Gå til innhold

Jogging: vondt i halsen ved pusting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig begynt å jogge ute. Det jeg sliter med er at jeg får så vondt i halsen når jeg puster. Noen som kjenner seg igjen? Hva kan man gjøre med det?

Anonymous poster hash: a3127...383

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme...

Hjelper å tvinge seg selv til å puste med nesen. Da rekker luften å bli litt varmet opp før den når lungene.

Anonymous poster hash: 5af96...3f4

Skrevet

Sliter med det samme...

Hjelper å tvinge seg selv til å puste med nesen. Da rekker luften å bli litt varmet opp før den når lungene.

Anonymous poster hash: 5af96...3f4

Skal prøve å ha munnen lukket neste gang. Men gisper liksom etter luft (er dårlig trent), men så er det som om halsen er snurpet igjen.

Skrevet

Ikke løp ute hvis det er veldig kaldt.

Anonymous poster hash: 0b50e...d35
Skrevet

Ikke løp ute hvis det er veldig kaldt.

Anonymous poster hash: 0b50e...d35

Det er -5 til -10 grader. Det burde vel være ok?

Skrevet

Ikke i det hele tatt egentlig :) Du tåler litt men er ingenting å satse på.

Anonymous poster hash: 8f1ef...194

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke løpe ute i minusgrader overhodet og jeg vet det gjelder mange.

Anonymous poster hash: 2bb02...58b

Skrevet

Jeg har det samme og har fått påvist anstrengelsesastma. Det er spesielt ille om vinteren. Det er tungt å puste lenge før jeg er sliten. Gå til legen og få utredet om du har og til hvilken grad.

En kompis av meg hadde det samme. Han påstår at det går ann å trene seg forbi, men det vil alltid være der.

Skrevet

Trekk en buff over nesa. Det er heller ikke uvanlig å få ekstra vondt hvis man er utrent.

Anonymous poster hash: 9c765...b75
Skrevet

Løp saktere og kortere :) Det er større påkjenning for kroppen å trene når det er kaldt. Trekk en buff over nesen eller kjøp en sånn over munnen maske. Hvis du ikke får panikk av tanken på å ha det pusterøret i munnen (som jeg gjør), skal de visstnok være veldig bra :)

Anonymous poster hash: dd04d...f4d
Skrevet

Jeg har det samme og har fått påvist anstrengelsesastma. Det er spesielt ille om vinteren. Det er tungt å puste lenge før jeg er sliten. Gå til legen og få utredet om du har og til hvilken grad.

En kompis av meg hadde det samme. Han påstår at det går ann å trene seg forbi, men det vil alltid være der.

Jeg har også anstrengelsesastma, men det er jo ikke vondt i halsen som er symptomet på det? Det er mer det at jeg sliter veldig med å få inn og ut nok luft, samme hvor lenge jeg har trent, det er tungt å puste, spesielt i kulden, og jeg piper visst i lungene, men vondt i halsen er ikke helt riktig. Føles litt som å puste i en trakt, helt supert.

Anonymous poster hash: 61e7c...0c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...