AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Svigerfar er gift med en dame som hverken jeg eller mannen min liker. Hun er utrolig snobbete og uhøflig mot absolutt alle, og nå har hun snart bursdag som vi er invitert til. Hennes fire voksne barn kommer også, og de er akkurat på samme måte som moren sin, noe som er slitsomt når alle er samlet. Men jeg vil bare virkelig ikke dra. Jeg føler at jeg nettopp er ferdig med alt stresset rundt jul og nyttår, og jeg orker bare ikke dette, på toppen av altting. Jeg tror at mannen min vil ha lyst til å dra, for han tror alltid at slike ting kan komme til å bli hyggelig, og så ender han bare opp med å bli irritert på dem og surmule hele kjøreturen tilbake, som forøvrig er en time lang. Jeg vil ikke være urimelig eller "slem" mot noen, spesielt mot mannen min som kanskje vil dra, men jeg aner bare ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom med forstanden i behold, pluss at jeg veit at han vil være miserabel på slutten av kvelden, for det er han nesten alltid. Bare sånn for å gjøre det enda mer komplisert, så har jeg gluten allergi, som i følge dem er en slags tøysete motediett som jeg er på. De har hvetemel i ALT. Så hva gjør jeg? Er det greit å si at man ikke har lyst? Jeg er veldig usikker på om det er riktig å gjøre det, siden det jo er en familiegreie og fødselsdager er jo bare en gang i året. Hva ville dere sagt/gjort? Anonymous poster hash: c9d28...279
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Jeg mener at man har sine forpliktelser ovenfor familie og svigerfamilie, så jeg synes absolutt du bør dra! Det er ikke alltid for sin egen del man går i bursdager og middager, men for den som inviterer. Det er mange ganger jeg må gjøre ting jeg ikke vil, og det er alltid like dritt, men det er en del av voksenlivet. Jeg ville heller prøvd å heve meg over spydighetene til kona til svigerfaren din og prøve å ha det hyggelig. Om du har en innstilling som sier at dette kommer til å bli en lang kveld, kommer det trolig til å bli det! Snu heller tankene rundt. Som sagt, dette er en del av det å bli voksen, og du har dine forpliktelser ovenfor svigerfamilien din. Anonymous poster hash: 7622f...3e5 3
Silfen Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Når voksne folk oppfører seg som ræver, så er det på sin plass å utebli, for å lære de en lekse.
Atlanterhavet Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Når voksne folk oppfører seg som ræver, så er det på sin plass å utebli, for å lære de en lekse. Problemet er at folk sjeldent lærer,og blir heller fornærmet, og at dette egentlig er familien til TS,men til mannen hennes. Jeg hadde dratt på grunn av han, ikke på grunn av damen. 1
Furstina Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 I bland måste man dra på sig en mask, ställa upp och göra sin plikt. Jag tycker det här är en av tillfällena. Kom i tid. Ha med gave. Var tacksam. Överse det mesta - men ta inte skit. Ursäkta er tidigt och åk hem och prata av er i bilen ursäkta er tidigt på grund av trötthet, en morgondag eller bara att ni vill köra den där bilfärden medan ni fortfarande är pigga. Försök att bita ihop, och prata med din man om dina tankar.
Silfen Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Problemet er at folk sjeldent lærer,og blir heller fornærmet, og at dette egentlig er familien til TS,men til mannen hennes. Jeg hadde dratt på grunn av han, ikke på grunn av damen. Jeg gir beng i familie om de ikke oppfører seg. De er ikke viktigere enn andre og jeg foretrekker å tilbringe tid med ordentlige folk.
Gjest Kongsdatteren Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Livet er for kort til frivillig å lide seg igjennom slike sammenkomster...gi beng og hygg deg hjemme istedenfor.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Jeg føler vel egentlig at jeg burde delta og håpe på at vi kan dra tidlig (selv om tidligere erfaring viser at det nesten er klin umulig å komme seg ut døra, samma hvor mange ganger man sier at nei, nå må vi nok heller komme oss hjem). Jeg har veldig, veldig lyst til å finne på en eller annen god unnskyldning, slik at jeg ikke er nødt til å dra, men jeg kan ikke komme på noe som helst Anonymous poster hash: c9d28...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå