AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Så for det første, jeg måler alt jeg spiser med fitnesspal. Har ikke treningsmedlemskap enda (ingen penger) så baserer meg på kaloriunderskudd. Spiser 1300 per dag, som skulle gi meg et moderat underskudd og ca en halv kilo vekttap i uken. Jeg har ikke hatt problemer med å gå ned i vekt før, men har da alltid måttet gå sulten til sengs. Så jeg forsøkte lavkarbo - har spist mer egg, grønnsaker og kjøtt og har kuttet ut pasta, poteter og slikt. Har også kuttet ut all alkohol. Nå har det gått to uker og man pleier jo i det minste å bli kvitt noe vannvekt i starten, men jeg ser idag at jeg har gått OPP fra 68 kg til 68.4. Er så vanvittig demotivert og lei meg at jeg har sittet og grått. Jeg er student i utlandet og har fri hele januar måned. Har ikke lykkes med å få meg noen jobb eller internship så det å gå ned i vekt var alt jeg tenkte å fokusere på. Har kuttet ut alt som smaker godt og brukt tid på å logge og nå er jeg bare forbanna og frustrert. Vil gi opp, men vil ikke gå opp heller. Vet det er flere tråder fra andre om dette, så hvis vedkommende finner et svar vil jeg gjerne høre. Vet ikke hva jeg skal gjøre Har ikke hatt problemer med å gå ned i vekt før, og nå som jeg er tyngre enn jeg har vært før er det kjempefrustrerende. Jeg vil ikke møte kjæresten min når han kommer hit i slutten av måneden og jeg vil ikke begynne på studiene igjen 10 kilo tyngre enn før. Er bare så lei meg... Anonymous poster hash: a7598...348
Erazor Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Man må ikke trene på senter. Bare det å gå turer i raskt tempo og få opp pulsen litt hjelper. Det kan du gjøre uten å betale for det, og siden du har mye tid, så burde det ikke være noe problem å få til noen lange turer. Å kutte ut alt som smaker godt er heller ikke noen god løsning. Da bør du gjerne finne en annen løsning som gjør at du kan spise ting du liker og likevel ha et kaloriunderskudd. Husk også å veie deg på samme tidspunkt hver gang du gjør det, gjerne en gang i uken på morgenen etter morgentoalettet. To uker er ikke lenge. Gråt gjerne om du er frustrert, men ikke la deg få lov til å synes synd på deg selv alt for lenge. Fokuser på det positive - du spiser sunnere, og om du tar disse gåturene får du også mer mosjon - og du har en kjæreste som er glad i deg og studier du forhåpentligvis liker. La kroppen din få tid til å justere seg, spis regelmessig og sunt over tid og mosjoner jevnlig. Tall på vekten er ikke alt - prøv å være glad i kroppen din også sånn som den er nå. 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Jeg skviser naturligvis inn mosjon der jeg kan. Når jeg skal handle, på postkontoret osv. går jeg alltid i stedet for å ta bussen, trapp fremfor heis. Gikk en lang tur igår kveld, og går raskt (alltid vært en hurtiggåer). Veier meg om morgenen før jeg har spist eller inntatt noe. Gjorde det forrige gang da den viste 68 og idag da den viste 68.4. Er bare så frustrert. Har ikke problemer med å være brutalt ærlig eller streng med meg selv. Men når man prøver, gjør ting slik man skal og det ikke fungerer blir jeg bare så vanvittig demotivert. Jeg vet at hvis jeg ikke leser til en prøve, så går det ikke bra og jeg har meg selv å takke. Men dersom jeg jobber jevnt og trutt og leser hele syllabus flere ganger med notater, så gjør jeg det bra. Det er slik jeg kom inn på universitet og det er slik jeg får en A. Derfor er jeg sint og oppgitt. Det fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor. Anonymous poster hash: a7598...348
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Forsøker å kutte varer med salt i, ettersom jeg hører at det binder vann i kroppen. Villig til å prøve alt nå. Andre som har tips mot oppblåsthet og vann i kroppen? Anonymous poster hash: a7598...348
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Spiser du for mye protein og for lite fett? Kosthold er kilo, trening er gram. Anonymous poster hash: 0279a...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Du kan ta det enda mer ekstremt og prøve PSMF. Å ikke gå ned på denne dietten er fysisk umulig om du følger den rett. Men den er krevende og viktig å lese seg opp på.Anonymous poster hash: 0028b...8c9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Forsøker å kutte varer med salt i, ettersom jeg hører at det binder vann i kroppen. Villig til å prøve alt nå. Andre som har tips mot oppblåsthet og vann i kroppen? Anonymous poster hash: a7598...348 Oppblåsthet kommer ofte av karbohydrater. Mange opplever at man blir kvitt vann i kroppen på begynnelsen av omlegging til lavkarbo. Anonymous poster hash: 0279a...fbe
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Du kan ta det enda mer ekstremt og prøve PSMF. Å ikke gå ned på denne dietten er fysisk umulig om du følger den rett. Men den er krevende og viktig å lese seg opp på.Anonymous poster hash: 0028b...8c9 Takk for tipset! Spiser svært lite karbohydrater som det er. Leste denne: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ men stusser over at det ikke er egg der i det hele tatt? Er ikke det lov? Er jo en god proteinkilde. Anonymous poster hash: a7598...348
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Oppblåsthet kommer ofte av karbohydrater. Mange opplever at man blir kvitt vann i kroppen på begynnelsen av omlegging til lavkarbo. Anonymous poster hash: 0279a...fbe Ettersom jeg knapt spiser karbohydrater kan ikke dette være årsaken. Har spist lavkarbo i to uker og som sagt gått opp på 1300 kalorier dagen. Anonymous poster hash: a7598...348
Miss Lucky Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Hvor mye karbo får du i deg for dagen ?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Takk for tipset! Spiser svært lite karbohydrater som det er. Leste denne: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/men stusser over at det ikke er egg der i det hele tatt? Er ikke det lov? Er jo en god proteinkilde. Anonymous poster hash: a7598...348 Eggehviten er fullt lov, men eggeplommen er fy fy. I forbindelse med trening er det derimot lurt å spise feks en halv frukt. Og styrketrening er viktig på denne dietten. Viktig å gi kroppen beskjed om at den skal forbrenne fettet og ikke musklene.Anonymous poster hash: 0028b...8c9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Ettersom jeg knapt spiser karbohydrater kan ikke dette være årsaken. Har spist lavkarbo i to uker og som sagt gått opp på 1300 kalorier dagen. Anonymous poster hash: a7598...348 Men hvordan er forholdet fett og proteiner hos deg? Anonymous poster hash: 0279a...fbe
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #13 Skrevet 15. januar 2014 Hvor mye karbo får du i deg for dagen ? Fitnesspal kalkulatoren min har satt opp 183 som max. Holder det alltid under 100, noen dager 60, noen dager 30. Karbohydratene kommer fra ting som en banan eller appelsin som mellommåltid, evt. en yougurt. Spiser ikke poteter, pasta eller brød overhodet. Anonymous poster hash: a7598...348
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 Fitnesspal kalkulatoren min har satt opp 183 som max. Holder det alltid under 100, noen dager 60, noen dager 30. Karbohydratene kommer fra ting som en banan eller appelsin som mellommåltid, evt. en yougurt. Spiser ikke poteter, pasta eller brød overhodet. Anonymous poster hash: a7598...348 Karbohydratene bør hovedsaklig komme fra grønnsaker, frø nøtter osv. Kutt helt ut frukt en periode og se om det hjelper. Appelsin og banan som mellommåltid er ikke typisk lavkarbo. Det inneholder en del sukker. Anonymous poster hash: 0279a...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 Karbohydratene bør hovedsaklig komme fra grønnsaker, frø nøtter osv. Kutt helt ut frukt en periode og se om det hjelper. Appelsin og banan som mellommåltid er ikke typisk lavkarbo. Det inneholder en del sukker. Anonymous poster hash: 0279a...fbe Nøtter fyller opp altfor mye kalorier og metter ikke så mye for meg, så unngår det. Spiser max en appelsin eller banan per dag, så holder meg under sukkergrensen min. Jeg kan selvsagt forsøke å kutte det ut helt, men usikker på hvor stor forskjell det utgjør. Har diskutert med fitnesspal community og det de sier er jeg jo enig i - uansett hvordan man vrir og vender på det så er det kaloriunderskud som teller. Lavkarbo er jo bare en metode for å oppnå det uten å gå sulten. Og jeg spiser under 1300 per dag så fatter ikke hva som er galt. Men jeg skal prøve PSMF. Gjør hva som helst nå. Anonymous poster hash: a7598...348
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #16 Skrevet 15. januar 2014 Nøtter fyller opp altfor mye kalorier og metter ikke så mye for meg, så unngår det. Spiser max en appelsin eller banan per dag, så holder meg under sukkergrensen min. Jeg kan selvsagt forsøke å kutte det ut helt, men usikker på hvor stor forskjell det utgjør. Har diskutert med fitnesspal community og det de sier er jeg jo enig i - uansett hvordan man vrir og vender på det så er det kaloriunderskud som teller. Lavkarbo er jo bare en metode for å oppnå det uten å gå sulten. Og jeg spiser under 1300 per dag så fatter ikke hva som er galt. Men jeg skal prøve PSMF. Gjør hva som helst nå. Anonymous poster hash: a7598...348 Men du svarer ikke på hvor mye protein og karbo du spiser? For mye proteiner er heller ikke bra for vektnedgang. Og det er viktig å ikke ha fettskrekk hvis du skal spise skikkelig lavkarbo. Jeg mistenker at du ikke spiser skikkelig lavkarbo. Ingen med fornuftig lavkarbokosthold er opptatt av å bare spise 1300 kalorier daglig. Det skal heller ikke være nødvendig å spise mellommåltider mesteparten av tiden. Når det er sagt, veier jeg ca det samme som deg (altså normalvektig) og gikk nesten ikke ned i vekt da jeg la om til lavkarbo, men har hatt en hel del helsegevinster av det. Anonymous poster hash: 0279a...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #17 Skrevet 15. januar 2014 Men du svarer ikke på hvor mye protein og karbo du spiser? For mye proteiner er heller ikke bra for vektnedgang. Og det er viktig å ikke ha fettskrekk hvis du skal spise skikkelig lavkarbo. Jeg mistenker at du ikke spiser skikkelig lavkarbo. Ingen med fornuftig lavkarbokosthold er opptatt av å bare spise 1300 kalorier daglig. Det skal heller ikke være nødvendig å spise mellommåltider mesteparten av tiden. Når det er sagt, veier jeg ca det samme som deg (altså normalvektig) og gikk nesten ikke ned i vekt da jeg la om til lavkarbo, men har hatt en hel del helsegevinster av det. Anonymous poster hash: 0279a...fbe På en typisk dag går jeg over proteingrensen, men som sagt det varierer fra dag til dag så jeg kan ikke gi et fasitsvar. Har ikke fettskrekk - får i meg endel fett fra både kjøtt, fet fisk og noe ost. En typisk dag kan jeg spise omelett med litt skinke til frokost, magert kjøtt med en salat eller grønnsaker ved siden av til lunch, kyllingfilet, fisk eller kalkun med grønnsaker til middag og en liten snack som yougurt eller cottage cheese til kvelds. Drikker vann til måltider eller grønn te. Spiser ikke mellommåltider, bare faste måltider. Evt. en banan imellom, men ikke oftest. Jeg teller kalorier fordi jeg skal ned i vekt. Så uavhengig av hva andre på Fedon el.l. gjør, så er lavkarbo en metode for å gå ned i vekt og få mere ut av kaloriene man spiser. Alle som vil ned i vekt effektivt, kutter kalorier. Har konferert med LCHF, lavkarbo og mange slankere på fitnesspal og meningen er jo uniform - man må kutte kalorier for å gå ned i vekt. Jeg skal bli kvitt kiloene ikke bare bli sunnere. Har alltid spist ganske sunt, aldri fast food. Anonymous poster hash: a7598...348
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #18 Skrevet 15. januar 2014 Jeg skulle kanskje endret overskriften til "går ikke ned i vekt". Som sagt, jeg følger den vanlige planen om at å forbrenne mer kalorier enn man spiser fører til vektnedgang, ikke noen "fad" diett. Anonymous poster hash: a7598...348
Gjest Makemeloveit Skrevet 15. januar 2014 #19 Skrevet 15. januar 2014 Lavkarbo kan være greit, men du må også vite at det kan være helseskadelig. Jeg gikk på lavkarbo og ble veldig syk etter kort tid.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #20 Skrevet 15. januar 2014 På en typisk dag går jeg over proteingrensen, men som sagt det varierer fra dag til dag så jeg kan ikke gi et fasitsvar. Har ikke fettskrekk - får i meg endel fett fra både kjøtt, fet fisk og noe ost. En typisk dag kan jeg spise omelett med litt skinke til frokost, magert kjøtt med en salat eller grønnsaker ved siden av til lunch, kyllingfilet, fisk eller kalkun med grønnsaker til middag og en liten snack som yougurt eller cottage cheese til kvelds. Drikker vann til måltider eller grønn te. Spiser ikke mellommåltider, bare faste måltider. Evt. en banan imellom, men ikke oftest. Jeg teller kalorier fordi jeg skal ned i vekt. Så uavhengig av hva andre på Fedon el.l. gjør, så er lavkarbo en metode for å gå ned i vekt og få mere ut av kaloriene man spiser. Alle som vil ned i vekt effektivt, kutter kalorier. Har konferert med LCHF, lavkarbo og mange slankere på fitnesspal og meningen er jo uniform - man må kutte kalorier for å gå ned i vekt. Jeg skal bli kvitt kiloene ikke bare bli sunnere. Har alltid spist ganske sunt, aldri fast food. Anonymous poster hash: a7598...348 Hvis du skal følge lavkarbo høres det ut som du får i deg for lite fett. Og hvis du virkelig er villig til å prøve alt, ville jeg kuttet ut den bananen også. Men dette utfra lavkarbofokus. Hvis det ikke er ordentlig lavkarbo du egentlig er ute etter, så skal jeg overlate til andre å komme med råd til deg. Anonymous poster hash: 0279a...fbe 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå