Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden dater jeg en fyr, men det er veldig useriøst ennå. Vi er begge travle, så det har ikke blitt så altfor ofte den seneste tiden. Jeg har flere guttevenner, og går veldig godt sammen med gutter og har det alltid kult med dem.

Den siste tiden har jeg møtt på flere i sosiale sammenhenger, som da har spurt om vi skal ta en kaffe en dag... :P Jeg har tidligere dratt på en rekke middager, hvor min agenda er å bli bedre kjent med en potensiell venn, mens disse har vært ute etter mye mer. Kan vel si at jeg har vært litt naiv.. :fnise: Men jeg tenker at KAFFE, det er jo så uskyldig og skjer gjerne på dagstid. Skal jeg si ja, eller bør jeg takke nei? Jeg vet jo ikke hva de er interessert i, men det er kanskje ikke vennskap. :P

Anonymous poster hash: 2916a...b4e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaffe er normalt sett noe man gjør når man sjekker noen opp, og det folk ofte glemmer med "sjekke opp" er det som ligger i ordet. Man sjekker hva som skjer, ser om det kan være noe mer.

Anonymous poster hash: d0b1d...59f
  • Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet

Bli med da vel, kan jo bli hyggelig selv om det ikke blir noe mer. I beste fall blir du positivt overrasket.

Gjest LongJohnson
Skrevet

Essensiell info til dere kvinner:

Ingen menn er interessert i å bli "venn" med dere, husk det. D.v.s. ingen menn oppsøker jenter/kvinner fordi de "har lyst på en ny venn". I så fall oppsøker man andre menn/gutter, da sannsynligheten for et gi-og-ta-vennskap er vesentlig høyere menn seg imellom. Enten det, eller så er det snakk om en homofil mann som føler en viss tilhørighet blant kvinner.

Menn kan ende opp med å bli venner med kvinner, men da har det aldri vært intensjonen fra starten av. Da har man enten hatt en eller annen form for romantisk/seksuell tiltrekning til det aktuelle kvinnemennesket en eller annen gang, eller så er hun dama til en kompis eller noe sånn. Men vit at ingen heterofile menn søker dere opp og tar initiativ til fritids-kontakt kun for at dere skal bli venner.

Regn derfor med at når en mann inviterer dere på "en kaffe", så er det snakk om noe mer i luften enn bare et vennskap. Det kan så klart ende opp som et vennskap, men det er neppe intensjon fra starten av.

• Liker 18
Skrevet

Har også fått noen kaffeinvitasjoner fra bekjente den siste tiden, og har sagt ja til å bli med på det fremover. Har ikke tenkt at de er interessert i meg på den måten, det er bare lenge siden sist, men om de skulle være det så klarer jeg fint å avvise dem på en fin måte.

Ellers har jeg drukket kaffe med en jeg liker langt bedre enn det, og da var det naturligvis en helt annen kjemi enn det er når jeg tidligere har drukket kaffe eller tatt en øl med platoniske guttevenner.

Anonymous poster hash: 60dd1...6d2
Skrevet

Kaffe er normalt sett noe man gjør når man sjekker noen opp, og det folk ofte glemmer med "sjekke opp" er det som ligger i ordet. Man sjekker hva som skjer, ser om det kan være noe mer.

Anonymous poster hash: d0b1d...59f

Da har tydeligvis både mine venninner og min homofile venn prøvd å sjekke meg opp en rekke ganger uten at jeg har forstått det. :blomst:

Anonymous poster hash: cacee...7ff

• Liker 2
Skrevet

Ingen menn er interessert i å bli "venn" med dere, husk det. D.v.s. ingen menn oppsøker jenter/kvinner fordi de "har lyst på en ny venn". I så fall oppsøker man andre menn/gutter, da sannsynligheten for et gi-og-ta-vennskap er vesentlig høyere menn seg imellom. Enten det, eller så er det snakk om en homofil mann som føler en viss tilhørighet blant kvinner.

Menn kan ende opp med å bli venner med kvinner, men da har det aldri vært intensjonen fra starten av. Da har man enten hatt en eller annen form for romantisk/seksuell tiltrekning til det aktuelle kvinnemennesket en eller annen gang, eller så er hun dama til en kompis eller noe sånn. Men vit at ingen heterofile menn søker dere opp og tar initiativ til fritids-kontakt kun for at dere skal bli venner.

Regn derfor med at når en mann inviterer dere på "en kaffe", så er det snakk om noe mer i luften enn bare et vennskap. Det kan så klart ende opp som et vennskap, men det er neppe intensjon fra starten av.

Så hvis jeg eller sambo tar kaffe med en fra motsatt kjønn, så sjekker han opp damene, mens jeg blir sjekka opp? Er vel ikke så enkelt i hvert tilfelle :opplyser:

Anonymous poster hash: 99fcc...18e

• Liker 1
Gjest LongJohnson
Skrevet (endret)

Så hvis jeg eller sambo tar kaffe med en fra motsatt kjønn, så sjekker han opp damene, mens jeg blir sjekka opp? Er vel ikke så enkelt i hvert tilfelle :opplyser:

Anonymous poster hash: 99fcc...18e

Om dette ikke er snakk om noen som allerede er i "vennesonen", så er det akkurat sånn det er, ja. Eller skal du påstå at du ikke hadde reagert dersom samboeren din plutselig skulle "ta en kaffe" med ei han traff på fest forrige kveld?

Vil også legge til en ting angående det forrige innlegget:

Det at en mann inviterer deg med på kaffe betyr ikke nødvendigvis at han har bestemt seg for at han vil være sammen med deg eller ligge med deg (så ikke få trusene deres i krøll bare fordi noen inviterte dere på en kaffe). Men det betyr definitivt at han har tenkt å vurdere om du er verdt det (les: "bli bedre kjent").

Så nå vet dere forhåpentligvis hva det betyr når en fyr ber dere "ut på en kopp kaffe for å bli bedre kjent" ;)

Endret av LongJohnson
  • Liker 1
Skrevet

Det der blir for unyansert, selv om det ofte stemmer. Finnes endel kule damer som det er gøyalt å være sammen med på kompisnivå også, de er bare litt sjelden vare. En kaffe kan være en kjekk og ukomplisert måte å bli kjent med ei uten at det blir for "intimt" som feks "har du lyst å komme hit å se film i mårra" allerede første gangen. Jeg bruker i alle fall denslags som et "steg" for å se om vedkommende er like kul utenfor feks jobb. Tror det er ganske vanlig for en mann og kvinne å ta en kaffe uten at det ligger noe mer bak enn (potensielt) vennskap.

Det beste er å ikke analysere for mye om eventuelle agendaer.

• Liker 2
Skrevet (endret)

"Ta en kaffe" er kodespråk for analsex hos oss gutta. "Ta en kringle" betyr playrape, og " ta litt ost og kjeks" betyr - jeg planlegger å ta mitt liv i det rigide kjønnsrollemønsterets banale fastlåste mønsters navn!

Endret av Mike Waters
  • Liker 6
Skrevet

Det der blir for unyansert, selv om det ofte stemmer. Finnes endel kule damer som det er gøyalt å være sammen med på kompisnivå også, de er bare litt sjelden vare. En kaffe kan være en kjekk og ukomplisert måte å bli kjent med ei uten at det blir for "intimt" som feks "har du lyst å komme hit å se film i mårra" allerede første gangen. Jeg bruker i alle fall denslags som et "steg" for å se om vedkommende er like kul utenfor feks jobb. Tror det er ganske vanlig for en mann og kvinne å ta en kaffe uten at det ligger noe mer bak enn (potensielt) vennskap.

Han generaliseret litt, ja, men det får frem poenget hans. Det er mange menn som dette ikke gjelder for, men for en veldig stor del så vil jeg si at det er sånn noenlunde korrekt

Skrevet

Så når jeg som jente akkurat har sagt ja til to kaffeavtaler og en frokostavtale denne uka, med henholdsvis en tidligere mannlig kollega, en mannlig bekjent jeg ikke har sett på sikkert 15 år, og en ex jeg hadde før man begynte med sex og slikt i tenårene, så mener dere at jeg burde forvente å bli sjekket opp av hvem av dem... ;p? Dere kan jo gjette, og så skal jeg opplyse dere om hva som var korrekt svar etterpå ;).

Gjest LongJohnson
Skrevet (endret)

Så hva gjør du når det viser seg at dama både er deilig og kul i dine øyne, og gledelig stiller kroppsåpningene sine til din disposisjon? Sier at du bare var ute etter en venn å snakke med? Intensjonene dine er jo åpenbart akkurat slik jeg har beskrevet: du jakter. Det betyr ikke nødvendigvis at du vil, men du sjekker farvannet allikevel.

Endret av LongJohnson
Skrevet

Så når jeg som jente akkurat har sagt ja til to kaffeavtaler og en frokostavtale denne uka, med henholdsvis en tidligere mannlig kollega, en mannlig bekjent jeg ikke har sett på sikkert 15 år, og en ex jeg hadde før man begynte med sex og slikt i tenårene, så mener dere at jeg burde forvente å bli sjekket opp av hvem av dem... ;p? Dere kan jo gjette, og så skal jeg opplyse dere om hva som var korrekt svar etterpå ;).

Men nå er det uansett en helt annen mann jeg er betatt av om dagen, og jeg er god på avvise på en hyggelig måte om det skulle trengs.

Skrevet

kaffe betyr "jeg vil pule deg". jesus dere er naive kvinner.

• Liker 3
Skrevet

Men hva når en dame sier det til en mann, da? Betyr det kaffe eller sjekking da?

Anonymous poster hash: c2722...c9e
Skrevet

Jeg brukte å "ta en kaffeprat" med ei jeg likte veldig godt!

Hun visste at jeg ikke drakk kaffe så jeg brukte dette litt som humor for å ta en tur og det endte stortsett med en veldig koselig kveld/natt! Så det var vel egentlig ett kodeord for å få overnatte! :)

Men hadde jeg spurt en jente på kaffe så hadde det vært for jeg likte henne og ville bli bedre kjent! En slags liten date! :)

Anonymous poster hash: 1051a...ed7

Skrevet

Men hva når en dame sier det til en mann, da? Betyr det kaffe eller sjekking da?

Anonymous poster hash: c2722...c9e

Hvis hun ikke har gitt deg tydelige forhåndssignaler om noe annet, ser hun kun på det som vennskapelig.

Jeg drikker kaffe med venner av begge kjønn.

Skrevet

Hmm. Jeg har faktisk invitert damer på "kaffe" uten å ha noe intensjoner om noe mer. Det hender at de faller pladask for meg. Jeg ville bare pleie et venneforhold eller utvide mitt sosiale nettverk.

• Liker 1
Gjest LongJohnson
Skrevet

Hmm. Jeg har faktisk invitert damer på "kaffe" uten å ha noe intensjoner om noe mer. Det hender at de faller pladask for meg. Jeg ville bare pleie et venneforhold eller utvide mitt sosiale nettverk.

"GudSelv siterte et innlegg du skrev" :natti:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...