 2. august 2005 Forfatter #520 Del Skrevet 2. august 2005 :storfot: Hei alle lesere av boken min! Nå har jeg store nyheter til dere: Jeg skal bli mamma!!!!! Mannen og jeg har endelig bestemt oss. Vi skal adoptere! Nå har vi brukt noen måneder på å tenke, tenke og atter tenke. Vi har oppdaget at entusiasmen vår ikke ligger i prøverørskarusellen, men i adopsjonskarusellen. I alle de gode samtalene vi har hatt er det når vi har snakket om adopsjon at vi virkelig blir engasjerte og ivrige. Jeg har ingen problemer med å legge vekk ønsket om egenfødte barn. Det tror jeg er mest fordi prosessen mot å velge adopsjon i stedet for har fått gå sin gang. Det er dette vi vil - og som jeg skrev for en stund siden: Vi ønsker å være forldre, å oppleve nærhet og sampill med et barn, å glede seg over våren sammen - det handler ikke om vår genetiske arvemateriale - men om samspillet oss og våre barn. Vi har i denne prosessen fått en forkjærlighet for Sør-Afrika, så vi kommer til å adoptere derfra. Det er bare ett skår i vår glede: Mannen må få seg en jobb før vi kan begynne prosessen...Her er det bare å krysse fingrene å be om at han skal få jobb!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå