Gå til innhold

Noe hvitt kom ut av rompa til katten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det stakk noe hvitt ut av rompa til katten. Jeg tenker selvfølgelig det verste; "MARK", jeg tar papir og fjerner den hvite greia, som viser seg å være et eller annet uidentifiserbart. Det var ikke en mark, iallefall ikke noe som lignet en mark. (det satt også bittelitt fast)

Katten går ikke ute, og er bare inne. Har ikke lagt merke til noe i avføringen heller og sandkassen blir tatt 1-2 ganger hver dag.

Hva kan dette "hvite" være? det var seigt, og lignet litt på sånne hvite sener en finner i kjøtt av og til, bortsett fra at det var mykere.. og som sagt seigt.

"Off æsj yurk "grøsse""

Kan også nevne at katten har en tendens til å spise ganske mye rart, men ikke noe farlig som jeg har lagt merke til (bortsett fra plastikk som han heldigvis spydde opp igjen)

Anonymous poster hash: 697f2...1c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orme-kur, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 77351...1e3
Skrevet

Bendelorm. Veldig vanlig, og ikke noe øsnkelig å ha i huset.. Ormekur

• Liker 1
Skrevet

Eller altså, mark... fås kjøpt

Anonymous poster hash: 77351...1e3
Skrevet

Ledd av mark eller bendelorm kanskje??

Anonymous poster hash: acf55...49c
  • Liker 1
Skrevet

Bendelorm.

Anonymous poster hash: ae52e...69d
  • Liker 1
Skrevet

:sjokkert::sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Skrevet

Jamen... det kan være noe annet??? :unsure:

Hvor skulle han fått det fra? Han har aldri vært ute...

Skrevet

Hyggelig med bilder på google... :kvalm:

Må alle i huset ta ormekur? Off kjenner det er rett før jeg besvimer

Skrevet

Katten kan få orm hvis han f.eks har slikket ren sko som det er litt mold på, knafset i seg plantejord hvis du har plantet planter f.eks...

Bendelorm kan man også få, tror jeg, av å spise rått kjøtt..

Anonymous poster hash: acf55...49c
Skrevet

Ikke katt da, men tanta mi hadde bendelorm engang. Det kom ut lange hvite ledd utav baken hennes….kvalmt! Kan høres ut som det er noe sånt katten din har, da bendelormen er leddet og slipper ut noen ledd av og til..

• Liker 1
Skrevet

Han fikk biter av biff hos meg som ikke var gjennomstekt.. å æsj.. tenk om jeg har spist det :(

Men den biten som kom ut lignet ikke på et "ledd" og tror det er mer inni som raknet fra den biten jeg dro av... Har aldri sett han slikke på skoene, men er noe han kunne funnet på å gjøre.. Planter har jeg ikke.

Hvor mange biter er vanlig å komme ut ved bendelorm? og hvordan ser de ut? det jeg fant på google lignet ikke ...

Skrevet

(...) og hvordan ser de ut? det jeg fant på google lignet ikke ...

Kan du ta bilde av funnet og legge det ut her?

Anonymous poster hash: 74d11...58d

Gjest vaskosi
Skrevet

Han fikk biter av biff hos meg som ikke var gjennomstekt.. å æsj.. tenk om jeg har spist det :(

Men den biten som kom ut lignet ikke på et "ledd" og tror det er mer inni som raknet fra den biten jeg dro av... Har aldri sett han slikke på skoene, men er noe han kunne funnet på å gjøre.. Planter har jeg ikke.

Hvor mange biter er vanlig å komme ut ved bendelorm? og hvordan ser de ut? det jeg fant på google lignet ikke ...

Skulle søke for å prøve å hjelpe deg, men fikk vondt i rumpa etter to sekund på google :fnise: Uff, det er så ekkelt. Men kanskje dette kan hjelpe litt, hentet fra wikipedia:

Bendelormer lever i kroppshulen eller tarmen til virveldyr som parasitter. Kroppen kan bestå av mellom 1-45 000 små segment. Hvert av segmentene er begynnelsen på en ny bendelorm. Hvert segment har både hunnlige og hannlige kjønnsorgan, enten på den ene eller begge sider av segmentet. Segmentene nærmest hodet og halsen er yngst og ikke utviklet. Segmentene lengre bak er ferdig utviklet, det vil si kjønnsmodne bendelormer. De aller siste segmentene har også befruktede egg.

Kanksje du skulle tatt ham til veterinæren for sjekk? Unødvendig å starte en ormekur hvis det ikke er bendelorm. Men da finner du i alle fall ut av problemet ditt med én gang, så slipper du å tenke mer på dette :)

Skrevet

Det ligger ned i søpla et sted... har falt ut av papiret så umulig å finne det igjen... Om noe nytt kommer ut av katten i nærmeste framtid (altså idag) legger jeg det ut.

Skrevet

Skulle søke for å prøve å hjelpe deg, men fikk vondt i rumpa etter to sekund på google :fnise: Uff, det er så ekkelt. Men kanskje dette kan hjelpe litt, hentet fra wikipedia:

Bendelormer lever i kroppshulen eller tarmen til virveldyr som parasitter. Kroppen kan bestå av mellom 1-45 000 små segment. Hvert av segmentene er begynnelsen på en ny bendelorm. Hvert segment har både hunnlige og hannlige kjønnsorgan, enten på den ene eller begge sider av segmentet. Segmentene nærmest hodet og halsen er yngst og ikke utviklet. Segmentene lengre bak er ferdig utviklet, det vil si kjønnsmodne bendelormer. De aller siste segmentene har også befruktede egg.

Kanksje du skulle tatt ham til veterinæren for sjekk? Unødvendig å starte en ormekur hvis det ikke er bendelorm. Men da finner du i alle fall ut av problemet ditt med én gang, så slipper du å tenke mer på dette :)

Veterinær hadde nok vært det beste, men veterinæren tar jo over 600 kr bare for å SE på katten. Var der for ikke lenge siden da han hadde eksem på poten, og det ble nesten 800 kr... tok 2 min inn og ut.. Han skal kastreres snart (han er akkurat 6 mnd idag) og sparer ved å vente til da... Jeg vil være sikker på at det er hva det er, om det bare er noe han har spist eller ikke.,.. Om det er bendelorm så kommer vel neste "ladning" om ikke alt for lenge. Men ER det orm så får dyrlegen en snarlig visitt. Eller kan en kjøpe makkekur utenom?

Gjest vaskosi
Skrevet

Veterinær hadde nok vært det beste, men veterinæren tar jo over 600 kr bare for å SE på katten. Var der for ikke lenge siden da han hadde eksem på poten, og det ble nesten 800 kr... tok 2 min inn og ut.. Han skal kastreres snart (han er akkurat 6 mnd idag) og sparer ved å vente til da... Jeg vil være sikker på at det er hva det er, om det bare er noe han har spist eller ikke.,.. Om det er bendelorm så kommer vel neste "ladning" om ikke alt for lenge. Men ER det orm så får dyrlegen en snarlig visitt. Eller kan en kjøpe makkekur utenom?

Sant det, utrolig dyrt. Kanskje du kan ringe inn og høre? :) Da kan du sikkert få svar på det med makkekuren også!

Skrevet

Veterinær hadde nok vært det beste, men veterinæren tar jo over 600 kr bare for å SE på katten. Var der for ikke lenge siden da han hadde eksem på poten, og det ble nesten 800 kr... tok 2 min inn og ut.. Han skal kastreres snart (han er akkurat 6 mnd idag) og sparer ved å vente til da... Jeg vil være sikker på at det er hva det er, om det bare er noe han har spist eller ikke.,.. Om det er bendelorm så kommer vel neste "ladning" om ikke alt for lenge. Men ER det orm så får dyrlegen en snarlig visitt. Eller kan en kjøpe makkekur utenom? Anonymous poster hash: 697f2...1c4

I sverige kan du kjøpe ormekur reseptfritt. Det er en egen kur for bendelofm (Droncit vet), og Panacur for andre ormer. De heter noe annet i Sverige, men de skjønner hva du spør om :)

Anonymous poster hash: adc33...dbd

Skrevet

Panacur tar bendelorm.

Anonymous poster hash: cfbb8...599

Skrevet

Har du ikke råd til å ta med katten til veterinær så skal du heller ikke ha katt. Jeg kjenner at jeg virkelig HATER dere dyreeiere som gjør alt dere kan for å slippe/spare penger på dyrlege. ÆSJ! Få den katten til veterinær I DAG for faen. Det er ditt ansvar som dyreeier.

Anonymous poster hash: d79a3...365

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...