Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, spørsmålet er jo i overskriften. Hvor mye må vi ut med av egen lomme? Går via det offentlige, ikke privat. Håper noen her vet:)

Anonymous poster hash: 62c46...28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest at sted at det er i overkant av 20.000 kr i alt, per forsøk.

Anonymous poster hash: 47e0f...ffa

Skrevet

Utgiftene til IVF/ICSI-behandling skal ikke overstige kr 19.500.- for tre behandlinger. Det betales kr 1.500 i egenandel pr. forsøk. I tillegg inntil kr. 15.000 for medikamenter uavhengig av antall forsøk. Alt utover dette refunderes av trygdekontoret etter kvittering. Reise og opphold for kvinnen dekkes av trygdekontoret.

Skrevet

Tror du finner pris på nettsiden til sykehuset du skal behandles på.

Anonymous poster hash: c493b...047
Skrevet

Utgiftene til IVF/ICSI-behandling skal ikke overstige kr 19.500.- for tre behandlinger. Det betales kr 1.500 i egenandel pr. forsøk. I tillegg inntil kr. 15.000 for medikamenter uavhengig av antall forsøk. Alt utover dette refunderes av trygdekontoret etter kvittering. Reise og opphold for kvinnen dekkes av trygdekontoret.

Vet noe tilfeldigvis hvordan det blir om man er eldre enn 38 år?

På nettsiden til Helse-Bergen står det at kvinnen helst ikke bør være over 38 år når behandlingen starter. Men om man fortsatt ikke har lykkes etter fylte 39,må behandlingen fortsette i privatklinikk da?

Skrevet

Alt over 15 800,- får dere refundert, etter å ha sendt inn nødvendige papirer til HELFO.

Egenandel på 1500,- som betales til sykehuset etter egguttak må selvkostes, det må dere betale uansett.

Ta vare på kvitteringer fra apotek, disse skal sendes inn :-) medikamentene er nokså dyre, så det tar ikke lang tid før du har overstiget 15000,-

Skrevet

Tusen takk for svar:) Fant ikke noe på hjemmesiden til sykehuset, men det er vel ikke rart siden jeg bor i Bodø. Virker som vi kanskje må til Tromsø..? Fant i hvertfall mye informasjon på hjemmesidene til UNN. Skal lese meg opp der nå:) Får uansett svar på hvor vi skal om noen uker når vi har time på sykehuset.

Skrevet

Du får all informasjon når dere kommer til forsamtale.

Godkjente medisiner utover 15 000 (mulig de har økt grensen noe?) dekkes, men du må dokumentere opp med kvittering og søke refusjon. Jeg kom opp i dette med en gang jeg startet forsøk 2. Enkelte medisiner går utenom,men det dreier seg normalt om småpenger. Hvert forsøk koster 1500. I tillegg har jeg brukt mye penger på fravær jobb, reise/parkering (mulig jeg kunne søkt refusjon), private oppofringer og lignende. Så det koster litt.

Er man over 38 får man ikke godkjent forsøk i det offentlige, og man må gå rett privat. Her er de veldig konsekvente, mens de kan være noe mer fleksible ved nedre aldersgrense eller ved BMI grensen.

Skrevet

Du får all informasjon når dere kommer til forsamtale.

Godkjente medisiner utover 15 000 (mulig de har økt grensen noe?) dekkes, men du må dokumentere opp med kvittering og søke refusjon. Jeg kom opp i dette med en gang jeg startet forsøk 2. Enkelte medisiner går utenom,men det dreier seg normalt om småpenger. Hvert forsøk koster 1500. I tillegg har jeg brukt mye penger på fravær jobb, reise/parkering (mulig jeg kunne søkt refusjon), private oppofringer og lignende. Så det koster litt.

Er man over 38 får man ikke godkjent forsøk i det offentlige, og man må gå rett privat. Her er de veldig konsekvente, mens de kan være noe mer fleksible ved nedre aldersgrense eller ved BMI grensen.

Takk for svar. Dette fikk jeg nemlig ingen informasjon om (fylte 38 i fjor høst), så da betyr det at de tre forsøkene man får i det offentlige må gjøres unna før fylte 39 antar jeg..?

Da fikk jeg plutselig veldig dårlig tid:(

Skrevet

Takk for svar. Dette fikk jeg nemlig ingen informasjon om (fylte 38 i fjor høst), så da betyr det at de tre forsøkene man får i det offentlige må gjøres unna før fylte 39 antar jeg..?

Da fikk jeg plutselig veldig dårlig tid:(

Kan være de er litt fleksible, i og med at du er helt i grenseland. Sykehusene har noe slingringsmonn i og med at bioteknologiloven som regulerer dette er noe løst formulert. Ring og hør, bedre enn å gå og lure.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...