Gå til innhold

Nettdating: Møtes "med en gang"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 30-årene og har fått kontakt med en jevnaldrende fyr på en datingside. Han sendte meg en melding litt utenom det vanlige "Hei" og jeg likte profilen hans selv om den var litt tynn.

Jeg har vært opptatt i det siste,og har svart ham ca. hver 5. dag. Hittil har jeg mottatt 3-4 meldinger fra ham og selv sendt 2 stk.

I forrige melding foreslo han å møtes til kaffe, en øl eller "annen aktivitet :)" som han skrev. Jeg kunne gå når jeg ville uten noe begrunnelse sa han.

Jeg stusser litt på dette, for vi har jo nettop fått kontakt og det føles veldig tidlig å møtes nå?

Jeg har fortalt hvor jeg jobber osv, mens han kun nevnte yrket sitt,at han tjente godt og er nyinnflyttet til byen, fra en bygd noen mil unna.(synes kommentaren om at han tjente godt var litt unødvendig).

Han forsikrer at han er "seriøs nok" som han skrev,men jeg hadde forventet litt mer spørsmål og prat rundt hobbyer, interesser, og hvem man er som person før et eventuelt møte.

Hva synes dere, er det like greit å hoppe i det etter så lite meldinger først? Blir jo som å møte en helt fremmed egentlig...

Anonymous poster hash: a890a...670
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil si at din magefølelse her høres riktig ut. Mine erfaringer tilsier at folk som vil treffes såpass tidlig, uten å bli littegrann kjent først, kanskje bare vil ha seg en kortvarig affære. Nå regner jeg med at du er slik som meg som vil bli kjent litt etter litt, og eventuelt satse på et mer langvarig forhold om det klaffer.

Det betyr ikke at jeg mener at man skal maile i årevis før man treffes, alt med måte. Men man må få noen holdepunkter om at man har noe som helst til felles før man treffes.

Anonymous poster hash: 802df...371
  • Liker 1
Skrevet

Det er for tidlig vil jeg si. Mange som bare vil se kroppen live for å se om du/den er noe å gjøre en innsats for å få tak i.

Anonymous poster hash: d5700...a64
  • Liker 2
Skrevet

Tidlig? Herregud, man finner mer ut om man kan passe i sammen i løpet av et fem minutters møte enn dagesvis med chatting. Spesielt når du er såpass kjedelig at du kun gidder å svare hver femte dag (hva faen). Hadde jeg vert i hans sko hadde jeg droppet deg med mindre du møtte opp, bruker tiden min på nettet for å møte mennesker i den virkelige verden. Å sitte å snakke timer på nett gir meg ingenting.

Anonymous poster hash: 1aa66...eaf
  • Liker 6
Skrevet

Tidlig? Herregud, man finner mer ut om man kan passe i sammen i løpet av et fem minutters møte enn dagesvis med chatting. Spesielt når du er såpass kjedelig at du kun gidder å svare hver femte dag (hva faen). Hadde jeg vert i hans sko hadde jeg droppet deg med mindre du møtte opp, bruker tiden min på nettet for å møte mennesker i den virkelige verden. Å sitte å snakke timer på nett gir meg ingenting.

Og så? Jeg har et liv utenom nettet ,og jeg hater mas.

Jeg svarer når jeg vil og når jeg har tid :)

Anonymous poster hash: 18b74...911

• Liker 3
Skrevet

Møtes tidligst mulig, det stemmer jeg for! Hadde ikke snakket med fyren jeg skulle møte i en uke engang da vi møttes å vi er kjærester nå<3 men når sant skal sies så sendte vi en del mellinger i dagene før vi møttes så vi hadde en liten anelse om at vi kom til å passe sammen;) lykke til vertall!

Anonymous poster hash: b67c2...64f

• Liker 5
Gjest Lincoln
Skrevet

Hva er poenget med å sende meldinger frem og tilbake i en evighet? Best å møtes så snart som mulig.

• Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet

Jeg ville møttes med en gang, da får jeg kjapt vite om dette er noe å satse på videre. Med e-postutveksling over lengre tid så bygger man opp forventninger og den dagen man møtes så kan forventningene gå i knas. Det er lett å sitte ved et tastatur og gjøre seg til den mest interessante personen i verden, ikke like lett når du sitter rett overfor vedkommende og har kroppsspråket i tillegg.

• Liker 3
Skrevet

Hva har han sagt i de meldingene da?

Anonymous poster hash: b0777...9a2

Skrevet

Hvis du bruker veldig lang tid på bare å sende meldinger, er det fort at man danner seg et bilde av vedkommende som ikke helt har rot i virkeligheten. Man kan ikke se om man egentlig har kjemi før man møtes ansikt til ansikt. Ta et kort møte over en kopp kaffe - også kan dere heller fortsette å skrive litt meldinger etterpå.

Skrevet

Hva har han sagt i de meldingene da?

Anonymous poster hash: b0777...9a2

Veldig lite egentlig. "Hvem er du da"? var det første han spurte om.

Jeg skrev da litt om hvor jeg jobbet og kom fra osv..Men fikk et veldig kort svar da jeg spurte ham samme spml tilbake. Nesten så jeg føler han ikke vil ut med for mye informasjon.

Jeg gjorde oppmerksom på at jeg ikke var så aktiv på denne datingsiden lengre (Hadde egentlig tenkt å slette meg da han tok kontakt). Dette synes han var greit, så lenge jeg brukte tiden på ham når jeg først var innom skrev han,med :) etterpå.

På spml om hva han ser etter svarte han "Den siste og beste hittil"...Jeg synes det blir litt vage svar.

Det er ikke et alternativ for meg å skrive frem og tilbake i evigheter,det gjør jeg aldri. Foretrekker å møte folk etter noen uker, når jeg føler det ikke er en helt fremmed person lengre.

• Liker 1
Skrevet

Følg magefølelsen. Hvis du velger å møtes han, velg et offentlig sted. Ikke oppgi fullt navn, telefon nr. etc. Dersom en av dere må kansellere på kort varsel kan sånt ordnes via mail. Men først og fremst følg magefølelsen. Hvis det ikke føles rett å møte han - så la være.

Skrevet

Tenkte faktisk akkurat det samme som deg og var uinteressert i intensiv chatting, før jeg ble plutselig kjent med en mann et annet sted enn et sjekkested på nettet, og han gjorde at jeg plutselig kunne sitte mange timer sammenhengende og chatte med ham, og glede meg til hver gang han svarte med sommerfugler i magen...

Men ja, er enig i at det beste vanligvis er å møtes relativt raskt for å avklare om kjemien er der i virkeligheten også.

Anonymous poster hash: 32a3a...4cf

• Liker 1
Skrevet

Og så? Jeg har et liv utenom nettet ,og jeg hater mas.

Jeg svarer når jeg vil og når jeg har tid :)

Hehe, slik har jeg også alltid trodd og sagt at jeg er ;).

Anonymous poster hash: 32a3a...4cf

Skrevet

Det føles litt desperat sett fra min side, å taste littegrann for så å stresse med å møtes raskest mulig.

Skrevet

Det er da vel ikke rart at han vil møte deg såpass fort?

Skjønner meg ikke på voksne folk som må skrive så mye og "bli litt kjent"først på nett!

Jeg hadde heller ikke fortalt allverden om meg selv før et møte.

En kan jo bli kjent ved å treffes,og viktigst av alt: da merker man om en har kjemi,og om en har lyst til å ha kontakt.

Hva er egentlig problemet ved å møtes da?

Bedre enn å sitte som tenåringer og "bli kjent"på nettet.

Anonymous poster hash: f999e...507
Skrevet

Det er da vel ikke rart at han vil møte deg såpass fort?

Skjønner meg ikke på voksne folk som må skrive så mye og "bli litt kjent"først på nett!

Jeg hadde heller ikke fortalt allverden om meg selv før et møte.

En kan jo bli kjent ved å treffes,og viktigst av alt: da merker man om en har kjemi,og om en har lyst til å ha kontakt.

Hva er egentlig problemet ved å møtes da?

Bedre enn å sitte som tenåringer og "bli kjent"på nettet.

Anonymous poster hash: f999e...507

Jeg har tidligere nevnt at det ikke er noe alternativ for meg å skrive frem og tilbake i evigheter. De fleste nettdatene mine har jeg møtt etter 3-4 uker med meldings-skriving 3-4 ganger i uken.

Greit å ikke vente for lenge med å møtes, men samtidig synes jeg det er litt rart å møtes før man har noe grunnlag for å vite noe særlig om personen.

ts

Skrevet

For meg fungerer det greit med en mellomting. Prater nok på nettet til at man har et grunnlag for videre samtaler når man møtes. Møter aldri noen før jeg vet litt og ser vi har noe å prate om.

Anonymous poster hash: 7d5e8...88e

• Liker 1
Skrevet

For meg fungerer det greit med en mellomting. Prater nok på nettet til at man har et grunnlag for videre samtaler når man møtes. Møter aldri noen før jeg vet litt og ser vi har noe å prate om.

Anonymous poster hash: 7d5e8...88e

Ja,det er nettop slik jeg føler det også.

ts

Skrevet

Jeg stemmer for å møte han med en gang. Det er bare dumt å utveksle meldinger over lang tid, man kan oppleves helt annerledes på nett enn i virkeligheten. Og hva gjør det vel om man møtes uten å vite så mye om hverandre, du kan jo bare lage en rømningsplan om du synes han er helt utenfor det du er ute etter.

Jeg møtte han jeg dater nå rimelig kjapt, hadde spurt om helt basisting før vi møttes, og han er en super fyr! Vil enda vise seg om det blir noe mer, men har møttes jevnlig i et par måneder nå.

Anonymous poster hash: 0e200...1c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...