AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har mitt gamle pass et eller annet sted i huset som har gått ut på dato. Er det bare til å ta det med meg til passkontoret og det skal gå relativt smertefritt å få meg et nytt? Om det har noe å si så er jeg adoptert men har bodd her i Norge mer eller mindre hele livet mitt, norsk statsborger. Anonymous poster hash: d1ada...7e2
Anoia Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Det skal gå helt fint så lenge du har det gamle passet ditt eller annen gyldig legitimasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Ja! Anonymous poster hash: 115ee...8a9
ini Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Når passet har gått ut tror jeg du må ha annen legitimasjon i tillegg, men jeg er ikke brennsikker på dette.
Erazor Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Fra Politi.no: Det gamle passet ditt er tilstrekkelig legitimasjon hvis det er gyldig eller det er mindre enn tre måneder siden det utløp. Er det første gang du skal ha pass, eller er det mer enn tre måneder siden det gamle passets gyldighetstid utløp, skal du ha med følgende legitimasjon: - Gyldig norsk førerkort eller annet minst like sikkert identitetskort med bilde og fødselsnummer, for eksempel bankkort med bilde - Eventuelt tidligere utløpt pass - Statsborgervedtak og statsborgerbrev dersom du tidligere har vært utenlandsk statsborger NB! Hvis du ikke kan legitimere deg med gyldig norsk pass eller pass som er utløpt for mindre enn tre måneder siden, kan politiet kreve at du har med deg en myndig norsk person med gyldig norsk pass som skriftlig kan bekrefte din identitet Kilde: https://www.politi.no/tjenester/pass/soknad_om_%20pass/
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Det er mer enn 3 mnd siden passet gikk ut. Jeg har førerkort/bankkort som jeg kan bruke til legitimasjon. Har ikke hatt et utenlandsk statsborgerskap så det skulle ikke være et problem. Får håpe det ikke blir til at jeg må dra med meg noen andre ned på passkontoret. Jeg får vel bare finne det gamle passet og dra ned en dag, håpe på det beste. Takk for hjelpen Anonymous poster hash: d1ada...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå